Inlägg från: Anonym (anonymoususer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonymoususer)

Borde min svärmors nya kille följa med och passa våra barn som vi aldrig träffat ?

Hej!

Har en fråga som jag är nyfiken på hur ni tänker kring.
    Vi har 2 små pojkar, en med autism.
    Pojken med autism behöver konstant övervakning kan jag tillägga.

Vi skall ha barnpassning av svärmor hemma hos oss och fick reda på att hon skall ta med sig hennes kille hon nyligen träffat. ( Detta är samtal mellan min fru och svärmor )

Vi har aldrig träffat denna man.

Jag försökte förklara för min fru att innan någon kan komma hem till oss och ansvara för våra barn, så bör vi ha träffat de innan. Även om min svärmor kommer vara primär ansvarig så händer det att hon behöver gå iväg med en av våra pojkar för att lugna ner han ( autism ) vilket innebär att den andra kommer vara ensam med denna mannen.

Min svärmor har t.o.m träffat en man för längesen som har gett min fru trauma under uppväxten så om det är någon som borde vara försiktig så bör det vara min fru ( tycker jag iallafall ).

Nu blev det så att han fick inte komma då jag inte accepterade detta, för enligt mig så bör jag åtminstone ha träffat han innan jag kan lämna mina barn i samma rum som han utan att vi föräldrar är där.

Hur hade ni tänkt kring detta ?

• Svar på tråden Borde min svärmors nya kille följa med och passa våra barn som vi aldrig träffat ?
  • Anonym (anonymoususer)
    Raggartjejen skrev 2025-03-24 14:50:07 följande:
    Precis vad jag tänkte skriva Glad
    Xenia skrev 2025-03-24 14:25:05 följande:

Va, har ni aldrig träffat era barn? Tungan ute (Syftningsfel)

Annars håller jag med dig. Svärmor verkar inte ha det bästa omdömet när det gäller män.

Hur gick det? Avstod ni från det ni skulle göra? Eller kom svärmor hem ensam? Har ni träffat svärmors pojkvän? Låter iofs som det behövs två barnvakter mtp att någon kan behöva gå ifrån med den autistiska sonen.

Menade att vi inte träffat svärmors kille, skrev fel och går inte att redigera nu :(

• Anonym (anonymoususer)
    Xenia skrev 2025-03-24 14:25:05 följande:

Va, har ni aldrig träffat era barn? Tungan ute (Syftningsfel)

Annars håller jag med dig. Svärmor verkar inte ha det bästa omdömet när det gäller män.

Hur gick det? Avstod ni från det ni skulle göra? Eller kom svärmor hem ensam? Har ni träffat svärmors pojkvän? Låter iofs som det behövs två barnvakter mtp att någon kan behöva gå ifrån med den autistiska sonen.

Eventet har inte hänt ännu, så det blir att svärmor kommer själv eller så avbokar vi det vi skulle göra. Hon har klarat det galant själv alla gångerna, så jag är inte orolig att hon inte klarar det att vara med bägge.
    Jag är mer orolig över en man i vårt hem som jag aldrig har träffat som potentiellt kan vara ensam med ett av mina barn.

• Anonym (anonymoususer)
    Anonym (d) skrev 2025-03-24 16:31:14 följande:

Som farmor hade jag avsagt mig barnvaktandet om min partner inte var välkommen.

Mvh/Farmor med ny  partner första gången vi satt barnvakt tillsammans.

Stanna hemma ts, svärmor har inte dig och dina krav som första prio.

Tecum skrev 2025-03-24 18:01:50 följande:
    Som farfar instämmer jag, är jag inte betrodd att välja en vettig partner att ha kontakt med mina barnbarn kan det vara. Dessutom låter det som att det behövs två barnvakter då det ena barnet har autism.

TS kan passa sina barn själv i fortsättningen!

Nja håller inte alls med er. Att lita på er är inte samma sak som att lita på er nya fling, särskilj dessa 2 saker.

Men om vi vänder på det lite, tror ni han hade vart bekväm med att jag är ensam med hans barn barn rn stund när jag o svärmor passar de ?

Jag skulle inte tro d och jag skulle aldrig sätta mig i en situation där jag behöver ansvara för andras barn vars föräldrar jag aldrig träffat.

Nu är det så att svärmor bör prioritera sig själv nästa alltid och det är bra! Men när hon är barnvakt så är det faktiskt andra prioteringar som gäller som barnens säkerhet.
  • Anonym (anonymoususer)
    Anonym (baktanken) skrev 2025-03-24 20:03:19 följande:

Nej, jag hade inte accepterat att en person som jag inte ens träffat (och som även var ny för den släkting som vill släpa dem med sig) skulle handha mina barn, troligen delvis utan övervakning.

Tillfället gör pedofilen och med allt man vet idag så fattar jag inte ens hur en vuxen person kan föreslå något så naivt.

Tack....precis mina tankar, men uppenbarligen är det vissa som vill släpa med vem som helst till våra barn som inte kan skydda sig, men men, You do You mina vänner! :D
  • Anonym (anonymoususer)
    Xenia skrev 2025-03-25 17:17:21 följande:
    Förhoppningsvis är inte TS svärmor lika lättkränkt.

Du tycker alltså att din nya pojkvän är viktigare än att hjälpa ditt barn och träffa ditt barnbarn. Och du kan inte tänka dig att gå någonstans utan din nya pojkvän.

Jag skulle säga att nyförälskade inte har särskilt bra omdöme öht.
    Tack och lov så är hon förstående kring detta och prioterar barnen när hon väl passar de som är ungefär en gång per 2-3 månader. ❤️

Vi umgås dock mkt oftare men då är vi så klart med.
  • Anonym (anonymoususer)
    Tecum skrev 2025-03-25 20:41:45 följande:
    Exakt samma sak? Inget stämmer, pojkvännen ska inte sova ensam med barnen då farmor är med. Dessutom är han inte okänd för farmor, hon känner honom. Pedofiler har ofta funnits i barnens närhet länge. en morbror, morfar, kusin eller styvfar, de agerar inte förrän de vunnit både barnets och omgivningens förtroende. Så TS kan i princip aldrig lämna barnen utan uppsikt om hen är så försiktig...

Klart jag kan lämna barnen vilket vi gjort en hel del tidigare, men varför skall jag göra det med en person jag ALDRIG träffat ?
    Och nej, pedofiler agerar absolut inte endast/oftast efter att ha vunnit barns förtroende och tror du det så förväntar jag mig att du lämnar dina barn till främmande människor med fullt förtroende, bra jobbat! 

Inte som att det finns några många pedofiler i Sverige eller hur ? :)

• Anonym (anonymoususer)
    Tecum skrev 2025-03-25 21:01:45 följande:
    Du behöver inte lämna barnen med en person du inte träffat, ingen tvingar dig. Nu är visserligen din svärmor med så han är inte ensam med dem, men du anser tydligen att svärmor saknar omdöme och det är en sak mellan er.

Det finns en del pedofiler, helt klart, jag har ingen procentsats och vissa agerar aldrig på sin läggning. Däremot är det välkänt att majoriteten av de som gör det antingen finn si barnets närhet sedan länge, eller arbetar med barn i någon form. i de grupperna ska du leta i första hand.

Absolut, men varför ta risken när jag kan lära känna mannen först och bygga min egna uppfattning ? Är väl inte så himla farligt att begära det tycker jag. Detta är våra barn och en av våra uppgifter som föräldrar är att försvara de mot de saker som de själva inte kan försvara sig mot.

Och nej, han är inte ensam med barnen men om svärmor behöver gå iväg för att lugna ner ett av mina barn så är det andra barnet ensam med denna person.
    I vanliga fall sitter det andra barnet och underhåller sig själv en liten stund men i detta fallet kommer andra barnet inte vara själv uppenbarligen.

Inte vet jag om denna mannen är kvar i hennes liv om 1-3 månader heller.

Svar på tråden Borde min svärmors nya kille följa med och passa våra barn som vi aldrig träffat ?