Testat positivt ruvardag 6!!!!! HJÄLP!!!
emsen;Tyvärr så stämmer inte det där med att ett plus alltid är ett plus när det gäller gravtest efter hormonbehandlingar..
TS;
Jag håller tummarna att det är ett riktigt plus, men testa igen om ett par dagar..
Bara för att Ovitrellen inte påverkade testet förra gången så är det inte säkert att det är samma nu..
Jag vill absolut inte vara negativ och dra ner dina förhoppningar, men tyvärr så är ju hormoner som dom är..
Jag är gravid efter vårt första icsi försök och plussade på ruvardag 10 (ET räknades som dag 1 där vi gjorde behandlingen).
Jag sökte KK akut pga överstimulering och då togs ett gravtest.
Jag trodde aldrig att det skulle visa positivt dels för att det var såpass tidigt under ruvningen, och sen för att det var sent på kvällen och jag hade sprungit på toa x antal ggr under kvällen..
Men visst sjutton så visade gravtestet svagt plus!
Läkaren jag träffade morronen efter trodde att plusset kunde bero på Pregnylsprutan och jag visste ju varken ut eller in så jag ringde kliniken.
Men dom sa att vid den tidpunkten så hade absolut Pregnylen gått ur kroppen, så jag kunde vara säker på att jag plussat.
Lite mycket svammel kanske, men jag ville ge dig lite hopp iom det första jag skrev kunde uppfattas som negativt
Mitt råd är att, ifall du inte kan hålla dig till den riktiga testdagen (vilket jag förstår måste vara svårt nu), att vänta till ruvardag 10 eller 11 iaf så att Ovitrellen med all säkerhet gått ur din kropp.
Jag håller tummarna!!