• Anonym (Swazticar)

Rivieran på gaza

Trump tänker att usa ska äga Gazaremsan och förvandla det till en riviera eftersom det är beutiful real estate. Han tänker sig att människorna som bor där ska flytta till ett annat land.

Vad tror ni? Blir det fred då? Kommer usa att säkerställa allas säkerhet med deras stationerade armé? Var kommer pengarna från för att både omlokalisera alla till ett annat land och uppbyggnaden av den här rivieran? Varför skulle ett annat land vilja ha 2.1 miljoner flyktingar? Och varför skulle 2.1 miljoner människor gå med på detta frivilligt? Och är det här något som Trump väljare vill egentligen? Vad hände med americanism not globalism (ordet globalism brukar vara ett annat ord för judar f ö)
  • Svar på tråden Rivieran på gaza
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-02-27 10:26:45 följande:
    Du kan fortsätta ducka men mina frågor avslöjar den sjuka tankeakrobatiken israelvänner sysslar med. Fakta är att palestinier fördrevs från sina hem som ligger i Israel. Enligt FN resolutioner och internationella lagar har palestinier rätt att återvända till sina hem.

Tänker du svara på min fråga: Varför tycker du att judar har rätt att återvända till det historiska Palestina efter 3 tusen år sedan men inte palestinier som fördrevs för 70 år sedan?  Israel har en diskriminerande lag  "Law of Return" som ger judar i hela världen rätt att återvandra till Israel. Dessa judar är inte ens födda i Israel och har ingen koppling till Israel. Men palestinier som är födda där och levt i området senaste tusen år får inte återvandra. Så judar har rätt men inte palestinier?

När FN ritade om kartan i det brittiska mandatet, Trans-Jordanien, Israel etc, tvivlar jag på att de satt och bläddrade i bibeln samtidigt och stödde sig på hur det såg ut för 3000 år sedan. 

Nu finns Israel som en självständig stat och kan bestämma att judar från Sverige eller Tunisien får flytta dit. De skulle också kunna få bestämma att alla rödhåriga får flytta dit om de vill. 

Libanon har bestämt att palestinier inte har rätt till vissa utbildningar och jobb. Diskriminering, men de har rätt att bestämma det. Hör sällan internationella protester om det. 

• Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-02-27 10:38:47 följande:
    Det enda jag saknar här är dina tusentals inlägg om tyskar som fördrevs från östra Europa, eller för den delen hinduer som flydde när Pakistan blev självständigt. Lustigt att du aldrig tar upp det ämnet men Israel är enligt dig fasansfullt.
    Självklart: Det handlar ju om antisionism och inte ett smack om antisemitism. Glömde visst det. Fast... tyskar och hinduer frammanar inte samma känslor. Märkligt.
    Så, rimligen, enligt ditt resonemang,  har inte judarna rätt att återvända till den historiska Palestina?
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-02-27 10:52:18 följande:

När FN ritade om kartan i det brittiska mandatet, Trans-Jordanien, Israel etc, tvivlar jag på att de satt och bläddrade i bibeln samtidigt och stödde sig på hur det såg ut för 3000 år sedan. 

Nu finns Israel som en självständig stat och kan bestämma att judar från Sverige eller Tunisien får flytta dit. De skulle också kunna få bestämma att alla rödhåriga får flytta dit om de vill. 

Libanon har bestämt att palestinier inte har rätt till vissa utbildningar och jobb. Diskriminering, men de har rätt att bestämma det. Hör sällan internationella protester om det. 

Sjäkvklart duckar du igen och svamlar om något helt annat.

Du kan fortsätta ducka men mina frågor avslöjar den sjuka tankeakrobatiken israelvänner sysslar med. Fakta är att palestinier fördrevs från sina hem som ligger i Israel. Enligt FN resolutioner och internationella lagar har palestinier rätt att återvända till sina hem.

Tänker du svara på min fråga: Varför tycker du att judar har rätt att återvända till det historiska Palestina efter 3 tusen år sedan men inte palestinier som fördrevs för 70 år sedan?  Israel har en diskriminerande lag  "Law of Return" som ger judar i hela världen rätt att återvandra till Israel. Dessa judar är inte ens födda i Israel och har ingen koppling till Israel. Israel fördrev palestinier och tog över deras områden. Israel fortfarande, dagligen fördriver palestinier för att göra plats för fanatiska bosättare. Palestinier som är födda där och levt i området senaste tusen år får inte återvandra. 

Varför judar har rätt att återvandra (efter 3000 år) men inte palestinier som är födda där?
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-02-27 10:57:57 följande:
    Sjäkvklart duckar du igen och svamlar om något helt annat.

Du kan fortsätta ducka men mina frågor avslöjar den sjuka tankeakrobatiken israelvänner sysslar med. Fakta är att palestinier fördrevs från sina hem som ligger i Israel. Enligt FN resolutioner och internationella lagar har palestinier rätt att återvända till sina hem.

Tänker du svara på min fråga: Varför tycker du att judar har rätt att återvända till det historiska Palestina efter 3 tusen år sedan men inte palestinier som fördrevs för 70 år sedan?  Israel har en diskriminerande lag  "Law of Return" som ger judar i hela världen rätt att återvandra till Israel. Dessa judar är inte ens födda i Israel och har ingen koppling till Israel. Israel fördrev palestinier och tog över deras områden. Israel fortfarande, dagligen fördriver palestinier för att göra plats för fanatiska bosättare. Palestinier som är födda där och levt i området senaste tusen år får inte återvandra. 

Varför judar har rätt att återvandra (efter 3000 år) men inte palestinier som är födda där?

Jag tycker att judar ska ha rätt att flytta till Israel eftersom det är enligt den israeliska lagen. 

Är det många palestinier 77 år och äldre som verkligen vill flytta tillbaka till Israel? Jag tvivlar. Att 77 åringarnas barnbarn skulle ha rätt att flytta till Israel är inte rimligt, och väldigt få skulle ens vilja det.

Om det kan fastställas att någon palestinier blev fråntagen egendom, tycker jag de borde få finansiell ersättning, men de flesta bodde tydligen på arrenderade områden, och en del övergav sina boenden frivilligt när de flyttade frivilligt. En del araber valde att stanna kvar och lever fortfarande i Israel. 

• Mentat
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-02-27 10:52:39 följande:
    Så, rimligen, enligt ditt resonemang,  har inte judarna rätt att återvända till den historiska Palestina?
    Den enda som jag kan minnas har talat om tusentals år sedan är du. Alla andra talar om FN:s delningsplan och det faktum att många nya stater bildades i efterspelet till både första och andra världskriget.
  • Rataxes

"Bara för att" så reser vi äntligen till Israel 2 veckor i April Cool Inte mycket för tokvärme annars, men då är det bra väder! 

Diskuterar inte med angivarkryp.
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-02-27 12:41:39 följande:
    Den enda som jag kan minnas har talat om tusentals år sedan är du. Alla andra talar om FN:s delningsplan och det faktum att många nya stater bildades i efterspelet till både första och andra världskriget.
    Du svarar inte på min fråga och svamlar.

Och det du skriver stämmer absolut inte. I princip ALLA sionister, israeliska politiker och särskillt Israelvänner pratar heeela tiden om just hur judarna har rätt att återvända till den historiska Palestina och bygga ett judiskt land. 
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-02-27 11:19:59 följande:

Jag tycker att judar ska ha rätt att flytta till Israel eftersom det är enligt den israeliska lagen. 

Är det många palestinier 77 år och äldre som verkligen vill flytta tillbaka till Israel? Jag tvivlar. Att 77 åringarnas barnbarn skulle ha rätt att flytta till Israel är inte rimligt, och väldigt få skulle ens vilja det.

Om det kan fastställas att någon palestinier blev fråntagen egendom, tycker jag de borde få finansiell ersättning, men de flesta bodde tydligen på arrenderade områden, och en del övergav sina boenden frivilligt när de flyttade frivilligt. En del araber valde att stanna kvar och lever fortfarande i Israel. 

Du fortsätter att svamla men svarar inte på mina frågor. Ja, det Israel har en lag som diskriminerar palestinier eftersom bara judar har rätt att återvända ( efter 3000 år!!!) men inte palestinier ( efter 70 år). 

Varför tycker du att judar har rätt att återvända till det historiska Palestina efter 3 tusen år sedan men inte palestinier som fördrevs för 70 år sedan?  Den Israeliska lagen är en diskriminerande lag . "Law of Return" ger judar i hela världen rätt att återvandra till Israel men inte palestinier. Dessa judar är inte ens födda i Israel och har ingen koppling till Israel. Ditt resonemang om palestinier borde i så fall gälla även judar. Israel fördrev palestinier och tog över deras områden. Israel fortfarande, dagligen fördriver palestinier för att göra plats för fanatiska bosättare. Palestinier som är födda där och levt i området senaste tusen år får inte återvandra. 

• Mentat
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-02-27 13:53:45 följande:
    Du svarar inte på min fråga och svamlar.

Och det du skriver stämmer absolut inte. I princip ALLA sionister, israeliska politiker och särskillt Israelvänner pratar heeela tiden om just hur judarna har rätt att återvända till den historiska Palestina och bygga ett judiskt land. 
    Rimligen, om man följer din logik att palestinier skulle ha rätt att återvända så skulle tyskar, hinduer och många andra också ha det. Du skriver hundratals för att inte säga tusentals inlägg om den saken till stöd för en enda part i ett enda fall, inte någon annan. Tydligen handlar det alltså inte om principer utom om ett specialfall. Just det, det är ju inte antisemitism utan något annat...

Den enda jag kan minnas som talat om 2000 år tillbaka i den här tråden är du.
  • Anonym (Antiextremist)

Sionism och etnisk rensning av palestinier.

Svar på tråden Rivieran på gaza