Inlägg från: Cartjan1 |Visa alla inlägg
  • Cartjan1

3-4 år tider förskola?

Våra barn gick lite olika i den åldern men överlag så lämnades de 8.15 (önskemål från fsk då aktiviteterna startade 8.30 annars hade jag lämnat 9.00) och sedan hämtade jag dem 15 alla dagar utom en då de gick till 16 och min make hämtade. Så var schemat fyra dagar i veckan, hade en ledig dag men vilken varierade under tiden.

Men ts, oavsett hur vi andra gjort så ska du inte behöva må dåligt för att du behöver jobba heltid och ha barnen därefter. Förstår såklart att det måste kännas tungt och ledsamt att förlora tid men skulle tro att många familjer behöver jobba 100% nu när alla räntor och allmänna levnadskostnader är så dyra. 

• Cartjan1
    Anonym (Hmm) skrev 2025-02-28 22:07:31 följande:

Så bra tider era barn har. Om två föräldrar jobbar vanliga tider 7-16 eller 8-17 så får man acceptera en mindre peng eller långa dagar för barnet. Svårt att få ihop det tycker jag.

Så är det och idag tror jag att det är många som skulle vilja men verkligen inte kan välja att minska hushållskassan- det är oroliga tider nu och många lever med ekonomisk ostabillitet eller på gränserna. Så om du känner att din familj behöver att du jobbar heltid - då är det så. Inte är det något fel och som många i tråden även vittnat om så går det bra ändå. Sedan om du verkligen vill fortsätta frigöra mer tid så kanske det finns andra alternativ än att gå ned till 80 - 75%? Hade innan jag själv gick hem med barn en kollega som var föräldraledig varannan onsdag em. Det gav iaf lite extra tid och gav ett regelbundet avbrott i de långa dagarna fast hon ändå jobbade ca 95% på en månad.

Hoppas att det löser sig bra för dig!
Svar på tråden 3-4 år tider förskola?