Inlägg från: Anonym (Oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj)

Borde min svärmors nya kille följa med och passa våra barn som vi aldrig träffat ?

Anonym (d) skrev 2025-03-24 18:51:21 följande:
    Du behöver inte hålla med oss. Men det är vi som är din potentiella barnvakt. Glad

Vadå "nya fling", varför så nedlåtande?

Vet du vad, bara tanken på en svärdotter som uttrycker sig som du gör mig mäkta glad för den svärdotter jag har.

Vänder på vad? Att barnvakta vuxna människor? Haha, ja inga problem. Du får gärna "barnvakta" båda mina vuxna söner om du vill. Inte för att det behövs, och inte ottroligt att min äldsta son är äldre än du. Men vakta på du.

Nu är det så att svärmot bör prioritera som hon själv önskar, hon är inte din betjänt.
    Passar det inte att hennes partner följer med så får du ställa in.

Skäms du inte över hur du beter dig mot din mans mor???
    "Svärdotter?" "Din mans mor?"

Ja, de mor- och farföräldrar som hårdnackat och konsekvent väljer senaste nya dejten framför sina barnbarns säkerhet har redan där visat sviktande omdöme och omvårdnadsförmåga och gör nog bäst i att stanna hemma. Ingen större förlust för föräldrarna. TS har dock redan sagt att hans frus mamma valde att komma ensam. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (d) skrev 2025-03-26 05:30:47 följande:

Det jag mest hoppas nu är att svärmor också hänger här på forumet, så att hon får se hur ts beter sig.

Aldrig att jag vaktat ts ungar om jag fått se detta skrivet om mig och min partner.

Det är väl bara att stanna hemma om inte barnvakten duger!

Barnvakten duger, bara inte hennes senaste dejt som inte ens träffat barnen än. Inte helt ovanligt att föräldrar tar sina barns trygghet på allvar. Man ska inte vara tacksam som förälder för att man blir erbjuden barnvaktstjänster där barnets trygghet inte betyder något; man får lösa barnvakteriet på annat sätt - barnets andra mor- och farföräldrar är förhoppningsvis mindre fientligt inställda till sina barn och barnbarn, eller så får man anställa en pålitlig barnvakt; om inget av detta är möjligt så får ena eller båda föräldrarna stanna hemma.

Vi håller alltså med varandra om att det är bäst att du stannar hemma.
Svar på tråden Borde min svärmors nya kille följa med och passa våra barn som vi aldrig träffat ?