• Fjäril kär

Känner mig låst och som jag bara väntar på döden

Att din fru påverkas negativt av din terapi beror väl givetvis på att hon också mår dåligt och förstår att terapi innebär förändringar i er relation och får konsekvenser i form av att ni måste bryta upp. 

Ni lever båda två i nån slags deprimerad förnekelse . Det är varken kärlek eller hållbart.  Och oerhört jobbigt för ert barn att leva med utifrån NPF- perspektivet 

• Fjäril kär
    Anonym (poänglöst) skrev 2025-04-05 10:21:53 följande:
    Vilket igen får mig att tänka på döden. Givetvis skulle suicid påverka oerhört negativt, men om jag hade dött på annat sätt kanske blev påkörd av en buss eller så utan att det är någon som känner sig skyldig då skulle jag inte riskera att mitt barn mår dåligt för att jag mår dåligt, dessutom blir det då nystart för henne+ livförsäkring. Jag är ju död då, då kan hon träffa någon bra, någon som mår bra helt utan skuld. Få ett bättre liv.

Ursäkta för offerkoftan, martyr och gnäll.
    På vilket sätt skulle ditt barn må bra av att du dör? 

All död innebär trauma. Punkt. 
  • Fjäril kär
    Anonym (poänglöst) skrev 2025-04-05 10:37:23 följande:
    Hon håller mig inte som gisslan. Hon har inte förbjudit mig från det. Det här är inte hennes fel. Jag håller mig själv som gisslan. Nej det är inte ett sunt förhållande, men jag har inte lyckats göra något åt det.  
    Varför vill du inte ta ansvar för ditt liv? För det är ju där nånstans du hamnat.  Du har ett ansvar gentemot ditt barn.. och du sätter ditt barn i skiten med att smita undan. 
  • Fjäril kär
    Anonym (poänglöst) skrev 2025-04-05 10:59:46 följande:

Genom tråden har jag en slags bekräftelse på att jag skadar mitt barn och min fru genom min passivitet (Även om jag inte försöker visa något om att jag mår dåligt utåt så märks det ju) men jag vet också att jag skadar om jag försöker förändra något. Shit, livet är svårt. men jag löser det här. tack för er tid!

Nej du skadar inte din familj av förändring - det handlar mer om att ta ansvar och konsekvenser för hur du behandlar dig själv och dom .

Mår du bättre så kommer du inse att skadan blir i princip obefintlig av att skiljas när du mår bra och är på en bra plats i livet. 
    .
    Att slippa undan ansvar är att fortsätta skada dom..
Svar på tråden Känner mig låst och som jag bara väntar på döden