Inlägg från: Anonym (Granbarr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Granbarr)

Känner mig låst och som jag bara väntar på döden

Det finns massor med lösningar och hjälp , saker du kunnat göra för åratal sedan.  Du behöver bara inse det.

Och varför är din partners känslor viktigare än dina?  

Det finns många många människor med gravt handikappade barn i tex rullstol eller som är i värre skick ändå som skiljer sig, gifter om sig och faktiskt skaffar nya barn.  Att ditt barn har NPF är noll ursäkt för att stanna.... kan dom i värre sits skilja sig så kan du.

Har ditt barn NPF har ni tillgång till all tänkbar hjälp via habiliteringen att förbereda barnet för en skilsmässa och kan få hjälp med scheman,  kurator, boendestöd etc för att låta barnet landa i en bra fungerande vardag.  Det finns också olika bidrag att söka som ensamstående som hjälper till att förstärka en vardag. 

Din fru har rätt att leva sitt luv som HON vill , varför ska du bestämma att hon ska bo kvar? Hon kanske också vill flytta och börja om på nytt med sina egna förutsättningar med sina egna pengar. 
    Du dumförklarar henne när du lägger ord i munnen på henne hon aldrig sagt. 

• Anonym (Granbarr)

Det finns massor med lösningar och hjälp , saker du kunnat göra för åratal sedan.  Du behöver bara inse det.

Och varför är din partners känslor viktigare än dina?  

Det finns många många människor med gravt handikappade barn i tex rullstol eller som är i värre skick ändå som skiljer sig, gifter om sig och faktiskt skaffar nya barn.  Att ditt barn har NPF är noll ursäkt för att stanna.... kan dom i värre sits skilja sig så kan du.

Har ditt barn NPF har ni tillgång till all tänkbar hjälp via habiliteringen att förbereda barnet för en skilsmässa och kan få hjälp med scheman,  kurator, boendestöd etc för att låta barnet landa i en bra fungerande vardag.  Det finns också olika bidrag att söka som ensamstående som hjälper till att förstärka en vardag. 

Din fru har rätt att leva sitt luv som HON vill , varför ska du bestämma att hon ska bo kvar? Hon kanske också vill flytta och börja om på nytt med sina egna förutsättningar med sina egna pengar. 
    Du dumförklarar henne när du lägger ord i munnen på henne hon aldrig sagt. 

• Anonym (Granbarr)
    Anonym (poänglöst) skrev 2025-04-05 09:46:23 följande:
    för att jag älskar henne? Givetvis är hennes känslor viktigare än mina. Wtf?
    Nja.. om du älskat henne hade du sökt hjälp för länge sedan och styrt upp ert sjunkande skepp för åratal.sedan. 

Det är inte kärlek det du håller på med.   

Dina känslor är LIKA viktiga som din partners. Tror du inte att hon också vill att du ska må bra och fungera?  Tror du att hon mår bra av en olycklig partner? Givetvis inte... 
  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (poänglöst) skrev 2025-04-05 10:14:05 följande:
    Du kan nog ha rätt där. Jag har inte kunnat styra upp det. Givetvis vet jag att hon inte mår bra av att ha en olycklig partner, därför avstår jag terapi osv. Hon har gått en del hos psykolog vilket jag givetvis har försökt uppmuntra.
    Fjäril kär skrev 2025-04-05 10:02:24 följande:

Att din fru påverkas negativt av din terapi beror väl givetvis på att hon också mår dåligt och förstår att terapi innebär förändringar i er relation och får konsekvenser i form av att ni måste bryta upp. 

Ni lever båda två i nån slags deprimerad förnekelse . Det är varken kärlek eller hållbart.  Och oerhört jobbigt för ert barn att leva med utifrån NPF- perspektivet 

Tänkvärt. Jag vill givetvis inte att mitt barn drabbas negativt av mitt mående heller. 
    På vilket sätt skulle din fru må bättre av att du avstår terapi? 
    Du går hemma och mår dåligt och ert förhållande är kört i botten.. på vilket sätt skulle det vara uppmuntrande för din fru att leva så?
  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (poänglöst) skrev 2025-04-05 10:32:35 följande:
    Men jag är en gnällröv och har offerkofta. Jag är jäkligt patetisk och jag vet egentligen att det här är grejer jag skall hålla för mig själv. 

För två dagar sedan grät jag av tanken på att jag aldrig kommer få min penis sugen igen. Jag skulle förmodligen kunna tigga och grina mig till det av min fru, men det hade inte vart samma sak även om det rent fysiskt skedde. Så du ser, det är oerhört emo, oerhört lågt.
    Det finns absolut ingenting som hindrar dig att ha sex med någon annan förutom du själv.... 

Varför GÖR du ingenting åt saken? 
  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (poänglöst) skrev 2025-04-05 10:59:46 följande:

Genom tråden har jag en slags bekräftelse på att jag skadar mitt barn och min fru genom min passivitet (Även om jag inte försöker visa något om att jag mår dåligt utåt så märks det ju) men jag vet också att jag skadar om jag försöker förändra något. Shit, livet är svårt. men jag löser det här. tack för er tid!

Om jag säger så här... på vilket sätt skulle din fru må dåligt av att du tex justerade din medicin till en nivå som fungerar bättre? 

På vilket sätt skulle ditt barn må sämre av att kanske gå en kurs i föräldraskap hos habiliteringen?  

Förändringar kan se ut på många sätt
  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (Vale) skrev 2025-04-05 11:39:17 följande:
    Men TS fru vill ju inte ha sex, det ändrar sig inte även om TS skulle må bättre psykiskt. 
    Det vet han inte förrän han provar. Att gå omkring som han gör är varken sexigt eller attraktivt. 
    Förändringar kan göra att många får nytändning. 
    Och även om dom landar i att det inte var så kommer dom må bättre av att skiljas som vänner och fungerande föräldrar efter nödvändiga förbättringar. 

Skulle han skiljas idag kommer Ts gå under helt. 
  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (poänglöst) skrev 2025-04-05 12:28:06 följande:
    Jag äter redan maxdos. jag har gått flera sådana kurser om barn med npf, jag är inte en frånvarande förälder rent fysiskt. jag tror det är då jag mår som bäst, när jag och mitt barn gör saker ihop.
    Anonym (Granbarr) skrev 2025-04-05 11:54:20 följande:
    Det vet han inte förrän han provar. Att gå omkring som han gör är varken sexigt eller attraktivt. 
    Förändringar kan göra att många får nytändning. 
    Och även om dom landar i att det inte var så kommer dom må bättre av att skiljas som vänner och fungerande föräldrar efter nödvändiga förbättringar. 

Skulle han skiljas idag kommer Ts gå under helt. 

Jag har provat väldigt mycket. Det är mest sista året jag varit såhär uppgiven, eller mer haft svårare att dölja min uppgivenhet. Jag är inte sexig nu, men jag var det tidigare om jag får säga det själv, men inte tillräckligt.
    Jag har inte gjort det. Jag skrev att jag skulle kunna göra det och kanske lyckas, men det hade givetvis inte vart samma sak.

Runka slutade jag med, det är för deprimerande och blir för påtagligt om jag försöker. "Jaha, här står jag i duschen och runkar som gift man" 
    Då är det så att maxdos inte fungerar om du ändå inte har löst det ursprungliga problemet.  Maxdos är bevisligen inte lösningen. Du kanske måste ha annan medicin och även kombinera med psykologsamtal för att nå resultat. 

Och förslaget om föräldrakurs var bara ett sätt att få dig att vakna upp och inse att lösningen är lättare än du tror.  
    Och by The way..  bilden nytta av dessa kurser har ditt barn om du ändå inte gör som du blivit tillsagd utifrån vad ditt barn behöver i form av två fungerande föräldrar?   Ni sviker ju ert barn båda två just nu med att leva passivt aggressivt mot varandra och era försök till förändring. 
  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (Granbarr) skrev 2025-04-05 12:57:05 följande:
    Då är det så att maxdos inte fungerar om du ändå inte har löst det ursprungliga problemet.  Maxdos är bevisligen inte lösningen. Du kanske måste ha annan medicin och även kombinera med psykologsamtal för att nå resultat. 

Och förslaget om föräldrakurs var bara ett sätt att få dig att vakna upp och inse att lösningen är lättare än du tror.  
    Och by The way..  bilden nytta av dessa kurser har ditt barn om du ändå inte gör som du blivit tillsagd utifrån vad ditt barn behöver i form av två fungerande föräldrar?   Ni sviker ju ert barn båda två just nu med att leva passivt aggressivt mot varandra och era försök till förändring. 
    *bilden = vilken 
Svar på tråden Känner mig låst och som jag bara väntar på döden