Varför alltid skuldlägga kvinnor?
Vill inte skaffa barn för att att inkomstklyftorna.har ökat rejält?
Vill inte skaffa barn för att att inkomstklyftorna.har ökat rejält?
En annan sak som stör mig i artikeln är att en forskare berättar att barnfria är lyckligare. Det ska tydligen tystas enligt artikelförfattaren. också en till sak som manar till kontroll över kvinnor. Kvinnor och deras små hjärnor kan tydligen inte hantera sånt.
Det mest logiska vore om man i stället skapar saker som gör att de med barn blir lyckligare än andra. Men nej, kvinnor ska vara "duktiga" och lida.
Varför inte ta upp det med artikelförfattaren om du vill debattera huruvida forskningen hon reagerade så starkt över är sann? Det jag diskuterar handlar om hennes reaktion, generellt. (Och nu handlade inte det om singelkvinnor, utan om att barnlösa är lyckligare, men det har du nog förstått) Artikelförfattaren agerar förfärat, där bland annat en av hennes reaktioner är kopplade till att kritisera att forskarrönen hon hänvisar till ska etableras "som en allmän sanning" och är det då en -faktisk- allmän sanning så borde man inte kritisera detta utan i stället rikta kritiken mot att barnlösa inte är tillräckligt lyckliga.
Felformulering skulle jag tro. Alltså, man ser ett antal män gråta ut bland annat här på familjeliv, hur de är extraordinära män fast kvinnorna väljer de elaka männen istället.
Alltså, hos gemene man sitter det längre in än förut att skaffa barn, och de desperata står kvar
skulle artikelförfattaren reagera lika negativt om något annat hon hör på nyheterna (gällande ämnet) så skulle jag fortfarande diskutera hennes reaktion, oavsett vad hon reagerar på. Har jag förenklat så pass så du förstår nu?
Anledningen till att jag reagerar är att artikelförfattaren i så fall vill insinuerat vill dölja det hon hör att barnlösa är lyckligare. INTE hur man i så fall gör föräldrar lyckligare. Förstår du?
Med hjälp av artikelförfattarens ledtrådar kan vem som helst hitta studien professorn utgått från, att hon vill dölja något du dragit ur röven,
och enligt den studien stämmer inte påståendet "barnlösa är lyckligare" för sverige
Påståendet är ej sant i sverige
Huruvida det är sant eller inte skiter du fullständigt i
Du tycker också att man inte borde kritisera detta
Vem är det då som försöker dölja vad?
Varför inte ta upp det med artikelförfattaren om du vill debattera huruvida forskningen hon reagerade så starkt över är sann? Det jag diskuterar handlar om hennes reaktion, generellt. (Och nu handlade inte det om singelkvinnor, utan om att barnlösa är lyckligare, men det har du nog förstått) Artikelförfattaren agerar förfärat, där bland annat en av hennes reaktioner är kopplade till att kritisera att forskarrönen hon hänvisar till ska etableras "som en allmän sanning" och är det då en -faktisk- allmän sanning så borde man inte kritisera detta utan i stället rikta kritiken mot att barnlösa inte är tillräckligt lyckliga.