Fred i Ukraina
Nej, det tror jag inte. Tidsfristen har redan gått ut.
Nej, det tror jag inte. Tidsfristen har redan gått ut.
Jo, Trump har intresse av tex mineraler i Ukraina. Men om han får slut på kriget så slipper fler dö? Vad spelar lite mineraler för roll då?
Är det bättre att vi maler på som vi gjort nu i 3 år till? Vad hade du själv valt om du bott i Ukraina och krigat 3 år och kanske flera av dina nära hade dött? Ge bort lite mineraler och slippa kriga mer, eller kriga på och riskera att dö?
Det är så lätt för oss som sitter säkert i Sverige att ha åsikter som bygger på någon slags moral när dom riskerar livet i Ukraina.
Men om Trump verkligen bryr sig om folket i Ukraina, varför ställer han sig inte på deras sida när de ska förhandla med Putin? Varför säger han inte åt Putin att han borde slutat kriget för länge sedan, det är ju hans fel som invaderat Ukraina.
Lite mineraler? Tror du folk är korkade vara för att de inte gillar Trump?
Så han ljuger medvetet, enligt dig.
Tycker du det är ok att ändra på fakta så att historia skrivs om? Att en demokratiskt vald president gör så att en diktatur ser ut som den som blivit anfallet av ett annat land?
Är det ok att resonera så i Mellanöstern också? Att säga att det var Israel som anföll så att det underlättar förhandlingarna?
Som Putin, diktatorn, menar du? Ja, Trump gjorde samma sak med valet 2020.
Antingen är han dement eller så ljuger han om uppenbara fakta. Att skylla på att han uppfattar något så radikalt annorlunda än resten av världen är ju att säga att man är korkad .
Jag vet inte säkert, men kanske Trumps tillträde kan öka sannolikheten för en snabbare fred.
Det viktigaste är att dödandet slutar så fort som möjligt. För min del stöder jag båda sidors vapenvägrare - individer som VARKEN vill dö eller slåss för mördaren putte eller för Ukraina. För min del ansökte jag om och fick vapenfritt på den allmänna värnpliktens tid, men det går nog inte så lätt i Ryssland och Ukraina. jag stöder de som flyr från mobilisering till både Ukrainas och Rysslands arméer.
Kan en vapenvila och sedan en fred uppnås är det bra. Varje enskilt liv är viktigare än alla territorier.
Trump verkar inte veta vilken fot han ska stå på.... I ena stunden säger han att han bara haft initiala samtal med Ryssland och att Ukraina kommer att bjudas in när de riktiga förhandlingarna blir av... I andra stunden säger han att Ukraina har bjudits in till förhandling och nekat... Har gubben gått och blivit senil?
Han är senil, han klarar inte av att hålla reda på sina lögner.
Lite kul om han skulle falla på det han anklagar Biden för.