• Anonym (poänglöst)

Känner mig låst och som jag bara väntar på döden

Jag har haft en känsla de senaste åren av att jag är olycklig, det kommer inte vända, jag kan inte mig ur det och jag bara väntar på att kunna få dö. Det enda jag har är plikt, att jag behövs och att när jag äntligen inte längre behövs då kan jag dö. Det som skulle göra mig lycklig skulle göra andra olyckliga så det finns inget alternativ. 

• Svar på tråden Känner mig låst och som jag bara väntar på döden
  • Fjäril kär
    Anonym (poänglöst) skrev 2025-04-05 10:21:53 följande:
    Vilket igen får mig att tänka på döden. Givetvis skulle suicid påverka oerhört negativt, men om jag hade dött på annat sätt kanske blev påkörd av en buss eller så utan att det är någon som känner sig skyldig då skulle jag inte riskera att mitt barn mår dåligt för att jag mår dåligt, dessutom blir det då nystart för henne+ livförsäkring. Jag är ju död då, då kan hon träffa någon bra, någon som mår bra helt utan skuld. Få ett bättre liv.

Ursäkta för offerkoftan, martyr och gnäll.
    På vilket sätt skulle ditt barn må bra av att du dör? 

All död innebär trauma. Punkt. 
  • Anonym (Ab)
    Anonym (poänglöst) skrev 2025-04-05 10:14:05 följande:
    Du kan nog ha rätt där. Jag har inte kunnat styra upp det. Givetvis vet jag att hon inte mår bra av att ha en olycklig partner, därför avstår jag terapi osv. Hon har gått en del hos psykolog vilket jag givetvis har försökt uppmuntra.
    Fjäril kär skrev 2025-04-05 10:02:24 följande:

Att din fru påverkas negativt av din terapi beror väl givetvis på att hon också mår dåligt och förstår att terapi innebär förändringar i er relation och får konsekvenser i form av att ni måste bryta upp. 

Ni lever båda två i nån slags deprimerad förnekelse . Det är varken kärlek eller hållbart.  Och oerhört jobbigt för ert barn att leva med utifrån NPF- perspektivet 

Tänkvärt. Jag vill givetvis inte att mitt barn drabbas negativt av mitt mående heller. 
    Men hon håller dig ju som gisslan om hon får dig att avstå terapi för hennes skull. Det är verkligen inget sunt förhållande och som Fjäril kär skriver så påverkas troligen ert barn negativt av det. Jag förstår att det är tufft att skiljas om man har barn med särskilda behov, men i ert fall finns det nog tyvärr ingen annan utväg.
  • Anonym (poänglöst)
    Anonym (hmm) skrev 2025-04-05 10:17:28 följande:

Jag hade fel, texten jag pratade om fanns i inlägg 3.

Sjukt att en man som mår dåligt känner att han måste skriva såhär:

"Så nu har jag gnällt, det var skönt. kalla mig emo, snuskgubbe, offerkofta etc." 

Men jag är en gnällröv och har offerkofta. Jag är jäkligt patetisk och jag vet egentligen att det här är grejer jag skall hålla för mig själv. 

För två dagar sedan grät jag av tanken på att jag aldrig kommer få min penis sugen igen. Jag skulle förmodligen kunna tigga och grina mig till det av min fru, men det hade inte vart samma sak även om det rent fysiskt skedde. Så du ser, det är oerhört emo, oerhört lågt.
  • Anonym (Vale)

Vsr och en har rätt att leva ett värdigt liv! Sedan behöver man ta ansvsr för sina barn, men barn till skilda föräldrar brukar må bra ( efter en viss övergångsperiod när skilsmässan är som mest akut, då kan de vara oroliga för hur det ska bli) . Det som krävs är att föräldrarna samarbetar bra. 

• Anonym (poänglöst)
    Anonym (Ab) skrev 2025-04-05 10:32:16 följande:
    Men hon håller dig ju som gisslan om hon får dig att avstå terapi för hennes skull. Det är verkligen inget sunt förhållande och som Fjäril kär skriver så påverkas troligen ert barn negativt av det. Jag förstår att det är tufft att skiljas om man har barn med särskilda behov, men i ert fall finns det nog tyvärr ingen annan utväg.
    Hon håller mig inte som gisslan. Hon har inte förbjudit mig från det. Det här är inte hennes fel. Jag håller mig själv som gisslan. Nej det är inte ett sunt förhållande, men jag har inte lyckats göra något åt det.  
  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (poänglöst) skrev 2025-04-05 10:32:35 följande:
    Men jag är en gnällröv och har offerkofta. Jag är jäkligt patetisk och jag vet egentligen att det här är grejer jag skall hålla för mig själv. 

För två dagar sedan grät jag av tanken på att jag aldrig kommer få min penis sugen igen. Jag skulle förmodligen kunna tigga och grina mig till det av min fru, men det hade inte vart samma sak även om det rent fysiskt skedde. Så du ser, det är oerhört emo, oerhört lågt.
    Det finns absolut ingenting som hindrar dig att ha sex med någon annan förutom du själv.... 

Varför GÖR du ingenting åt saken? 
  • Fjäril kär
    Anonym (poänglöst) skrev 2025-04-05 10:37:23 följande:
    Hon håller mig inte som gisslan. Hon har inte förbjudit mig från det. Det här är inte hennes fel. Jag håller mig själv som gisslan. Nej det är inte ett sunt förhållande, men jag har inte lyckats göra något åt det.  
    Varför vill du inte ta ansvar för ditt liv? För det är ju där nånstans du hamnat.  Du har ett ansvar gentemot ditt barn.. och du sätter ditt barn i skiten med att smita undan. 
  • Anonym (poänglöst)
    Anonym (Granbarr) skrev 2025-04-05 10:39:22 följande:
    Det finns absolut ingenting som hindrar dig att ha sex med någon annan förutom du själv.... 

Varför GÖR du ingenting åt saken? 
    Sant. Jag hoppas väl fortfarande nånstans att det är min fru som kommer vilja ha sex med mig och jag vet inte om jag ens vill ha någon annan. Men du har rätt, det är upp till mig att göra något åt saken.
    Fjäril kär skrev 2025-04-05 10:41:56 följande:
    Varför vill du inte ta ansvar för ditt liv? För det är ju där nånstans du hamnat.  Du har ett ansvar gentemot ditt barn.. och du sätter ditt barn i skiten med att smita undan. 
    tänkvärt
  • Anonym (poänglöst)

Genom tråden har jag en slags bekräftelse på att jag skadar mitt barn och min fru genom min passivitet (Även om jag inte försöker visa något om att jag mår dåligt utåt så märks det ju) men jag vet också att jag skadar om jag försöker förändra något. Shit, livet är svårt. men jag löser det här. tack för er tid!

• Anonym (Vale)
    Anonym (poänglöst) skrev 2025-04-05 10:32:35 följande:

Jag hoppas att du hittar en väg där både du, din fru och ert barn kan må hyggligt på sikt! I det här svåra livet är det att må hyghligt som man behöver sträva mot.

Alltså, många äter antidepressiva idag, det är ovanligt. Det tillhör livet att möta stora svårigheter ibland. Det tillhör också livet att bli ledsen och sörja ibland.
Svar på tråden Känner mig låst och som jag bara väntar på döden