Inlägg från: Anonym (Dotter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dotter)

Tjocktarmscancer

Min mamma fick för några veckor sen reda på att hon har tjocktarmscancer. Hon har varit sjuk sen i början på juli. Läkarna har inte satt in ngn behandling eftersom hon e så svag. Hon rasade i vikt under första tiden hon va sjuk innan hon gick till läkaren. Ovissheten när d händer nåt, när dom ska opereas, vilken behandling hon ska få, skit jobbigt. Kan tillägga att hon bor hos mig så jag ser hur trött hon e varje dag, nu ska hon göra en till tarmröntgen på ons för o se om d har spridit sig.. Jag skulle vilja veta mer om den här formen av cancer, skulle vilja veta hur d har gått, både positivt o negativt. hon tror nämligen själv inte att hon överlever d här..

• Svar på tråden Tjocktarmscancer
  • Anonym (Dotter)

ingen!

• Anonym (Dotter)

Hon fick inte behålla nåt på en månad innan hon gick till läkaren, så d va i början på jul som magen svullnade upp o hon rasade i vikt pga att inget va kvar, hade kraftiga diareer el förstoppning. matt o bara låg o sov i flera omgångar. i början av aug fick vi henne till läkaren o efter en massa undersökningar så har dom nu för ca 4 veckor sen kommit på att d e cancer. D som e jobbigt e att dom avvaktar så länge o att d ska ta så lång tid för alla undersökningar. Jag hoppas verkligen att d inte har spridit sig men efter d e så lång tid som har gått så ser d ju inte så ljust ut.. tack för alla svar
    kram

• Anonym (Dotter)

Svar till Ljusglimt.
    Det är igentligen min farmor,har varit fosterbarn hos henne sen jag va typ en månad så för mig e d min mamma.. hon har ett bra stöd av 3 av hennes barn o så mig.. min farfar dog innan jag föddes.. men hon själv tar d väldigt bra, hon e en otroligt stark kvinna =)

Svar på tråden Tjocktarmscancer