• KlasBanan

Alltmer tyder på att det rekordlåga barnafödandet är kvinnornas fel

Från dejtingappar vet vi redan att kvinnor väljer bort cirka 80 % av alla män, och att man bara väljer bort cirka 20 % av alla kvinnor.

Nu framgår det även att kvinnornas extrema kräsenhet gäller politiska åsikter också:

www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/opinionsforetaget-politiska-asikter-kan-paverka-barnafodandet

66 % av alla kvinnor tycker det är viktigt att mannen har liknande politiska åsikter som de själva. Motsvarande för män mot kvinnor är 42 %.

Kan vi sluta gå som katten kring het gröt och på allvar börja diskutera samhällsproblemet med kvinnors extrema kräsenhet? Kräsenheten riskerar att underminera hela samhället och att befolkningstillväxten kollapsar.

• Svar på tråden Alltmer tyder på att det rekordlåga barnafödandet är kvinnornas fel
  • Ezmeraldah
    Överste Senap skrev 2025-02-13 15:14:15 följande:

Det är ditt eget fel om du inte är attraktiv och lämplig nog att vara pappa i en kvinnas ögon om ingen kvinna vill skaffa barn med dig. 

Frågor på det?

Finns det alltså en massa barnlängtande män som inte lyckas träffa kvinnor som vill ha barn? Kan man läsa om det nånstans? Det tjatas ju om sex överallt och ingen nämner nåt om barnlängtan (hos män)?
  • Anonym (Jaha)
    KlasBanan skrev 2025-02-13 15:28:57 följande:
    Jag förespråkar ändrade normer så att familjeliv framställs som bra och positivt, medan singelliv framställs som dåligt och egoistiskt.
    På vilket sätt framställs familjeliv som negativt idag?
  • hmm77

Det handlar bara om pengar sen pengar och glömt inte bort pengar. 

• Xenia
    Jag förespråkar ändrade normer så att familjeliv framställs som bra och positivt, medan singelliv framställs som dåligt och egoistiskt.
    Det är väl ingen som framställer familjeliv generellt som dåligt och negativt.

Men singelliv är ju något positivt för många. Ungdomar lever inte i celibat tills de blivit 30 år och vill "stadga sig". Och folk vill leva som unga idag inkl singelliv. Singelliv innebär inte bara att ha många olika tillfälliga partners utan också att kunna hoppa av det vanliga arbetslivet och resa jorden runt eller jobba utomlands. Att kunna satsa på ett yrkesliv eller en hobby som inte går ihop med ansvar för små barn.

Alla föräldrar klarar inte av att vara goda föräldrar. Känner man med sig att man inte skulle klara av det, så är det inte egoistiskt att avstå.

Som sagt, man ska skaffa barn för att man verkligen vill det, inte för landets skull.
  • KlasBanan
    Anonym (Jaha) skrev 2025-02-13 15:45:07 följande:
    Barn framställs som kostnader och problem, medan singelliv framställs som frihet.

Detta måste ändras.
  • Anonym (Svårt)
    KlasBanan skrev 2025-02-13 15:29:54 följande:
    Det där stämmer inte för fem öre. Vi har redan data från dejtingappar med tiotals miljoner användare som visar att kvinnor är enormt mycket kräsnare än män, och väljer bort nästan alla.
    Och varför väljer kvinnor bort nästan alla män på dejtingappar?

Kan bara tala av egen erfarenhet - lagt ned dejtingappar, och 98% av de män som skriver börjar sextjata meddelande typ nr 2.
    99% av dem jag skrivit till först svarar inte ens och då är det män som ser helt normala ut så jag försöker definitivt inte få napp över min egen "liga".
  • Anonym (Bah)
    Anonym (Jaha) skrev 2025-02-13 15:45:07 följande:
    Det har varit alldeles för många trådar av någon som är hatisk mot kvinnor, de dyker upp med jämna mellanrum. Tycker inte att detta är frågor för Familjeliv.
  • KlasBanan
    Anonym (Svårt) skrev 2025-02-13 15:50:39 följande:
    Och varför väljer kvinnor bort nästan alla män på dejtingappar?

Kan bara tala av egen erfarenhet - lagt ned dejtingappar, och 98% av de män som skriver börjar sextjata meddelande typ nr 2.
    99% av dem jag skrivit till först svarar inte ens och då är det män som ser helt normala ut så jag försöker definitivt inte få napp över min egen "liga".
    Som sagt, anekdoter har ingen plats här. Vi vet vad datan säger.
  • Xenia
    Ezmeraldah skrev 2025-02-13 15:42:56 följande:
    Finns det alltså en massa barnlängtande män som inte lyckas träffa kvinnor som vill ha barn? Kan man läsa om det nånstans? Det tjatas ju om sex överallt och ingen nämner nåt om barnlängtan (hos män)?
    Jag tror det finns men knappast en massa. Lyckas de inte hitta en barnlängtande kvinna så är det svårt. De kan adoptera men de flesta länder vill bara ha heterosexuella par som får "deras" barn.

Har de pengar nog så kan de få barn via en surrogatmamma utomlands.

Men läser man trådarna här så verkar det vara kvinnor som vill ha barn, ett tredje barn etc, inte männen. Eller en barnlös kvinna som är ihop med en frånskild man som redan har två barn. Hon vill ha barn, han tycker att det räcker för honom.
  • Ezmeraldah
    Vilka är det generellt som vill ha barn och leva familjeliv? Män eller kvinnor? 
Svar på tråden Alltmer tyder på att det rekordlåga barnafödandet är kvinnornas fel