Jasun skrev 2025-04-09 12:10:44 följande:
Oj kunde vara jag som skrev detta, samma sak sonen kommer vara 12 och dottern kommer vara 9! Ringde också BM idag!
hur gammal är du? här har jag nog velat och funderat länge årkar man börja om? Och ångrar man det om 9år när övriga barn har flyttat ut och man ännu har en hemma? Hur tänker du med det?
Jag vet inte var du bor men tror du de flyttat om 9 år

? Min 20 åring pluggar och bor hemma. Sa åt henne att bo hemma och spara sin CSN så hon kan köpa lägenhet efter hon pluggat. Vi bor dock i Stockholm, så finns inga billiga hyresrätter till ungdomar, bara dyra andrahand för 12-13 tkr i månaden. Hon bor nog hemma minst två år till i alla fall, på gott och ont. Jag känner väl mest ångest över att vara så gammal när mina två små (1,5 åring + ärtan i magen) tar studenten osv, men samtidigt kommer jag ju inte ha småbarn när de är stora som jag har nu med mina tonåringar så kanske bli bra mycket lättare med dem. Jag har inte en så stor familj, döda föräldrar, ingen direkt kontakt med mina syskon, mina syskon har inga barn så att fylla mitt hem med egna barn som kommer dra in folk i vårt liv som partners, vänner och egna barn som kan vara deras stora familj och min också känns mer som en ynnest. Tänker en jul om 20 år i vårt stora hus som vi ska köpa snart med våra 5 barn och kanske några barnbarn och som sagt partners till barnen, husdjur osv. Det känns som en underbar framtid