• Ezmeraldah

Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Anonym (Ja faktiskt) skrev 2025-04-04 22:19:59 följande:
    Jaha, det är fortfarande inte tillåtet att kalla någon för troll.
    Jag kallade inte henne troll. Jag skrev att det var en trolltråd. Fredagstråd och trolltråd har samma innebörd. Så då tycker jag fortfarande att det är märkligt att just mitt inlägg ansågs bryta mot regelverket. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (daDAd) skrev 2025-04-04 22:17:05 följande:
    Finska rycket. 7 dagar i veckan!
    Okej. För TS är det ju uppenbarligen väldigt viktigt att sädesvätskan ska hamna i vaginan så jag antar att det inte är nåt alternativ för henne. 
  • Ezmeraldah
    Daphodil skrev 2025-04-05 08:04:47 följande:
    Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Haha vilket hönshus. Tänk att bli så provocerad av en främlings känslor, som hon inte styr över.

Hoppas känslan lägger sig, TS. 

Ja tänk att bli så provocerad att man måste anmäla folk som vet vad en vasektomi innebär. Tala om hönshus. Eller ungdomsgård. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (korven) skrev 2025-04-05 07:48:33 följande:

Vad vill DU, TS? Vill du ha barn? 

Fundera på dina behov. Det kanske är dem som inte kan uppfyllas i och med hans vasektomi och det är det du inte tänder på längre. Liksom du kanske ändå ville han barn. 

Bra inlägg! 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Loft) skrev 2025-04-05 11:37:05 följande:

Till TS: Troligtvis hade du inte bestämt att du inte ville ha barn. När möjligheten togs bort helt och hållet med operationen så blev relationen mindre attraktiv för dig.

Din partner har bestämt sig för att inte ha fler barn.

Visserligen kan ca 50 % få tillbaka sin fertilitet genom operation på Karolinska i Huddinge, men ni två är i olika fas i livet. 

Jag tror att du måste omvärdera relationen, troligen vill du ha en man som åtminstone skulle kunna få barn med dig. Kanske behöver ni nu gå skilda vägar.

Håller helt med om detta. Det är inte sexlivet i sig det är fel på utan problemet ligger djupare. Heligt enig med ovanstående. Han vill inte ha barn och det är det som är problemet. Att gå igenom en abort var jobbigt men då fanns det åtminstone hopp om att få barn längre fram. 
  • Meddelande borttaget
  • Ezmeraldah
    Anonym (nooo) skrev 2025-04-05 11:54:22 följande:

Det är inte så ovanligt att män byter ut en kvinna i klimakteriet och söker sig en fertil kvinna. Han vill hellre ha en fertil, precis som ts.

Kanske kan man kalla det för biologisk betingning i båda fallen, vilket ingen av dom rår för. Ja, meningen med sex är att få barn, annars skulle vi inte bli gravida när vi har sex.

Öh jo hon kunde kanske ha tänkt på det innan ingreppet? En liten googling hade kanske inte skadat heller... 
  • Ezmeraldah
    Anonym (B) skrev 2025-04-05 13:05:14 följande:

Fick direkt tanken på en influenser vars partner nyligen steriliserade sig. Tror inte alls att detta är en trolltråd. Om än lite sorglig för killen. 

kan på något vis förstå ts 

Skrämmande hur okunniga folk är i så fall. "Skär dom liksom upp pungen och tömmer den på sperma...??" Vilken influenser tänkte du på? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Loft) skrev 2025-04-05 13:18:10 följande:
    Det handlar om hur hon tänker på sin partner även på lång sikt, kommer han att kunna bli far till hennes eventuella frantida barn eller ej.
    Lite sent att tänka på det nu kanske. Men ja, det kan han förhoppningsvis. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (m) skrev 2025-04-06 10:58:42 följande:

Inte ni som bestämmer vilka sexuella preferenser och läggningar som är OK att ha

Nej men TS tror att hennes kille inte har några levande spermier i pungen och det stämmer inte. Det hon pratar om existerar enbart i hennes huvud och hennes problem beror på okunskap. Om det är så jobbigt för henne så hade hon kanske kunnat göra en liten snabb googling...

(För att göra en jämförelse: Det finns folk som har preferens för oskulder och tycker att det är viktigt att kvinnan blöder på bröllopsnatten. Det är förstås okej att ha såna preferenser men det är kanske bra att informera om att de flesta kvinnor inte blöder första gången de har sex.) 
  • Ezmeraldah
    Olsdotter skrev 2025-04-06 18:41:50 följande:

Ett olösligt problem.

Gör slut!

Eller be honom återställa ingreppet.
    Anonym (Ja faktiskt) skrev 2025-04-06 15:39:52 följande:
    Tror du att kåthet är logisk?

Det finns terapi. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (m) skrev 2025-04-06 14:43:14 följande:
    Fast det är bara dina spekulationer om hur det gick till. Det framgår ingenting om det eller ens om TS visste att han skulle sterilisera sig. Så det är meningslöst att du antar en massa. Det var inte vad vi skulle diskutera i tråden heller. TS frågar om andra känner likadant angående steriliserad man.
    Om han steriliserade sig utan att säga nåt så har de helt andra problem. Det är inte det som står i TS och det är inte det tråden handlar om. Det hon beskriver är ju att de gjort en abort och att hon inte tål hormonella preventivmedel. Om han hade fört henne bakom ljuset tycker jag nog att hon kunde nämnt det. Utifrån det som står tycker jag att vi kan utgå från att han informerade henne om att han skulle genomgå vasektomi - tills dess att nåt annat framkommer. 
  • Ezmeraldah
    Tecum skrev 2025-04-06 21:09:33 följande:
    Också värt att notera att TS inte kommenterat i tråden sedan i förrgår...
    Hon skäms för att hon inte vet vad en vasektomi är och inte orkat googla på det. Eller så är hon tillfälligt spärrad för att nån idiot här håller på och anmäler folk som hen vill få tyst på. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (nooo) skrev 2025-04-06 17:48:51 följande:

Japp, även kvinnor är mer tilldragande under ägglossning. Därmed mindre intressanta övrig period, 

Det är ytterligare en anledning till att kvinnor har mest beundrare under fertila perioden, och därefter minskar med män som kollar in en.

Intressant. Antar att det gäller i alla lägen förutom när man faktiskt vill bli med barn? För då brukar mannen absolut inte vilja veta när kvinnan har ägglossning för då tappar han lusten totalt, om ska tro på de hundratals trådar som finns i ämnet. (Och nej, jag pratar inte om par som kämpat med ivf i 10 år utan om par som inte ens börjat försöka än.)
  • Ezmeraldah
    Tecum skrev 2025-04-06 21:39:04 följande:
    Du ska inte tro på alla dumheter du hörFlört Det är istället en extra krydda att ha sex och hoppas att det blir barn. Åtminstone i början, har det gått några år utan att det blivit något kan det bli ett avtändande tvång.
    Det gör jag inte. Jag brukar inte lita på allt du säger heller.

Intressant. Var det alltså du som höll koll på ägglossningen när du och din fru skulle skaffa barn?

Nu är det så att jag har viss personlig erfarenhet av samröre med män så jag utgår nu från min personliga erfarenhet. Om det nu är så sexigt med ägglossning kan man ju tycka att män generellt borde ha bättre koll på det området. Min erfarenhet är att män generellt inte har koll på när deras partner har ägglossning och hur det eventuellt påverkar henne/sexlivet. Många män vet inte ens om deras partner ens har ägglossning eller inte för de vet inte vilka preventivmedel som gör att ägglossningen uteblir. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Isabella) skrev 2025-04-06 22:02:28 följande:
    Jag som är kvinna har också tappat lusten under ägglossning när jag har velat bli gravid för att jag bara blir stressad.. Dels när båda ville men också när jag ville och han inte ville än (efter första gemensamma barnet med min sambo), då körde vi avbrutet och när jag visste att det var runt ägglossning innebar sexet mest ångest.

Och som sagt har jag varit gravid 6 gånger (fyra barn och två missfall) men har aldrig känt av att jag blir mer kåt under ägglossning.. Vet att en del kvinnor blir det men inte alla. När jag blev gravid med mitt tredje barn var ägglossningen 2-3 veckor sen (kanske pga missfall 2 månader tidigare) och jag hade verkligen ingen aning om att jag ens hade haft ägglossning förrän brösten började ömma och jag misstänkte att jag var gravid.. Så alla känner inte av det. 
    Jag syftade som sagt på par som inte har börjat försöka än utan planerar för att starta "bebisverkstaden". De männen verkar inte direkt tända på tanken på ägglossning, fertilitet och barnalstrande... Märkligt, med tanke på hur övertygade männen i den här tråden är om att män generellt tänder så kolossalt på ägglossning och möjligheten att sex resulterar i ett barn... 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Isabella) skrev 2025-04-06 22:07:11 följande:

Om man inte vill bli gravid borde det ju inte vara ett ?krav? att sexet skulle kunna leda till barn för att man ska bli kåt? Jag har varit sugen när jag har spiral, när jag har ätit P-piller, när jag har varit gravid och när jag har ammat och inte fått tillbaks mensen än (som nu). 

Om man vill bli gravid förstår jag däremot att man inte är lika sugen om sexet inte kan leda till graviditet. 

Jag tror att det handlar om okunskap. TS har inte förstått vad en vasektomi innebär. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Isabella) skrev 2025-04-06 22:28:57 följande:

Jo alltså jag höll med dig.. Det finns säkert män som tänder på när kvinnor har ägglossning men ofta när man vill ha barn kan det nog innebära stress både för mannen och kvinnan, det är inte speciellt sexigt när man ?måste? ha sex. Har också läst många trådar om det och känner igen det själv som kvinna också. När jag har velat bli gravid har jag njutit mycket mer av sexet när jag inte har ägglossning eftersom det är mer kravlöst, då har jag kunnat slappna av.

Och vill mannen inte ha barn lär han ju inte heller tända så extremt mycket på att tjejen har ägglossning  .. Ofta tror jag iförsej att män inte har så stor koll på när man har ägglossning om man inte försöker få barn. Oftast kan de nog inte se det eller känna det eller vad nu folk i tråden påstår. Hade det varit så hade inte min yngsta funnits haha.. 

Män kanske tänder på att i teorin kunna göra kvinnor gravida men när det väl ska ske är de inte lika förtjusta längre. Om man ska generalisera alltså. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ja faktiskt) skrev 2025-04-07 23:00:57 följande:
    Javisst, det låter som en bra idé. Du får testa!
    Jag är kåt på min kille så jag behöver inte terapi för det.
Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering