• Har

Testat positivt ruvardag 6!!!!! HJÄLP!!!

Hej tjejer!
    Jag vet att om man testar för tidigt kan ägglossningssprutan ge plus på stickan, men sist jag gjorde ett färskförsök (och tog ovitrelle) så gjorde jag ett gravtest ruvardag 4 för att se om ovitrellen fortfarande fanns kvar i kroppen. Då, fick jag negativt ruvardag 4 och ruvardag 10 fick jag blödning och negativt gravtest på testdagen.

När jag gjorde FET i ostimulerad cykel testade jag positivt ruvardag 10. (Vår dotter)

Nu när jag har gjort ett färskförsök har jag testat positivt ruvardag 6.

Nu är jag jätteförvirrad, jag fattar inte vad som flög i mig, sist jag blev gravid fick jag sådan yrsel ruvardag 5, men den här gången har jag haft yrsel ända sedan ÄP.

Jag vet att jag måste vänta till testdatum för att veta säkert, men nu när jag har varit så dum och tjuvtestat och dessutom fått positivt, så kan jag inte sluta spekulera vad det innebär...

Om ovitrellen hade gått ur min kropp ruvardag 4 förra gången, ska jag lita på att den har försvunnit lika snabbt denna gång?

Är det möjligt att ett gravtest visar positivt bara 6 dygn efter ET? Är dessa tester så känsliga?

• Svar på tråden Testat positivt ruvardag 6!!!!! HJÄLP!!!
  • fröken janson

Du kan nog inte vara säker men har all anledning att känna optimism...
    Lycka till!

• emsen

Ja, det kan det visst göra. Det enda det kan visa fel är väl negativt. (alltså att det är positivt men visar negativt). Men positivt är aldrig fel. Är det positivt är det positivt. Det visar inte fel....så har jag alldeles bestämt för mig att det ligger till, men jag vågar bara säga 98% för skulle jag nu ha fel vill jag inte bli utskälld .
    Grattis!!
    Kramar emsen

• Har

Tack!
    Jag försöker hålla fast vid denna optimism och försöka inte vara säker på att jag är gravid fastän det känns som det.

När jag inte var gravid sist så var jag jätte nojjig under ruvningen, men den gången jag blev gravid infann sig ett speciellt lugn och "optimism". Jag tänkte: Det blir som det blir.
    Även denna gång har jag tänkt: Äsch, sak samma, om inte den här gången, nästa gång, synd bara att det kostar så mycket.

Så man kan säga att jag har samma psykiska symptom som förra graviditeten.

Hoppas, hoppas att det håller i sig bara.

• Carro
    emsen;
    Tyvärr så stämmer inte det där med att ett plus alltid är ett plus när det gäller gravtest efter hormonbehandlingar..

TS;
    Jag håller tummarna att det är ett riktigt plus, men testa igen om ett par dagar..

Bara för att Ovitrellen inte påverkade testet förra gången så är det inte säkert att det är samma nu..

Jag vill absolut inte vara negativ och dra ner dina förhoppningar, men tyvärr så är ju hormoner som dom är..

Jag är gravid efter vårt första icsi försök och plussade på ruvardag 10 (ET räknades som dag 1 där vi gjorde behandlingen).
    Jag sökte KK akut pga överstimulering och då togs ett gravtest.
    Jag trodde aldrig att det skulle visa positivt dels för att det var såpass tidigt under ruvningen, och sen för att det var sent på kvällen och jag hade sprungit på toa x antal ggr under kvällen..
    Men visst sjutton så visade gravtestet svagt plus!

Läkaren jag träffade morronen efter trodde att plusset kunde bero på Pregnylsprutan och jag visste ju varken ut eller in så jag ringde kliniken.

Men dom sa att vid den tidpunkten så hade absolut Pregnylen gått ur kroppen, så jag kunde vara säker på att jag plussat.

Lite mycket svammel kanske, men jag ville ge dig lite hopp iom det första jag skrev kunde uppfattas som negativt Flört

Mitt råd är att, ifall du inte kan hålla dig till den riktiga testdagen (vilket jag förstår måste vara svårt nu), att vänta till ruvardag 10 eller 11 iaf så att Ovitrellen med all säkerhet gått ur din kropp.

Jag håller tummarna!!
  • Har

Tack Carro!
    Jag räknar ET som ruvardag 0. Ja, ja, jag får vänta till onsdag och göra ett nytt test!
    Imorse vaknade jag med mensvärk, så man vet aldrig...ååh, blir galen!

• LillaSparven

Håller tummarna för dig Har!

• emsen

Det ante mig. Typiskt att när jag är säker på någonting så är det fel...
    Hoppas inte att jag sabbade dina förhoppningar, men jag tror iaf att du är gravid. Jag testade pos. ruvardag 5 och det höll sig hela vägen till 11:e veckan.
    många kramar

• Cahela

min kompis testade positivt på dag 10 men det var ÄL-sprutan för sen blev det mens iaf...
    men hoppas att det är ett plus!!!

• syster J

Kliniken vill ju att man ska vänta mellan 14-22 dagar (beroende på vilken klinika man går på)för att inte stickan ska ge falskt positivt utslag pga ägglossningssprutan. Den kan sitta i upp till 10 dagar och då utsöndrar den samma hormon som då man är gravid. Där av är falskt positivt möjligt, tyvärr.
    Men vi håller ju såklart tummarna för att din plus ska bestå =)

• Idis 76

Äl sprutan kan ge utslag upp till 10 dagar efter att den är tagen!

Någon gång måste min envishet segra!
Svar på tråden Testat positivt ruvardag 6!!!!! HJÄLP!!!