Anonym (poänglöst) skrev 2025-04-05 08:22:35 följande:
Det mesta jag tänker på är sex och att jag inte kommer ha det igen. Eller döden. Hur det skulle lösa saker. Kanske att min fru då kan gå vidare och få någon sorts liv. Hon är värd det. Hon har inte det med mig. Hon är nog lika låst vid mig som jag vid henne, och det är värre för henne för hon är inte ens attraherad av mig och ända "tvungen" att leva med mig. Dessutom livförsäkring. Mitt barn behöver nog inte mig inom några år, däremot sin mamma.
Så nu har jag gnällt, det var skönt. kalla mig emo, snuskgubbe, offerkofta etc. det bjuder jag på, var ändå skönt att få det här nedskrivet.
Man kan vara skild och ha ett barn med npf. Det är rätt många som är det. Det betyder inte att man slutat hjälpas åt.
Om din fru minskade sexet med dig för tjugo år sedan så lever ni som vänner nu. Hon kanske bara har vänskapliga känslor för dig. Du kanske inte vill leva bara som vän med en partner. Om det imte går att ändra förhållandet med din fru så får du fundera på att skilja dig.
Om du dör så står hon ensam med ansvaret för barnet med npf. Nej det är ingen lösnimg för henne heller.
Skiljer du dig så kan både hon och du gå vidare.
Det låter som att du är deprimerad. Det kan bero på att du inte har en kärleksrelation längre, och längtar efter att ha det. Det kan ockdå bero på fler saker. Sök hjälp hos kurator eller psykolog på vårdcentralen. Kanske behöver du tala med läkarr också, för eventuell medicinering.