Inlägg från: Anonym (Carl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Carl)

Varför alltid skuldlägga kvinnor?

Anonym (Tulipana) skrev 2025-04-05 10:35:57 följande:

Ja jag börjar tro att mänskligheten kommer att dö ut av sig själv, av ren tristess, minskande fertilitet och misstro.

Det har i princip tagit 2000 år för kvinnor att bli sedda som människor med egen vilja och lika rätt till ägande och företagande. Redan de enstaka adelskvinnor och borgaränkor som hade tillgångar förr i världen var ofta rätt osugna på att gifta om sig och tappa kontrollen över sina pengar och sitt liv, så det väl är fullt begripligt att kvinnor känner så idag med.

Det finns absolut fantastiska män men de är inte så många. Jag hade turen att kunna välja en, men jag hade hellre levt ensam än med en man som är respektlös och dryg.

För många kvinnor spelar det ingen roll, HUR fantastisk din man är eller män. Dom är inte intresserade av kärlek längre. Kan handla om kvinnor som råkar ut för väldigt traumatiska saker som har med män göra, våld, våldtäkt etc. I sådant fall ska det nog krävas en väldigt speciell man, som inte ger upp på personen i fråga.

Givetvis tycker varje kvinna eller man att deras partner är den mest fantastiska. Så rent objektivt säger det inte ett skit lol. Behöver du framhäva och hävda dig. Låter det mer som du försöker övertyga andra om att du gjort ett bra val. Ingen bryr sig. 

Från ett manligt perspektiv, förstår jag varför allt fler avstår. Sverige börjar utvecklas till ett starkt klassamhälle igen. Ungefär som vi går tillbaka i tiden. Där gränserna blir väldigt tydliga. Vanligt folk får allt mindre marginaler. Varför skulle någon välja att få barn, I vetskap om att dessa barn. Skulle få ett sämre liv än dom själva? Med det sjuka pensionssystemet bl.a. 
    Den gruppen klarade sig bra på t.ex 80-talet. Idag finns inte samma ekonomiska förutsättningar för denna grupp.
  • Anonym (Carl)
    Anonym (Leta fel) skrev 2025-04-05 16:14:42 följande:

Om man inte redan känner sig stigmatiserad för att man väljer bort barn, så förstår man att det varken är propaganda eller ett skuldbeläggande av kvinnor.

Barn är det absolut mest vanliga och det är familj som ÄR livet för dom flesta. Att du ser detta med barn som en händelse där du skulle få sätta livet på paus säger allt om hur du ser på detta TS. Bra att du inte skaffar barn.

Men att gå igång och känna sig kränkt för att man visar barn och familjeliv i TV är verklighetsfrånvänt. Det skulle vara lika logiskt som att jag väljer att inte simma och känner mig kränkt om dom då visar en simtävling på TV.

Du är uppenbarligen kränkt själv. Eftersom du måste påpeka att ett är det för dom allra flesta. Är det därför allt fler väljer bort barn menar du? Du får nog acceptera att det blir mer vanligare med blandat i samhället.

Dessutom förstod du inte vad hon menade med ta en paus från ditt eget liv. Kvinnor ska väl inte behöva göra avkall på sitt liv. Enbart i syfte för att föda barn. Dom har väl precis lika stor rätt som vi män att leva det livet som vill. On du vill det, är det upp till dig. Vissa kvinnor det ett mer värde i sig som människa.  Dvs, kvinnans enda uppgift i livet ör inte att föda barn. Finns mycket annat en kvinna kan göra med.

Visst kan man prata om barn. Men hela tiden. När men märker att det uppenbarligen är propaganda man pumpar ut. Varför pratar men då  inte lika mycket om folk som väljer bort barn med? Det är inte konstigt att förstå varför. Eftersom dom är oroliga nu över lågt barnafödande.
    Sim tävlingar går dessutom inte var och varannan dag 

Men ni med barn verkar tro att precis allt kretsar kring er och barn. Jävligt tröttsamt. Finns många som inte är lika intresserade.
  • Anonym (Carl)
    Anonym (Mastodont) skrev 2025-04-05 15:17:39 följande:

Tror att propagandan som drivs skjuter sig själv i foten när det gäller barnafödandet. Kvinnor förväntas bli allt mer "duktiga" och självutplånande. Budskapet blir också att samhället måste utöva mer kontroll över kvinnor för de är inte så "duktiga" som samhället vill.

Tror vi kommer att se färre barn födda pga av den här propagandan som ja, skuldbelägger kvinnor. Kvinnor kommer att känna sig alltmer otrygga. Skaffa barn när man känner sig otrygg  samhället är det sista en kvinna gör.

Starkt ja, ingen vill bli tillsagd eller påtvingad något. Det brukar I regel fungera väldigt dåligt ja.
  • Anonym (Carl)
    Anonym (Såere) skrev 2025-04-07 07:47:09 följande:

Den enda som skuldbelägger sig själv är du. Dina förmödrars och förfäders ansträngningar för att genom istider, böldpest och 30-åriga kriget föra livet vidare tog slut med dig, därför att du ville åka till Grekland och skaffa katter och nån har inbillat dig att du gör ett modigt och vettigt val att prioritera bort barn

Lägg ner ditt skitsnack. Det är helt ute att 2025 göra det.

Det enda som sker är att du som man anses som kvinnofientlig och ofräsch.  Om du inte hunnit med  så. är det 2025..

Vi kedjar numera inte fast kvinnor och tvingar dem föda barn.

Det har precis lika stor rätt som du och jag ( som män) att leva det livet som själva vill leva.

I slutändan kommer allt dö ialla fall. Vissa av oss önskar inte sådana grymheter för barn. Vi går knappast åt bättre tider.
  • Anonym (Carl)
    Core skrev 2025-04-06 11:18:43 följande:

Jag kan visserligen hålla med om att det blir ett problem om man riktar det mot ett kön att ta det ansvaret.

Däremot är det ett samhällsproblem med låga födelsetal, och inte så enkelt att hävda att det bara är att åka till Grekland om man vill istället. På samma sätt som man har en skyldighet och inte ett val att rycka ut om landet blir angripet.

Eller, visst, det är mer komplext än så, för ingen kan tvinga folk att skaffa barn. Men det är ett faktum att som det ser ut idag, kommer barnlösa ligga fattiga i sig egen skit som gamla eller sjuka om man inte har en stark ekonomi, för befolkningsminskningen kan inte försörja eller kan ta hand om framtida pensionärer, så kom inte då och gråt ut i tidningen när ingen kommer till undsättning.

Jag har två barnfria i övre medelåldern i min närhet som valde livet med resor och att sova ut på lördagar, som nu är ensamma sjukpensionärer och försöker lägga på omgivningen att dom är ensamma, tycker att syskonbarn (som jag är till en av dom) ska komma med umgänge och hjälp. DÄR ligger problemet, inte här och nu för de som väljer bort barn.

Däremot står jag bakom att män är en minst lika stor del av problemet, och inget vi isolerar kan lägga på kvinnor.

Det här är ofta ren propaganda som ni med barn spottar ut. Vissa människor hanterar dessutom ensamhet på ett mycket bättre sätt andra.

Så du förväntar dig att dina barn ska ta hand om dig när du blir gammal? Du vet att väldigt många kommer hinna dö innan det ens blir tal om pension. Dom kommande generationerna speciellt. 

Känner många som har barn, som aldrig kommer besöker dom på det där ålderdomshemmet. Barn lr ingen garanti för att du inte kommer bli ensam.

Det är snarare så att även du själv kommer ligga i din egen skit. Det kanske inte ens finns någon äldrevård att tala om. Ska dina barn då sluta jobba för att ta hand om dig menar du? 

Dessutom har folk som väljer bort barn, oftast bättre och starkare ekonomi. Däremot får kvinnor det sämre ekonomiskt när dom får barn. Sämre pension etc. Så det är inte förenligt med det du säger. Finns säkert sjyloendinlrrt som lever ensamma. 

Men har du ett arbete och inga barn. Har man starkare ekonomi. Barn är dessutom en kostnad på 2 miljoner kronor under sitt 18 åriga liv.
  • Anonym (Carl)
    Anonym (Leta fel) skrev 2025-04-08 18:35:47 följande:

Evolutionen är självsanerande. Dom som inte har ett tillräckligt driv att skaffa barn ser sitt dna nå vägs ände. 

Haha, jag kan berätta för dig här och nu. Att vi som frivilligt barnfria besväras inte av detta. Hur vet du ens att ditt DNA kommer fortsätta vidare? Då är du död. Kan ju vara någon i din generation som inte vill ha barn heller. Eller blir sjuk och dör. Då förs det i alla fall inte vidare. Det är ingen garanti.

Om man inte är en väldigt viktig person typ adlig,  kungafamilj eller någon som har något extra ordinärt att föra vidare. Blir det hela rätt larvigt som argument.

Du är vanlig levande död antar jag, vad gör dig viktigare än någon annan?  Man brukar skämta om att en del föräldrar är narcissister som vill ha små kopior av sig själva. Med ett sådant argument, så ter det sig inte så omöjligt att det kan vara så för en del.
  • Anonym (Carl)
    Anonym (G) skrev 2025-04-08 21:54:02 följande:
    Ja, men precis. Den som anpassar sig och samarbetar bäst vinner. Men ärligt så får folk göra hur de vill, vill de istället arbeta för att endast gynna andra människor och deras barn så fine. Fint ändå. Personligen har jag ett starkt driv i att vilja föröka mig, har svårt att se lite poängen med livet annars. 
     Vad är skillnaden? Du får ju betala för sjuka, sjukpensionärer och arbetslösa ,  invandringen med. Ungefär som att man skulle skaffa barn just för att man tvingas betala skatt för andras barn. Varför kommer ni med så dumma belägg lol

Det låter som ett grottmännisko perspektiv, väldigt primitivt. Om barn är det enda du har som mening. Måste du ha ett verkligen deprimerat liv. Varför har ni föräldrar så dålig fantasi med. Ni lever genom era barn. Det är rätt sorgligt med. När man tänker på det.

Gynna andra, det gör vi i alla fall. Även du. Se bara på det jag skrev innan.

Däremot ser vi fram emot när dina egna barn ska få gifta sig med en Abdullah eller Fatima. Kanske att dina barn blir muslimer. Alltså det flesta fattar vart Sverige är på väg och det är för sent att vända på. 
  • Anonym (Carl)
    Anonym (Såere) skrev 2025-04-09 13:59:16 följande:

He he här talar en myra i en myrstack och inte en örn i en talltopp. 

Hade jag att tvunget välja på två knappar, en som utplånar kungafamiljen och en som utplånar mitt barn

-skulle jag utan att tveka utplåna kungafamiljen. Inte för att jag inte uppskattar kungafamiljen men för att jag är mitt barns förälder

-fanns det en tredje knapp där jag utplånar mig själv skulle jag välja den FÖRE den som utplånar mitt barn

Det här är fullständigt självklart för normalt funtade föräldrar. Det är detta jag menar med att växa upp. Många som inte får egna barn verkar inte förstå det här. Somliga som har barn förstår det inte heller. En del som inte har barn förstår det ändå.

Till er som inte förstår: vem har lurat er?

Så du  ser på dig själv som något extra ordinärt. Narcissist alltså haha. Vad var det jag sa om mycket föräldrar :)

Nej jag går faktiskt inte runt och tror att jag är mer speciell än andra. Lider du av grandios personlighet med?  Du måste få roliga barn med dom generna. 
Svar på tråden Varför alltid skuldlägga kvinnor?