Inlägg från: Anonym (Härtill är hon nödd och tvungen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Härtill är hon nödd och tvungen)

Flyttångest

Hur skulle det se ut då om ni har ett nytt boende- blir det ägt lika av båda eller blir du hemlös om han gör slut?

Jag tycker det är positivt att ni tittar på en ny bostad för då får båda pussla ihop hur det ska bli och inte att en flyttar in i ett redan inpinkat revir.

Kan du hyra ut ditt boende i ett år innan försäljning och ha det som "livlina" så du kan känna efter mer om det funkar att bo där han bor, och även att ni trivs att bo ihop?

Vad tänker han om hanteringen av barnen om det är mycket längre till olika aktiviteter, kommer han att göra saker då med båda barnen eller får ditt barn sitta hemma för att han har bilen? Har ni råd med varsin bil?

Jag tycker ni ska tänka igenom hur en vanlig vecka kan se ut när ni bor ihop med barnen också, och två veckor om barnen har delat boende.

Hur förväntar han sig att det ska funka, och vad förväntar du dig?

Vem kör till skola och aktiviteter, vem handlar, vem tvättar, vem lagar mat, vad gör man helst på helgen, finns det några helger/dagar om året som är "heliga" och måste ägnas till vissa saker (jakt, båten, gamla vänner, cuper, mässor, Sweden Rock osv), vem ska fixa när släkten kommer?

Jag hade inte övervägt att flytta ihop med en man förrän sånt var utrett, annars kanske de inte hittar till varken köket eller tvättmaskinen så fort kvinnan flyttat in.

Svar på tråden Flyttångest