• Tecum

Borde min svärmors nya kille följa med och passa våra barn som vi aldrig träffat ?

Anonym (d) skrev 2025-03-24 16:31:14 följande:

Som farmor hade jag avsagt mig barnvaktandet om min partner inte var välkommen.

Mvh/Farmor med ny  partner första gången vi satt barnvakt tillsammans.

Stanna hemma ts, svärmor har inte dig och dina krav som första prio.

Som farfar instämmer jag, är jag inte betrodd att välja en vettig partner att ha kontakt med mina barnbarn kan det vara. Dessutom låter det som att det behövs två barnvakter då det ena barnet har autism.

TS kan passa sina barn själv i fortsättningen!
  • Tecum
    Anonym (Ann) skrev 2025-03-25 17:29:44 följande:
    Håller med, detta är ju exakt samma sak som det TS skriver om. Svärmors nya fling ska sova ensam med barnen.
    Exakt samma sak? Inget stämmer, pojkvännen ska inte sova ensam med barnen då farmor är med. Dessutom är han inte okänd för farmor, hon känner honom. Pedofiler har ofta funnits i barnens närhet länge. en morbror, morfar, kusin eller styvfar, de agerar inte förrän de vunnit både barnets och omgivningens förtroende. Så TS kan i princip aldrig lämna barnen utan uppsikt om hen är så försiktig...
  • Tecum
    Anonym (Ann) skrev 2025-03-25 20:42:53 följande:
    Ironi. 
    Skönt att se att du är en sansad person.
  • Tecum
    Anonym (anonymoususer) skrev 2025-03-25 20:54:35 följande:

Klart jag kan lämna barnen vilket vi gjort en hel del tidigare, men varför skall jag göra det med en person jag ALDRIG träffat ?
    Och nej, pedofiler agerar absolut inte endast/oftast efter att ha vunnit barns förtroende och tror du det så förväntar jag mig att du lämnar dina barn till främmande människor med fullt förtroende, bra jobbat! 

Inte som att det finns några många pedofiler i Sverige eller hur ? :)

Du behöver inte lämna barnen med en person du inte träffat, ingen tvingar dig. Nu är visserligen din svärmor med så han är inte ensam med dem, men du anser tydligen att svärmor saknar omdöme och det är en sak mellan er.

Det finns en del pedofiler, helt klart, jag har ingen procentsats och vissa agerar aldrig på sin läggning. Däremot är det välkänt att majoriteten av de som gör det antingen finn si barnets närhet sedan länge, eller arbetar med barn i någon form. i de grupperna ska du leta i första hand.
Svar på tråden Borde min svärmors nya kille följa med och passa våra barn som vi aldrig träffat ?