Inlägg från: valkyrian |Visa alla inlägg
  • valkyrian

BF Decemberbebisar 2025

Hoppar in här! Plussade med 5:e barnet för snart två veckor sen på ÄL + 10 och har BF runt 4 december. Jag har bokat in ett tidigt ultraljud 15 april då jag hoppas få se ett litet hjärta slå, och inskrivning dagen efter. Känns som om jag varit gravid i en evighet trots att jag bara gick in i v 6 idag. Lätt illamående, vääääldigt förvirrad (min mobil ligger just nu i vagnen hos dotterns dagmamma, glömde mina varor i kassan igår med mera) och väldigt trött. Men inget jätteobehag än. 
    Är inte fast anställd på mitt jobb än, blir det i början av juli. Jag hoppas min arbetsgivare tänker långsiktigt. 

• valkyrian
    Anonym (NN) skrev 2025-04-03 11:47:47 följande:

Hej och välkommen! Va roligt! 🥰 och grattis! 

Bokade ni privat då? :) hos en privat klinik? 
    jag känner lika som du! Det går så långsamt! Vill att tiden ska gå fort fort fort! På alla delar av graviditeten! Samtidigt glömmer jag bort att stanna upp och njuta av att jag är inte ensam utan jag är 2 just nu 🥰🥰

Ja det är en magisk känsla att aldrig vara ensam. Snart börjar ju hjärtat slå där inne också <3

Ja jag bokade det privat. Kostar 1000 kr, så det är värt det för mig. Stillade min oro jättemycket med min lilla 4:a. Vi kommer förmodligen boka privat NIPT också då jag är 36, blir 37 innan bebis kommer. 
  • valkyrian
    Javas skrev 2025-04-06 09:55:46 följande:

Jag mår superbra, enda symptom är ömma bröst. Vecka 5 idag, tror att jag väntar ett par veckor till innan jag kontaktar bm och skriver in mig, är lite nojig att jinxa detta. När får man första ultraljudet? Det var så längesedan mina tidigare graviditeter, då var det endast kring vecka 20... 

Det beror på var man tror jag. I Stockholm blir alla erbjudna KUB och det sker runt v 12. Så det är oftast första ultraljudet. Sen kan det ju av olika anledningar bli innan också. 

Kag har bokat ett privat i v 7 <3 (nästa vecka). Hoppas då se ett hjärta slå såklart. Bokade även inskrivning nästa vecka, dagen efter ultraljudet. 

Med mina två äldsta barn var det samma, enda ultraljudet var rutinultraljudet. Men med min nioåring fick man göra KUB. 

• valkyrian
    Enlite sladdis skrev 2025-04-06 10:24:25 följande:

Jag vågar nog ansluta mig hit. Har fått sååå svaga test nu igår och idag. Men idag har de ökat🙈 men jag är hoppfull. Hela min kropp skriker att jag är gravid. Dock för tidigt för digitalt.

Jag fick ett ma i januari så är så nervös att det ska bli lika nu. 

Jag är äldre, 36 och sambon 34. Vi hade inte planerat att vi skulle ha ett gemensamt barn utan kände att vi var väldigt nöjd med våra barn, men blev gravid ovetandes och efter de vändes allt.

Jag har 3 barn sedan innan. Mina stora är 15 och 18 år. Och en sladdis på 8. Han har ett barn sedan innan på 7 år med diagnoser som är väldigt krävande. Så självklart Har vi övervägt flera gånger, då vi ska mäkta med och kunna ge alla barn de som behövs.

Nu hoppas jag verkligen att denna lilla krabba vill stanna och växa sig stor

Ganska lik min situation, har 3 barn med en annan pappa än ärtans, de är 20, 16 och 9. jag och min man har en dotter på 1,5 år så detta blir min 5:e och hans 2:a. Jag är 36, fyller 37 och han fyller 41 i år så vi Räknas nog åt det äldre hållet också. 
  • valkyrian
    Enlite sladdis skrev 2025-04-07 12:10:34 följande:
    Jag är också väldigt nervös! Min äldsta har förbjudit mig att skaffa fler barn, så hon lär inte bli glad. Hans ex kommer bli galen då de har en infekterad relation. 

Är dessutom provanställd då jag började en ny tjänst i januari🙈

Så jag hoppas kroppen ska palla, inget illamåendet och ingen mage (brukar svälla tidigt) så jag kan dölja det länge🙈
    Började också nytt jobb i januari. Att jag ska kunna dölja graviditeten tills jag är fast tvivlar jag på men tänkte väl försöka. Eller så berättar jag efter KUB, jag vill inte vara på en arbetsplats som inte är OK med sina anställdas familjebildning. Men jag trivs väldigt bra och ser en framtid där så håller tummarna. Men jag kommer att vara i v 17 när min anställning går över till fast och ja, jag har med åtminstonde mellan mina två yngsta blivit stor fort. Gymmar mer denna gång dock så kankse lyckas ha så starka magmuskler

Hur min äldsta reagerade med förra? Inte toppen. Hon var rädd att jag inte skulle orka finnas där för henne och var ganska jobbig mot mig under graviditeten (hon var 18 då). När lilla bebis kom smälte hennes hjärta och hon är helt galen i sin lillasyster. 

Jag har redan berättat för barnen om denna graviditet och alla tog det bra. Det var skönt och det är skönt att de vet. 
  • valkyrian
    Jasun skrev 2025-04-08 18:08:34 följande:

Hej 
    hoppar in i tråden :) 
    Enligt min app är jag nu v4+4 
    plussade på 1 april 😆 i v3+4, nu i v4+4 har jag ännu inte ett starkt plus, ser nog klart och tydligt det är plus men det är inte lika starkt som kontroll strecket.. känns som de senaste dagarna värkar mitt Hcg enligt testerna inte alls ökat.. lite orolig eftersom min senaste graviditet för några år sedan var utomkveds.. har inte försökt bli gravid efter det heller och detta var helt oplanerat.. känns som man rycks lite mellan att vara glad, orolig utomkveds.. och att har vi verkligen tid med en sladdis? Någon annan som har större barn och skall ?börja om?? Känner inte mej alls lika glad och ivrig som ni andra i tråden är.. eller så är det hormonerna som gör mej lite skakig av situationen 😔

min ökning, inte heller lika starkt som kontrollstrecket förän dag 9 efter BIM.

• valkyrian
    Jasun skrev 2025-04-08 18:08:34 följande:

Hej 
    hoppar in i tråden :) 
    Enligt min app är jag nu v4+4 
    plussade på 1 april 😆 i v3+4, nu i v4+4 har jag ännu inte ett starkt plus, ser nog klart och tydligt det är plus men det är inte lika starkt som kontroll strecket.. känns som de senaste dagarna värkar mitt Hcg enligt testerna inte alls ökat.. lite orolig eftersom min senaste graviditet för några år sedan var utomkveds.. har inte försökt bli gravid efter det heller och detta var helt oplanerat.. känns som man rycks lite mellan att vara glad, orolig utomkveds.. och att har vi verkligen tid med en sladdis? Någon annan som har större barn och skall ?börja om?? Känner inte mej alls lika glad och ivrig som ni andra i tråden är.. eller så är det hormonerna som gör mej lite skakig av situationen 😔

Jag VET att detta kommer bli tufft för oss. Och tröttheten från graviditeten känns in i märgen. jag är inte odelat glad , inatt har jag legat och drömt att min ?gamla kropp? inte kommer orka föda ett barn. dumt mitt yngsta på 19 månader sover dåligt på natten även om det peppar peppar börjar bli bättre. denna graviditet bebis tid är det i alla fall ingen 18 års fest och student att fixa utan ety mellanår haha. Näst äldsta blev 16 nyss Så hinner återhämta mig lite innan det är dags. jag är dessutom orolig för jobbet för jag trivs bättre på mitt jobb äm jag gjort förr och är provanställd. Tror jag får fortsätta oavsett om de listar ut graviditeten eller ej men den långa tiden borta från jobbet känns lite tråkig Även om jag gillar att vara mammaledig med :) har dessutom aldrig haft så tight mellan mina barn förut, kortare avståndet är 4 år och nu blir det 2. Kommer jag lyckas de min 2 åring det hon behöver och inte kräva att hon ska ?bli stor?? 
  • valkyrian
    Javas skrev 2025-04-09 08:59:04 följande:

Jag har en son som kommer att vara 12 och en dotter som kommer att vara 9 när bebis föds, så det känns ju verkligen som att börja om. Dom har dock önskat ett till syskon i många år, så det blir garanterat glada storasyskon!
    Kontaktade bm för inskrivning idag, har ni andra börjat med det? 

inskrivning tisdag nästa vecka. Bokade några daga efter plusset. Bokade även tidigt ultraljud dagen innan inskrivning så jag vet att det är en bebis där inne  

• valkyrian
    Jasun skrev 2025-04-09 12:10:44 följande:
    Oj kunde vara jag som skrev detta, samma sak sonen kommer vara 12 och dottern kommer vara 9! Ringde också BM idag!
    hur gammal är du? här har jag nog velat och funderat länge årkar man börja om? Och ångrar man det om 9år när övriga barn har flyttat ut och man ännu har en hemma? Hur tänker du med det? 
    Jag vet inte var du bor men tror du de flyttat om 9 år ? Min 20 åring pluggar och bor hemma. Sa åt henne att bo hemma och spara sin CSN så hon kan köpa lägenhet efter hon pluggat. Vi bor dock i Stockholm, så finns inga billiga hyresrätter till ungdomar, bara dyra andrahand för 12-13 tkr i månaden. Hon bor nog hemma minst två år till i alla fall, på gott och ont. Jag känner väl mest ångest över att vara så gammal när mina två små (1,5 åring + ärtan i magen) tar studenten osv, men samtidigt kommer jag ju inte ha småbarn när de är stora som jag har nu med mina tonåringar så kanske bli bra mycket lättare med dem. Jag har inte en så stor familj, döda föräldrar, ingen direkt kontakt med mina syskon, mina syskon har inga barn så att fylla mitt hem med egna barn som kommer dra in folk i vårt liv som partners, vänner och egna barn som kan vara deras stora familj och min också känns mer som en ynnest. Tänker en jul om 20 år i vårt stora hus som vi ska köpa snart med våra 5 barn och kanske några barnbarn och som sagt partners till barnen, husdjur osv. Det känns som en underbar framtid  
  • valkyrian
    Jasun skrev 2025-04-09 14:01:27 följande:
    Haha ja äldsta är då 21 mellersta 18 och en 9 åring då 🤭 
    fick själv första som 20åring så det är väl därför det känns lite annorlunda nu att vara 30+ och få barn 🤗

hur mår ni alla ? jag har massvis med mensvärk och dålig matlust ..
    Går det göra en lista när alla har bf ? 🤗
    Jag var 16 med första
Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025