Inlägg från: Anonym (Särbo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Särbo)

Flyttångest

Jag hade inte flyttat så länge mitt barn bor hemma, alternativt verkligen vill flytta till en ny kommun med allt som det innebär.

Hur gamla är era respektive barn?
    Orkar du bo ihop med hans barn, det kan hända mamman något som innebär att ni har dem 100%. Ta med det i beräkningen.

Hur är relationen till era ex? Är det bäddat för bråk eller är det lugna gatan?

------

Jag lever själv som särbo, vi har varit tillsammans i snart tre år. Har inga barn att ta hänsyn till (vuxna). 
    Jag har en våning i stan, han har ett hus på landet.

Vem skulle ge upp sitt boende? Ska båda eller bara en av oss?
    Ingen har bott med en partner i våra respektive hem, men jag vill ändå inte bo ihop.
    Samma avstånd, ca 20 min med bil.

Är det så viktigt att bo ihop?
    Du verkar ju inte vilja innerst inne...

• Anonym (Särbo)
    Anonym (M) skrev 2025-04-05 13:08:21 följande:

3 mil är inte mycket. Han kan flytta lika väl som du. Hans barn kommer fortfarande ha nära nog till sin mamma för varannan veckas boende. Skolskjuts gör att ingen behöver köra 6 mil på morgonen. Barnet kan fortsätta i sin skola om det är skrivet på mamman.

Alltså är det bara av bekvämlighet som han tycker att du skall göra alla uppoffringar.

Flytta inte ihop just nu, när ingen skulle må bra av det.

Helt enig. Om de nu alls ska flytta ihop.

Samboskap är inte alltid det bästa, för mig är det ett abslut tvärnej. Aldrig mer säger jag, särbo är helt överlägset.
Svar på tråden Flyttångest