Inlägg från: Anonym (Ann) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ann)

Borde min svärmors nya kille följa med och passa våra barn som vi aldrig träffat ?

Xenia skrev 2025-03-25 17:27:15 följande:

Nuförtiden är folk inte så godtrogna som förr i tiden.

Såg någon dokumentärfilmen Leaving Neverland?

En pojke på 7 år vann en tävling och priset var att åka till USA och se diversse sevärdheter och det bästa av allt, åka till Neverland och träffa Michael Jackson. Där fanns djurpark och nöjespark. Men det bästa av allt var att få äta godsaker och titta på TV med Michael Jackson.

Ville pojken och hans syster sova i gästhuset med föräldrarna eller med Michael Jackson? Klart de ville sova med idolen! Och föräldrarna tyckte det var helt ok.

Sedan for övriga familjen iväg för att se på något berömt ställe, men sonen ville stanna kvar hos den dyrkade Michael Jackson. Och föräldrarna lämnade honom ensam kvar med Michael Jackson. På dagarna ägnade de sig åt barntillåtna nöjen, men på nätterna...

Jag kunde inte fatta hur föräldrarna resonerade. De låter sin 7-åriga pojke sova ensam med en helt främmande man! Och det var många pojkar och många godtrogna föräldrar.

Håller med, detta är ju exakt samma sak som det TS skriver om. Svärmors nya fling ska sova ensam med barnen.
  • Anonym (Ann)
    Tecum skrev 2025-03-25 20:41:45 följande:
    Exakt samma sak? Inget stämmer, pojkvännen ska inte sova ensam med barnen då farmor är med. Dessutom är han inte okänd för farmor, hon känner honom. Pedofiler har ofta funnits i barnens närhet länge. en morbror, morfar, kusin eller styvfar, de agerar inte förrän de vunnit både barnets och omgivningens förtroende. Så TS kan i princip aldrig lämna barnen utan uppsikt om hen är så försiktig...
    Ironi. 
  • Anonym (Ann)
    Anonym (anonymoususer) skrev 2025-03-25 20:54:35 följande:

Klart jag kan lämna barnen vilket vi gjort en hel del tidigare, men varför skall jag göra det med en person jag ALDRIG träffat ?
    Och nej, pedofiler agerar absolut inte endast/oftast efter att ha vunnit barns förtroende och tror du det så förväntar jag mig att du lämnar dina barn till främmande människor med fullt förtroende, bra jobbat! 

Inte som att det finns några många pedofiler i Sverige eller hur ? :)

Varför skulle han vara ensam med något av dina barn? Svärmor är ju där. Tror du alla okända män är pedofiler? Om du träffar honom och gillar honom, är du då säker på att han inte är en pedofil?
  • Anonym (Ann)
    Anonym (anonymoususer) skrev 2025-03-25 21:11:30 följande:

Absolut, men varför ta risken när jag kan lära känna mannen först och bygga min egna uppfattning ? Är väl inte så himla farligt att begära det tycker jag. Detta är våra barn och en av våra uppgifter som föräldrar är att försvara de mot de saker som de själva inte kan försvara sig mot.

Och nej, han är inte ensam med barnen men om svärmor behöver gå iväg för att lugna ner ett av mina barn så är det andra barnet ensam med denna person.
    I vanliga fall sitter det andra barnet och underhåller sig själv en liten stund men i detta fallet kommer andra barnet inte vara själv uppenbarligen.

Inte vet jag om denna mannen är kvar i hennes liv om 1-3 månader heller.

Så du tror du kan se på någon om de är en pedofil? 
Svar på tråden Borde min svärmors nya kille följa med och passa våra barn som vi aldrig träffat ?