• Kwela

dr nie och ivf

Hej! Vi är snart framme i HS kön och funderar nu på om jag ska gå till Dr Nie i samband med det. Är det ngn fler som har gjort det i samband med IVF? När börjar hon behandla och under hur lång tid?

Kram Ms Norrland

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • Svar på tråden dr nie och ivf
  • Bromma105

Första gången hos Nie betalar man först 150 kr för konsultation sedan 250 kr per behandling. Blir men behandlad första gången, som man bli om man går dit på den första dagen på mensen. Så kostar det alltså 400 kr, men hon brukar alltid sälja några bra örtmediciner och då tillkommer va 40 kr.

• Kwela

Vågar ni äta hennes medicin i samband med ivf?

• Praid

Jag sover alltid bra... Ingen skillnad med eller utan akupunktur.

Dr Nie tycker själv inte att man ska äta hennes medicin om man ska göra ivf. Hon menar att det inte har någon effekt. Har ätit medicinen nu, men kommer inte att göra det när vi kör igång med ivf.

• Kwela

Har läst i lite om att de undersökningar som bla har gjorts i Danmark så görs akupunktur på ÄP dagen samt på ET dagen. Har sett att Akupunktur & Zonterapi Center i Stockholm arbetar på det sättet.

Jag hade ju tänkt att gå till Nie, men när jag ringde dit igår och pratade med sekreteraren så sa hon att Nie behandlar 7 dagar före ÄP.

Någon som vet varför hon behandlar så och vad det finns för fördelar och nackdelar med båda sätten.

• Sofia71

Om jag förstått rätt så behandlar hon före ÄP för att äggen ska ha en chans att bli "finare". Gick hos henne i sommar och hörde då en tjej som för första gången fått dugliga ägg till sitt 3e IVF-försök efter behandlingen hos Nie!

Så det är alltså 7 dagar innan ÄP man ska till henne. Har gått från första mensdagen och 7 dagar i sommar. Nu ska vi göra vårt första IVF och jag trodde att det var samma sak som gällde och att jag därför missat min chans att kombinera henne med behandlingen! Idag är det en vecka sedan jag fick min mens och 6e sprutdagen (Gondal-F). Ska göra VUL imorgon bitti, kan man få reda på när det är ÄP då? Är det mer än 7 dagar kvar har jag ju en chans att gå till Nie samtidigt tänkte jag...

• Kwela

Ja du kommer förmodligen att få veta vid vul när det blir äggplock. Har du tur så hinner du klämma in 7 behandlingsdagar innan ÄP.

• Kwela
    Hej hej!

Nu har jag gjort min ivf men tyvärr blev det ingen gradivitet. Däremot så hjälpte Dr Nie mig att få toppkvalité på äggen vilket är första gången. Vi har tre ägg i frysen.

Nu till min fråga är det någon som har gjort akupunktur hos Nie i samband med FET? Hur många dagar innan behandlar hon då? Jag pratade med henne idag men jag vet inte om hon förstod mig och jag hörde henne knappt för hon hade på speakern och lät väldigt stressad. Hon sa 7 dagar innan ÄL men när jag mötte ett par en gång i väntrummet sa dom 5 dagar innen. Tycker det är så svårt att räkna ut när man ska börja för man vet ju aldrig exakt när det är dags för ÄL.
  • Kwela

Oj menar ingen så klart

• Kwela

Jag testar en sista gång och ser om ngn gått hos Nie inför ett FET

• Anonym (Mikaela Somnell)

Hej! 

Jag heter Mikaela Somnell och är reporter på Aftonbladet. Jag gör ett reportage om TCM för fertilitet och har varit och intervjuat Dr Nie. 

Jag letar nu efter någon som går eller har gått  hos henne och som vill dela med sig av sin historia. 

Isåfall får ni gärna kontakta mig på 072 142 30 47 eller mejla på mikaela.somnell@aftonbladet.se

MVH, 
    Mikaela 

Svar på tråden dr nie och ivf