Inlägg från: Anonym (v) |Visa alla inlägg
  • Anonym (v)

Gjorde jag rätt som avlivade min hund?

Anonym (sorg) skrev 2025-02-17 11:54:43 följande:

Du gjorde rätt val. 

Hunden skulle inte förstått varför den skulle vara utan dig på kliniken, genomgå en massa skrämmande åtgärder, ha ont och utan någon garanti för att det i slutändan blev bättre.

Du gav din hund en sista gåva, den slipper smärtorna och du tar över dem genom att bära sorgen och saknaden. 

Om man ändå resonerade på detta sätt gällande människor, och bland annat självmord. 
    Om man som människa säger att man vill begå självmord, ja, då är det ingen som säger att det är bra, och att man får slippa smärtor.

Vem är vi som bestämmer och till och med tar någon annans liv? 
    Hunden hade faktiskt en chans att överleva. 
    Och jag fattar att det ekonomiska kan vara tufft, men det är ju sjukt att pengar kan avgöra om någon lever eller dör. 
  • Anonym (v)
    Illustration100 skrev 2025-02-18 22:39:39 följande:
    Läste du allt som Ts hade skrivit? Skulle den stackars hunden överleva en sprängd livmoder? Var och bakterieansamlingar hade gått ut i buken  och orsakat bukhinneinflammation, Samt svaghet i njurarna. Tror du verkligen att den skulle överleva detta?

Ditt inlägg var enbart för att provocera, och ge en person som sörjer sin hund dåligt samvete. Du borde skämmas! 
    TS skriver själv att hunden hade 50 procent chans att överleva.
    Är du inte läskunning?

Jag hade förstått TS om hunden hade ca 10 procent chans, men nej.50, var det! 50! 

Inte alls för att provocera. Utan en genuin undran. Jag tycker verkligen att det är jättekonstigt att ens ekonomiska faktorer bidrar till om en varelse ska leva eller dö. 
    Tycker du själv att det är rätt?
  • Anonym (v)
    Anonym (Fy fan) skrev 2025-02-18 23:00:14 följande:
    Skäms på dig! Det står ju klart och tydligt att hunden även efter operation kunde vara tvungen att gå igenom ytterligare hemskheter och veterinären så att det var rätt beslut. Hur fan kan man vara så elak att man skriver som du gör. Det är nog vidrigt att ta dessa beslut utan att behöva ta sådan skit som du skriver. Stötta TS eller var tyst är ett hett tips från mig.
    Återigen, 50 procent chans att överleva.

Ja, jag vet att TS söker tröst, men vem tar hundens parti? TS frågar ju själv om om TS tar rätt beslut eller ej, på ett forum dessutom. På ett forum får man komma med olika åsikter. 
    Vem står upp för dem som inte kan stå upp för sig själva?
    Vem har rätt att bestämma över någon annans liv? 
  • Anonym (v)
    Anonym (Trötter) skrev 2025-02-19 07:32:22 följande:
    3 miljoner barn dör av hunger varje år, vad gör du för dem?
    Världen är orättvis och vi kan inte lösa alla problem. Rent krasst får man ta de beslut som man tror är bäst efter de förutsättningar man har.
    Dessa barn som dör i hunger, vad har det någonting med att göra med en person som frågar öppet på en forum om hon gjorde rätt eller fel? 
    Din fråga är helt oväsentlig, och har absolut ingenting med TS att göra. 
Svar på tråden Gjorde jag rätt som avlivade min hund?