• Anonym (Steve)

Fred i Ukraina

Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?

• Svar på tråden Fred i Ukraina
  • Anonym (S)

Nej, det tror jag inte. Tidsfristen har redan gått ut. 

• Aliona

Fred är tveksamt. Möjligtvis vapenstillestånd eller att konflikten blir fryst. 

• Anonym (Steve)
    Anonym (S) skrev 2025-02-19 14:08:38 följande:

Nej, det tror jag inte. Tidsfristen har redan gått ut. 

Jag kanske missat något, finns det en tidsfrist?
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Steve) skrev 2025-02-19 14:17:51 följande:
    Jag kanske missat något, finns det en tidsfrist?
    Dom som inte gillar Trump ser varje möjlighet att kasta skit på honom. Han sa att han skulle lösa kriget på 24h tror jag det var och det är den tidsfristen hen menar gissar jag på.

Men innan Trump kom till makten har inte något hänt på 3år, så om det nu tar en månad eller liknande för Trump att lösa denna konflikt så sparar det massor av liv såklart.

Men haterz kommer alltid hata.. så folk kommer ändå kritisera Trump om han nu fixar fred mellan Ryssland och Ukraina.
  • Anonym (L)

I den mån de faktiskt blir fred är det garanterat inte USAs förtjänst. Inte heller ankommer det på USA att avgöra vad som är en acceptabel fred. 

• Anonym (Mx)
    Anonym (L) skrev 2025-02-19 14:42:36 följande:

I den mån de faktiskt blir fred är det garanterat inte USAs förtjänst. Inte heller ankommer det på USA att avgöra vad som är en acceptabel fred. 

Om det blir en fredsuppgörelse efter att Trump har haft långa möten med båda parter så är det väl visst USAs förtjänst till stor del, eller hur tänker du då?

USA försöker hitta en lösning som båda parter går med på. Otroligt svårt i nuläget såklart.
  • Anonym (Steve)

Kommer Ukraina att gå med på att hålla nyval för att efter det förhandla om en eventuell fred?

• Anonym (Steve)

Och hur säkerställer man att det valet i så fall inte manipulerats av en främmande makt?

• Anonym (S)
    Anonym (Mx) skrev 2025-02-19 14:48:24 följande:
    Om det blir en fredsuppgörelse efter att Trump har haft långa möten med båda parter så är det väl visst USAs förtjänst till stor del, eller hur tänker du då?

USA försöker hitta en lösning som båda parter går med på. Otroligt svårt i nuläget såklart.
    Varför ljuger du? Han vill hitta en lösning där han vinner så mycket som möjligt samt att Putin går med på det. Ukrainas bästa är inte hans fokus. Han sade t om att Ukraina startat kriget och det är deras eget fel att de inte avslutat det ännu.
  • Anonym (Steve)
    Anonym (S) skrev 2025-02-19 15:26:29 följande:
    Varför ljuger du? Han vill hitta en lösning där han vinner så mycket som möjligt samt att Putin går med på det. Ukrainas bästa är inte hans fokus. Han sade t om att Ukraina startat kriget och det är deras eget fel att de inte avslutat det ännu.
    Vet inte om Trumps positiva inställning till Ryssland är en del av någon taktik. Det kan det mycket väl vara. Uttalandet om att Ukraina startat kriget samt att sändebuden inte borde spelat ut sina kort utan använt de i en del av förhandlingen. Tyder på annat (att Trump vill överlåta Ukraina till Ryssland för att han får ut något av det, men vad)

Tycker också att Trumps politik verkar tyda på att han vill mucka med Europa, men varför? Kan det ha något att göra med Europas ekonomiska makt. Vill han starta ett krig för att motivera att han sitter kvar på tronen längre än bara 4 år?
Svar på tråden Fred i Ukraina