• Tomas Svensson

Är gubbar över 50 the shit?

Jag hörde någon säga att män som blir äldre är som en whisky som åldras. På senare tid har jag tänkt lite på det. Detta efter att jag på senare tid har upplevt blickar mm som skulle kunna tolkas som flirtar. Blickar som möts och hänger kvar lite längre än gängse. Nu senast upplevde jag samma sak än mer där den andra var i en professionell roll. Jag vart tvungen att kolla upp tjejen och mycket riktigt, ensamstående.

Jag är själv i ett långt förhållande och har inga planer på att avsluta det, men blir lite fundersam. 

• Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-09-15 23:20:32 följande:
    Löjlig är vad du kan kalla dig själv. Hur uttrycker du dig? Nej du tycker inte det men jag tycker du har en annorlunda syn på män och kvinnor. En väldigt generaliserande, dömande och "säker" fakta om könen. Självklart kan man inte se ut som en lodis och automatiskt bli snyggare med åldern?? Ja jag tycker både män och kvinnor väljer partners runt deras egen ålder. I alla fall alla jag känner.

Ja, jag tror att både män och kvinnor 50+ behöver ta hand om sig själva och utstråla något som attraherar yngre personer. Inte så vanligt att en äldre kvinna med sunkigt utseende lockar unga män heller? Men jag utgick inte ifrån att ts skulle vara sunkig. Jag uppfattade det som att han numera uppfattar fler blickar av kvinnor än vad han gjorde förr. Roligt för honom känner jag?

Pennys man är ingen skönhet i mina ögon. Tar hand om sig gör han säkert. Sedan är han kanske en underbar person och det har gjort honom attraktiv i Pennys ögon. De är fina ihop.

Finns väl många fler äldre män som han? Men aja. Ha du din syn och dina teorier. Bye
    Nej som sagt. Att vara realistisk är inte detsamma som att ha en taskig manssyn. Det är du som inte förstår vad jag menar och därmed framstår du faktiskt som rätt löjlig själv. Lyssna lite och ta till dig istället om du nu verkligen vill vara en seriös debattör.

Jag får uppfattningen om att trådskaparen verkar tro att hans ålder ensamt är vad som attraherar kvinnorna. Jag vill hävda bestämt att åldern i sig inte räcker till utan det krävs fler egenskaper än så för att vara attraktiv.

Penny är ingen skönhet hon heller utan ser ganska alldaglig ut. Lite "Girl next door". Tycker de båda är på samma nivå om vi pratar utseende enbart. Vanliga, reko människor helt enkelt.

Vet inte hur många män över 50 som är bra på att förstå kvinnor och även charma dem. Jag möter sällan några såna. Ännu färre som bryr sig om sin kropp och sitt utseende i övrigt.
    Det skulle vara min svåger då. Han är snart 50 och går på gym regelbundet. Ser bra ut och är även trevlig och engagerad i sitt liv med syrran och familj. 

Kanske att senare generationer åldras bättre än föregångarna, vem vet. Allt handlar om hur väl du sköter dig.
  • Anonym (40+)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-09-15 22:44:36 följande:
    Vill du vara ihop med en man som är bitter och ensam? Varför det? Det finns ofta en anledning till att män är ensamma och allt som oftast så beror det på en bristande social kompetens.

Därför det är vanligt med ensamhet bland t.ex. autistiska män, just eftersom de ofta har det svårare med det sociala plus att de är mindre benägna att ändra på sig själva.
    Jag känner att jag har mer att ge då. Finns en drös anledningar att medelålders män är ensamma och att härleda det till dålig social kompetens, autism och att det "har en anledning" är väldigt fördomsfullt.  
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (40+) skrev 2023-09-16 00:02:23 följande:
    Jag känner att jag har mer att ge då. Finns en drös anledningar att medelålders män är ensamma och att härleda det till dålig social kompetens, autism och att det "har en anledning" är väldigt fördomsfullt.  
    Tack😅
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-09-15 23:37:02 följande:
    Nej som sagt. Att vara realistisk är inte detsamma som att ha en taskig manssyn. Det är du som inte förstår vad jag menar och därmed framstår du faktiskt som rätt löjlig själv. Lyssna lite och ta till dig istället om du nu verkligen vill vara en seriös debattör.

Jag får uppfattningen om att trådskaparen verkar tro att hans ålder ensamt är vad som attraherar kvinnorna. Jag vill hävda bestämt att åldern i sig inte räcker till utan det krävs fler egenskaper än så för att vara attraktiv.

Penny är ingen skönhet hon heller utan ser ganska alldaglig ut. Lite "Girl next door". Tycker de båda är på samma nivå om vi pratar utseende enbart. Vanliga, reko människor helt enkelt.

Vet inte hur många män över 50 som är bra på att förstå kvinnor och även charma dem. Jag möter sällan några såna. Ännu färre som bryr sig om sin kropp och sitt utseende i övrigt.
    Det skulle vara min svåger då. Han är snart 50 och går på gym regelbundet. Ser bra ut och är även trevlig och engagerad i sitt liv med syrran och familj. 

Kanske att senare generationer åldras bättre än föregångarna, vem vet. Allt handlar om hur väl du sköter dig.
    DU tycker det är realistiskt inte jag förstår du? Du har svårt att acceptera att andra inte tycker som dig/håller med dig och därför använder du barnsliga argument som att man är "löjlig", oseriös debattör eller det mest vanliga argumentet för "debattörer" som dig, att man "inte förstår vad du menar." Jo du, jag förstår vad du menar men delar inte din syn och jag börjar också förstå vilken typ av "debattör" du är. Därför framstår du nu som urlöjlig. Du och jag har "debatterat" färdigt.

Ok. Så uppfattade inte jag det. Vem som helst fattar att endast ålder inte attraherar kvinnor. Tror varken ts, jag eller många andra tror på magi va?

Allt handlar om hur väl du sköter dig

Det har jag skrivit i nästan varje inlägg och det gäller BÅDA könen. Dessutom krävs en fin insida. Ibland är till och med insidan så fin att den tar över.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (40+) skrev 2023-09-16 00:02:23 följande:
    Vad är anledningarna då? De flesta bittra och medelålders surgubbar (och gummor) man mött genom åren har ju inte visat nån särskilt trevlig social sida precis.

Skulle tro att de flesta snarare undviker såna människor då de stjäl ens energi snarare än att stärka den. 
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-09-16 00:20:25 följande:
    DU tycker det är realistiskt inte jag förstår du? Du har svårt att acceptera att andra inte tycker som dig/håller med dig och därför använder du barnsliga argument som att man är "löjlig", oseriös debattör eller det mest vanliga argumentet för "debattörer" som dig, att man "inte förstår vad du menar." Jo du, jag förstår vad du menar men delar inte din syn och jag börjar också förstå vilken typ av "debattör" du är. Därför framstår du nu som urlöjlig. Du och jag har "debatterat" färdigt.

Ok. Så uppfattade inte jag det. Vem som helst fattar att endast ålder inte attraherar kvinnor. Tror varken ts, jag eller många andra tror på magi va?

Allt handlar om hur väl du sköter dig

Det har jag skrivit i nästan varje inlägg och det gäller BÅDA könen. Dessutom krävs en fin insida. Ibland är till och med insidan så fin att den tar överF
    Fast det handlar inte om vad jag tycker utan om fakta och statistik. De flesta kvinnor bildar inte familj med äldre män utan med personer i sin egen ålder plus ett par år. 

Av detta kan man göra ett rimligt och realistiskt antagande att kvinnor föredrar partners i sin egen ålder och att äldre män generellt är mindre intressanta.

Därav är det ingen konstig undran från mig vad det är som gör trådstartaren speciell i det avseendet och han har fortfarande inte svarat på den frågan.

Det var du som angrep mig först och då kan du inte räkna med att jag ska vara neutral mot dig i retur. Tycker du är urlöjlig och osaklig dessutom.

Om du inte vill prata mer så är det bara att låta bli att svara dessutom. 
  • Anonym (vänster är ett skällsord)
    Anonym (40+) skrev 2023-09-15 21:19:17 följande:

Jag vill nog beskriva en idealman som:
    * 40+
    * Skild
    * Lite bitter, nedstämd, ledsen och ensam
    * Ju färre tidigare sexpartners ju bättre
    * Inte haft sex på minst ett år innan en själv
    * försiktig, snäll och lugn
    * introvert

Är du själv då 10-20 år yngre så kommer han smälta som smör och han kommer vara väldigt tacksam.  

Bitter, nedstämd och ledsen är jag verkligen inte, får man byta ut det mot att man har 2 småbarn varannan vecka? Hur står man sig då på begagnatmarknaden enligt dig?

Har inga problem att få kontakt med kvinnor genom nätdejting, men det verkar dödsdömt att finna någon som söker något "seriöst".
    Ett överväldigande antal av de damer som sysslar med nätdejting verkar ha otroligt svårt att lägga ner det när de väl börjat, de blir på nån nivå beroende av uppmärksamheten efter en tid....

Jaja, det är inte fel att få ligga lite o sen bli ersatt av nästa herre heller. Det funkat ganska bra det med, även om jag personligen skulle föredra en stadig KK/särbo.
  • Anonym (40+)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-09-16 00:25:18 följande:
    Vad är anledningarna då? De flesta bittra och medelålders surgubbar (och gummor) man mött genom åren har ju inte visat nån särskilt trevlig social sida precis.

Skulle tro att de flesta snarare undviker såna människor då de stjäl ens energi snarare än att stärka den. 
    Tacksamheten att man "ser" honom. Jag gillar väldigt mycket att känna mig uppskattad och behöver att det är en ganska stor skillnad (det här kommer låta helstört) i hur attraktiv jag tror mig vara jämfört med honom. Jag vill att han känner att "wow en sån som jag får vara med en sån som henne". jag mår väldigt bra av att känna att jag har en trygghet den dynamiken ger i en relation.  
  • Bis mis
    Anonym (40+) skrev 2023-09-16 10:28:04 följande:
    Tacksamheten att man "ser" honom. Jag gillar väldigt mycket att känna mig uppskattad och behöver att det är en ganska stor skillnad (det här kommer låta helstört) i hur attraktiv jag tror mig vara jämfört med honom. Jag vill att han känner att "wow en sån som jag får vara med en sån som henne". jag mår väldigt bra av att känna att jag har en trygghet den dynamiken ger i en relation.  
    Man kan få den känslan av partners i alla möjliga åldrar och känna samma tillbaka :) Det är ett bra läge.
  • Anonym (40+)
    Anonym (vänster är ett skällsord) skrev 2023-09-16 10:18:13 följande:
    Bitter, nedstämd och ledsen är jag verkligen inte, får man byta ut det mot att man har 2 småbarn varannan vecka? Hur står man sig då på begagnatmarknaden enligt dig?

Har inga problem att få kontakt med kvinnor genom nätdejting, men det verkar dödsdömt att finna någon som söker något "seriöst".
    Ett överväldigande antal av de damer som sysslar med nätdejting verkar ha otroligt svårt att lägga ner det när de väl börjat, de blir på nån nivå beroende av uppmärksamheten efter en tid....

Jaja, det är inte fel att få ligga lite o sen bli ersatt av nästa herre heller. Det funkat ganska bra det med, även om jag personligen skulle föredra en stadig KK/särbo.
    Om du väntar några år tills barnen är hyfsat självständiga och större så tycker jag att du är i ett bättre läge. Det är svårt med småbarn om man som kvinna vill ha uppmärksamhet. man skall inte konkurrera om en mans uppmärksamhet mot mannens barn tycker jag och att bara ses som par varannan vecka är alldeles för lite.
  • Anonym (Ung å kåt)

Gubbar över 50 är dom bästa älskarna.
    Dom får inget sex hemma och om jag, en ung sexig kollega eller vän till dottern börjar flirta lite blir dom helt till sig och vet knappt vilket ben dom ska att på.
    Det är väl mer leken som gör att jag gpr igång på det hela.
    Att helt enkelt få dom så kåta som möjligt och sen låta dom ligga med mig.
    Känslan av att veta att dom "syndar" pga mig är helt otrolig och dom själva är mer upphetsade och kåta än dom någonsin varit .
    Bara att veta att jag är deras livs sex är såå upphetsande. Samt att dom kommer hem nyknullade till frun

• Bis mis
    Anonym (Ung å kåt) skrev 2023-09-16 13:55:19 följande:

Dom får inget sex hemma och om jag, en ung sexig kollega eller vän till dottern börjar flirta lite blir dom helt till sig och vet knappt vilket ben dom ska att på.
    Känslan av att veta att dom "syndar" pga mig är helt otrolig och dom själva är mer upphetsade och kåta än dom någonsin varit .
    Bara att veta att jag är deras livs sex är såå upphetsande. Samt att dom kommer hem nyknullade till frun

Bra för dig. Men tror inte att du har helt rätt i dina antaganden :)
  • Anonym (Ung å kåt)

Dom jag träffat iaf. Som tjej kan man ju välja lite och plocka ut russinen ur kakan

• Anonym (Ge mig en silverräv)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-09-15 22:44:36 följande:
    Vill du vara ihop med en man som är bitter och ensam? Varför det? Det finns ofta en anledning till att män är ensamma och allt som oftast så beror det på en bristande social kompetens.

Därför det är vanligt med ensamhet bland t.ex. autistiska män, just eftersom de ofta har det svårare med det sociala plus att de är mindre benägna att ändra på sig själva.
    Här var ett intressant sätt att vara autistisk på, det låter i alla fall lite så för mig om mannen ska slicka hela kvinnan i fem timmar...Förvånad

www.theguardian.com/lifeandstyle/2023/sep/16/this-is-how-we-do-it-were-having-an-affair-and-meet-every-thursday-for-sex-marathons
  • Less is more
    Anonym (Ung å kåt) skrev 2023-09-16 13:55:19 följande:

Varför tror jag att du egentligen är en kille ? Sättet att uttrycka sig och att du är så pang på ?
  • Anonym (Lilla M)

Skulle aldrig bli kär i en gubbe men såå kul att leka lite med dem!! 😜

Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?