Varför alltid skuldlägga kvinnor?
Ja jag börjar tro att mänskligheten kommer att dö ut av sig själv, av ren tristess, minskande fertilitet och misstro.
Det har i princip tagit 2000 år för kvinnor att bli sedda som människor med egen vilja och lika rätt till ägande och företagande. Redan de enstaka adelskvinnor och borgaränkor som hade tillgångar förr i världen var ofta rätt osugna på att gifta om sig och tappa kontrollen över sina pengar och sitt liv, så det väl är fullt begripligt att kvinnor känner så idag med.
Det finns absolut fantastiska män men de är inte så många. Jag hade turen att kunna välja en, men jag hade hellre levt ensam än med en man som är respektlös och dryg.
Givetvis tycker varje kvinna eller man att deras partner är den mest fantastiska. Så rent objektivt säger det inte ett skit lol. Behöver du framhäva och hävda dig. Låter det mer som du försöker övertyga andra om att du gjort ett bra val. Ingen bryr sig.
Från ett manligt perspektiv, förstår jag varför allt fler avstår. Sverige börjar utvecklas till ett starkt klassamhälle igen. Ungefär som vi går tillbaka i tiden. Där gränserna blir väldigt tydliga. Vanligt folk får allt mindre marginaler. Varför skulle någon välja att få barn, I vetskap om att dessa barn. Skulle få ett sämre liv än dom själva? Med det sjuka pensionssystemet bl.a.
Den gruppen klarade sig bra på t.ex 80-talet. Idag finns inte samma ekonomiska förutsättningar för denna grupp.