• Har

Testat positivt ruvardag 6!!!!! HJÄLP!!!

Hej tjejer!
    Jag vet att om man testar för tidigt kan ägglossningssprutan ge plus på stickan, men sist jag gjorde ett färskförsök (och tog ovitrelle) så gjorde jag ett gravtest ruvardag 4 för att se om ovitrellen fortfarande fanns kvar i kroppen. Då, fick jag negativt ruvardag 4 och ruvardag 10 fick jag blödning och negativt gravtest på testdagen.

När jag gjorde FET i ostimulerad cykel testade jag positivt ruvardag 10. (Vår dotter)

Nu när jag har gjort ett färskförsök har jag testat positivt ruvardag 6.

Nu är jag jätteförvirrad, jag fattar inte vad som flög i mig, sist jag blev gravid fick jag sådan yrsel ruvardag 5, men den här gången har jag haft yrsel ända sedan ÄP.

Jag vet att jag måste vänta till testdatum för att veta säkert, men nu när jag har varit så dum och tjuvtestat och dessutom fått positivt, så kan jag inte sluta spekulera vad det innebär...

Om ovitrellen hade gått ur min kropp ruvardag 4 förra gången, ska jag lita på att den har försvunnit lika snabbt denna gång?

Är det möjligt att ett gravtest visar positivt bara 6 dygn efter ET? Är dessa tester så känsliga?

• Svar på tråden Testat positivt ruvardag 6!!!!! HJÄLP!!!
  • Har

Tack!
    Jag försöker hålla fast vid denna optimism och försöka inte vara säker på att jag är gravid fastän det känns som det.

När jag inte var gravid sist så var jag jätte nojjig under ruvningen, men den gången jag blev gravid infann sig ett speciellt lugn och "optimism". Jag tänkte: Det blir som det blir.
    Även denna gång har jag tänkt: Äsch, sak samma, om inte den här gången, nästa gång, synd bara att det kostar så mycket.

Så man kan säga att jag har samma psykiska symptom som förra graviditeten.

Hoppas, hoppas att det håller i sig bara.

• Har

Tack Carro!
    Jag räknar ET som ruvardag 0. Ja, ja, jag får vänta till onsdag och göra ett nytt test!
    Imorse vaknade jag med mensvärk, så man vet aldrig...ååh, blir galen!

• Har

Hallå, hallå!
    Igår ruvardag 8 testade jag negativt(med CB men var lite osäker därför att en svag skugga/början på ett plus kunde anas) och i samma sekund som jag gjorde testet kom en droppe blod i toaletten. Men det var allt. Trosorna har varit fläckfria hela tiden. Lite skum blödning!

Först tänkte jag MENS, men sen när det inte kom mer tänkte jag att det kanske var en nidblödning. Men det kan det inte heller vara, för ruvardag 8 är väl lite försent för nidblödning.

Nu är jag vettskrämd, antingen är mensen på väg eller så berodde bloddroppen på att jag hade överansträngt mig igår (lyft tungt)

Dessutom undrar jag om klinikens gravtest är känsligare än CB
    Snälla, håll tummarna för mig!!!

• Har

Åh, my God!!!!
    Jag har verkligen ingen självkontroll!
    Jag gjorde ett preg-graviditetstest och ett svagt, svagt, trådsmalt plus kunde anas igen! Åååååh, fy vad jobbigt detta är!!! Blir galen snart!

• Har

Hörde att RFSU:s tester är de känsligaste och gjorde även ett sånt och det gav minus!

• Har

Båda gångerna jag har gjort IVF har det avgjorts ruvardag 10, testat positivt eller fått rejäl mens. Idag är jag på ruvardag 10, testat negativt och har mensvärk! Snacka om att man kunde må bättre i denna storm.

• Har

Lever i väntan: Tack! Lycka till själv!

Nu lider ruvardag 10 mot sitt slut och jag har inte fått mens, fick bara en jättekonstig flytning.

godnatt.

• Har

JAG ÄR GRAVID! (Ruvardag 11)
    Gjorde ett CB-test som visade positivt efter 20 sekunder.
    Är såååå lycklig! Har mått illa halva dagen men undrar om det inte är på grund av proggisarna. Förra graviditeten kom illamåendet längre fram, inte så snabbt.

Va skönt, nu slipper jag undra...ovissheten är alltid värst!

Jag är sååå glad!

• Har

Tack!
    Kan inte sova nu! Är så spänd!

• Har

Tack tjejer! Jag har ännu inte fattat det!
    Jag ska göra ett nytt test imorgon för att få ännu en bekräftelse. Så svårt att få in det i hjärnan!

• Har

Jag är gravid i alla högsta grad!
    Gjorde ett CB-test på testdagen och det visade ett starkt plus efter fem sekunder!!!

Här kommer ett råd: Testa aldrig med RFSU-test! Ett jättedåligt test, man blev bara förvirrad, alla andra tester visade plus förutom RFSU:s.

• Har

Tack allihopa och grattis Lever i väntan.

Svar på tråden Testat positivt ruvardag 6!!!!! HJÄLP!!!