Inlägg från: crabban |Visa alla inlägg
  • crabban

*Hej alla! Vad trevligt att ni kunde titta in på inlägget.

Det är jag som är nick-bytaren :)
    Hej Lillevi! Det är du, Camba, Isorfidien och jag, Crabban, här på familjeliv vad jag vet!

• crabban

Jag tycker att det är konstigt att det inte är fler SDH:are här än det är. Borde vara många fler tycker jag, så familjeorienterade som så många faktiskt är. De kanke bara inte känner till FL? Jag hittade ju hit först för någon månad sedan ungefär och innan dess hade jag ingen aning om vad FL var!

• crabban

Isorfidien: KRYA på dig förresten!
    Camba: välkommen tillbaka! ;)

• crabban

Lillevi: jaa.. det finns många intressanta diskussioner här inne! Vad kallar sig din vän som är muslim? Jag tänker ofta på den där artikeln som var i Liahona för nåt år sedan som handlade om islam. Den var så bra. Nån som kommer ihåg den?? Tror jag ska läsa den igen faktiskt.

Isorfidien: det stämmer bra, Camba bor i Finland och vart jag bor.. det vet bara katten! :) Har aldrig skrivit det. Men vill någon veta så är det bara att fråga.

Fatima: jag vet inte vad det är för tråd du menar. Vet inte om jag vill kommentera ens... :) men läsa lite kan man ju alltid göra.

Hej hopp

• crabban

Hahaha.. *muller, muller*
    Jag har nyligen flyttat. Och såhär lät det när vi kom hit: "hej och väääälkomna ska ni vaa - ra. Va rooooligt att ni kunde komma hiiiit hörre niie!" *gäsp*
    Bra ledtråd va?

*letar* Javisstja, visst var det en sån där förnyelse-lapp med sist? Men Isor, varför har du både svensk och engelsk?

• crabban

Det är smart. Har inte ens tänkt på att man kan få den engelska versionen om man vill det. Men de finns ju på Internet så man kan ju läsa där också om man vill!
    Du behöver förresten inte skämmas. Jag skulle ha ringt och meddelat om adressändring så vi slipper få förra månadens nummer när alla andra får månadens men har inte gjort det ännu. Och det var ett bra tag sedan vi flyttade nu... Ett litet telefonsamtal. Vad ÄR det som är så svårt??

• crabban

Det där är ingen lätt situation... 7 mil enkel resa?! Det dumma är ju att det inte finns några enkla lösningar på sånt där. I alla fall om det inte bor någon annan åt det hållet som man kan samåka med. Med två barn dessutom! Jag ska uppskatta min korta resväg på tio minuter ännu mer nu!

• crabban

Säg inte det... jag har också varit inaktiv men plötsligt en dag så började jag komma till kyrkan varje söndag. Bodde ingen åt mitt håll heller så jag fick ta bussen och då tog det en timme med byten att ta mig fram. Jag minns en dag när jag missade bussen och det var snöstorm ute. Jag tänkte att det nog inte var så långt att gå.. jag fick sätta fötterna på upptining mot ett av elementen när jag väl kom fram och jag missade nog båda första lektionerna den söndagen.. hehe :)
    Nu tänker jag extra noga på om det är någon vi kan plocka upp på vägen för jag vet själv vad det betyder. Det är verkligen en välsignelse att bo nära kyrkan. Men har du aldrig övervägt att flytta då?

Svar på tråden *Hej alla! Vad trevligt att ni kunde titta in på inlägget.