Inlägg från: Enlite sladdis |Visa alla inlägg
  • Enlite sladdis

BF Decemberbebisar 2025

Jag vågar nog ansluta mig hit. Har fått sååå svaga test nu igår och idag. Men idag har de ökat🙈 men jag är hoppfull. Hela min kropp skriker att jag är gravid. Dock för tidigt för digitalt.

Jag fick ett ma i januari så är så nervös att det ska bli lika nu. 

Jag är äldre, 36 och sambon 34. Vi hade inte planerat att vi skulle ha ett gemensamt barn utan kände att vi var väldigt nöjd med våra barn, men blev gravid ovetandes och efter de vändes allt.

Jag har 3 barn sedan innan. Mina stora är 15 och 18 år. Och en sladdis på 8. Han har ett barn sedan innan på 7 år med diagnoser som är väldigt krävande. Så självklart Har vi övervägt flera gånger, då vi ska mäkta med och kunna ge alla barn de som behövs.

Nu hoppas jag verkligen att denna lilla krabba vill stanna och växa sig stor

• Enlite sladdis
    Anonym (N) skrev 2025-04-07 11:43:07 följande:

Hej! Vad roligt! 😍

Jag är också lite äldre. Jag blir 35 och min Sambo 33. Vi blir också en liten ?blandfamilj?. Jag har fyra barn i åldrarna 14, 12, 8 och 2,5  sedan en tidigare relation och det här blir min sambos första. Eller ja, snart sambo. Det har gått sjukt fort här då vi började träffas innan jul och även om vi pratat om barn så hade vi sagt längre fram. Men tydligen slarvade vi vid fel tillfälle 😅.  

Det ska bli roligt och spännande, jag tror att man löser det mesta om bara viljan finns där och man tänker på att det inte finns något rätt eller fel i hur fsmiljekonstellationer  ser ut. 

jag har varit och är väldigt nervös inför hur familj, vänner, kollegor och andra runt omkring kommer reagera och har därför bestämt mig att hålla tyst så länge jag kan 😅. 

Jag är också väldigt nervös! Min äldsta har förbjudit mig att skaffa fler barn, så hon lär inte bli glad. Hans ex kommer bli galen då de har en infekterad relation. 

Är dessutom provanställd då jag började en ny tjänst i januari🙈

Så jag hoppas kroppen ska palla, inget illamåendet och ingen mage (brukar svälla tidigt) så jag kan dölja det länge🙈
  • Enlite sladdis
    valkyrian skrev 2025-04-07 07:32:05 följande:
    Ganska lik min situation, har 3 barn med en annan pappa än ärtans, de är 20, 16 och 9. jag och min man har en dotter på 1,5 år så detta blir min 5:e och hans 2:a. Jag är 36, fyller 37 och han fyller 41 i år så vi Räknas nog åt det äldre hållet också. 
    Jag känner mig fortfarande ung men ålder i detta fall säger annat.

Hur reagerade dina stora på förra graviditeten? Är så orolig hur mina ska reagera 
  • Enlite sladdis
    NIML skrev 2025-04-07 19:14:57 följande:

Min äldsta sa typ samma sak innan nr 4 kom. ?Inga fler syskon mamma? och då har ändå de fyra första samma pappa. 
    Vet inte riktigt hur de kommer ta det denna gången men ja. Förhoppningsvis lugnar det sig efter ett tag. 

Jag brukar också svälla tidigt. Jag är lärare så jag går på sommarlov i mitten på juli. Då är jag i v16. Tror du man lyckas dölja det så länge? Isåfall kan jag hålla det hemligt till v25 🙈😂 när skolorna drar igång igen. 

Jag hoppas kunna gömma de tills vi skrivit papper på tillsvidareanställning istället.. känner man lite elak. Nyss börjat, skriver avtal, kläcker nyheten. Min dröm är att dölja de tills ja kommer tillbaka från semestern i augusti.

du kanske kan klä dig i bra döljande kläder? Jag har arbetskläder, så hoppas en storlek större kanske gör så de går att dölja!
  • Enlite sladdis
    Anonym (NN) skrev 2025-04-09 12:32:04 följande:

Även jag har en dotter på 11 som kommer vara 12 när bebis kommer. Ända barnet så håller med om att det känns som att börja om! Vi är båda 34 när bebis föds så det känns ändå rätt i tid. 

Vi har inskrivning i morgon! Super nervös! Då jag endast känt av ömma bröst, svälld mage och springer och kissar 1 gång i timmen typ! Inget illamående och relativt pigg ändå så jag blir orolig! Jag hade oxå en kemisk i jan då strecken väva svaga som första dagarna och sedan försvann så jag testa många dagar efter bim! Men jag fick starka dyestealers rätt snabbt efter bim och jag fick gravid 3+ i helgen på digitalt så det känns tryggande ändå! 

Någon mer som inte känner så mycket symtom? 🥰

Jag har inte heller mycket symtom! Lite lite i brösten och sväller över magen på kvällen. Får inte igen mina jeans då😭 annars väldigt pigg
  • Enlite sladdis

Här är det nog missfall pågång:/ står 2-3 veckor på clearblue (doppade innan jag såg blodet) och svullen som jag skrev igår. 
    Men nu var de massa blod. Så ma i januari, och nu tidigt. Är nog inte meningen att det ska bli fler barn här:/

Får se om testen blir svagare kommande dagar innan jag hoppar ur helt härifrån 

• Enlite sladdis
    valkyrian skrev 2025-04-10 07:32:47 följande:
    Åh :( håller tummarna att det är falskt alarm Och att blödningen beror på något annat. 
    Anonym (NN) skrev 2025-04-10 10:17:30 följande:

hålla all tummar att det inte är så ❤️ 

Tack snälla. Orkar inte ett till. 

Blödde när jag torkade mig imorse och lite under förmiddagen. Men kl 12 var allt borta. 

Testen har ökat från igår också. Både digitalt och vanligt 

Och symptomen blivit fler. 

Så jag vet inte. Har 20 mil enkel väg till privat ultraljud också:/ och såhär tidigt syns se inget 
  • Enlite sladdis
    Anonym (N) skrev 2025-04-10 20:47:08 följande:

Är det någon som känner sig sugen på att gå över till Facebook istället och skapa en privat grupp där? :) 

Jag hade gärna gjort de men vet inte hur man gör en grupp 
Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025