Inlägg från: Daphodil |Visa alla inlägg
  • Daphodil

Jag sa upp kontakten med min mamma för en timme sen, vad fan gör jag nu?

Ikaros12 skrev 2025-04-05 08:19:56 följande:

Du lär känna dig själv och på sikt hoppas jag att du kan finna ett lugn i att du är precis lika viktig som alla andra. Som du beskriver hur din mamma beter sig nu när ni ska flytta, så låter det som att hon är en person som vill att andra ska ta ansvar för hennes känslor och anpassa sig efter henne. Personer och barn nära dessa personer  förlorar ofta sig själva. Man väger sina ord och anpassar sig för att ha ett någorlunda lugn. Är det så för dig så hoppas jag att du nu inte fortsätter att anpassa bort dig själv i dina relationer hemma och socialt, utan att du och din man istället lär er att ha en ömsesidig kärleksrelation där ni båda är lika viktiga. Att du och din man skapar en miljö där allas, även barnens åsikter, behov och känslor är så pass viktiga att de alltid tas på allvar och inte förminskas. Du kan ha givit dig och din familj en väldigt stor möjlighet om du i din generation bryter ett förmodligen gammalt mönster som din mamma i sin tur lärt sig av någon annan. Ta hand om dig!

Vad fint skrivet!
Svar på tråden Jag sa upp kontakten med min mamma för en timme sen, vad fan gör jag nu?