• sassa85

en ny tråd för oss som fått missfall

hej!
    jag fick missfall i vecka 8.
    jag tänkte att vi skulle kunna pratas vid och stötta varandra.
    hoppas på flera svar.

*kram*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 20:35:39:
    Zebra71 mf v 9 (8+2)
    Viran75 mf v 9 (8+4)
    sassa85 mf v 9 (8+5)
    jam MF 3/8, v9 (8+0), BIM 1-4/9
    small talk MA v.11
    Janken mf v.9
    Ina 67 mf v 13
    Ebbelina, MA v 11 (10+5)
    delfin79 MF v.6 och v.9
    aicha80 MF 9/8 v7

• Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall
  • Ebbelina

Jag ska på efterkontroll nästa vecka, 2 veckor efter jag fick sista tabletten. Den kontrollen bokades in genast när ma:t konstaterades (innan jag fått tabletterna). Du kanske borde ringa bm o fråga?

Jag har också en jättehärlig chef, hon var så förstående när jag ringde o berättade att jag blivit sjukskriven. Och några dagar senare ringde hon o frågade hur jag mår *rörd*

Kram igen!!

• 73Moon

tack för svaret Ebbelina, jag ringer BM i morgon..

Det underlättar med bra chefer

• frkannelie

Idag är det 12 dagar sen jag fick mf. Slutade blöda för 8 dagar sen. Inatt har jag haft jätteont i (vad jag tror) ena äggledaren. Idag kommer det lite bruna flytningar o några pyttesmå klumpar. Kan det vara resterna som kommer eller ägglossing eller vad är det???

• blåbär77

Hej på er !
    har precis kommit hem ifrån sjukan det blev skrapning vid 22-tiden igår.Det hände inget med cytotectabl.

Är det inte lite konstigt att man hammnar på en bb-avd när man fått missfall?

• Janken

Blåbär: Jag har hört fler som råkat ut för liknande saker och jag tycker attd et är RESPEKTLÖST!!!!!! En stor kram till dig!!

• delfin 79

blåbär77: Stackare, vad hemskt! Där vill man ju inte direkt hamna efter ett missfall!!!
    Sänder en kram till dig!

• Ebbelina

Japp, det är inte speciellt lyckat NEJ. Jag låg också på BB hela söndagen när jag fick cytotec. Så där sprang jag på toaletten hela dan och blödde ut mitt väntade barn medan nyblivna mammor gick runt där med sina nyfödda underverk. INTE kul direkt

• 73Moon

Hej, nu e jag lite besviken på BM, jag ringde för att höra om efter kontroll men det gör det inte.. minskar mina blödningar och jag inte har ont säger de att allt skall vara okej.

Jag frågade oxå om utredning men inte det heller:( inte förrän jag sa att efter förra missfaller fått problem med ÄL då kunde hon ge mig en tid i slutet på oktober.. och har jag blivet gravid innan så kunde jag höra av mig.. fast det tror jag ju knappast..
    varför är det så svårt för dem att förstå att vi vill ha ett barn och slippa gå igenom detta gång efter gång :(

• slg

Hej
    Jag har också precis haft ett MF. 27 augusti kom min bebis ut i toaletten hemma. Det var i v 12. Det var det värsta jag har varit med om i hela mitt liv tror jag nog. Där satt man själv och allt bara rann ur en. Jag ringde till gyn men de tyckte inte jag behövde komma in. Sedan ringde jag igen några dagar efteråt eftersom jag fortfarande hade så ont i magen. Fick göra ett VUL. Alla rester av fostret var ute men livmodern var svullen och jätte öm. Infektion kunde inte uteslutas så nu är jag sjukskriven med antibiotika. Känns att det ska bli skönt när allt är över så att man kan gå vidare.

Jag undrar över en sak. När kommer ÄL igång igen? Kan det dröja flera månader eller brukar den komma igång ganska så fort?

Kram till er alla

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall