Inlägg från: crabban |Visa alla inlägg
  • crabban

*Hej alla! Vad trevligt att ni kunde titta in på inlägget.

Ahh... nu förstår jag ditt dilemma. Kanske är lite svårt att motivera på ett tillräckligt bra sätt för din man också varför ni ska flytta. Jag kan förstå att han tycker att det är bra som det är. Speciellt när ni inte har mycket pengar för tillfället, vem vill ställa till med en flytt då? Jag hade nog inte velat flytta om jag var din man, nej.

Det är ju lite speciellt med kyrkan.. är man väl aktiv så är det ju också vanligt att man kommer till kyrkans möten varje söndag, inte när det är tråkigt väder och man inte har något bättre planerat. Frågan är hur man förklarar på ett bra sätt hur mycket det betyder att komma dit?

Verkar som om du får be om ett mirakel ska ske, om det ska sluta vara ett sånt projekt för er att ta er dit :)

När är dina studer slut? Ska du söka arbete då?

• crabban

Lillevi: tillhör du Västra Frölunda eller Utby?

..jag tror också det är Fatima! ;)

• crabban

Isorfidien:
    Det är väl bra att du har så härliga minnen från "ungdomstiden" i kyrkan? Man MÅR bra när man är aktiv i kyrkan! Eller kanske snarare, när man är aktiv i _hjärtat_. För visst är det skillnad på att besöka kyrkan varje söndag för att det är rutin på det och att verkligen brinna för evangeliet oavsett hur ofta man lyckas ta sig dit? Du förstår nog vad jag menar.

Du får hyra en jättetraktor med en "varning för bred last-skylt" och flytta på kapellet helt enkelt.

Lillevi: Ssss... jag VET! ;)
    Jaså, du tillhör VF? Det har jag också gjort, för ett år sedan ungefär. Ojojoj, mycket bra folk. Dock en lite _för_ stor församling tycker jag. Det är nog dags att dela den snart och placera den andra halvan på Hisingen (jag har funderat igenom det där...). Numera tillhör jag en mindre gren där det märks om man är borta till och med, haha. Men den blir nog församling när som helst, lite spännande faktiskt. Västerås heter staden. *inte så kryptisk längre*

Nu ska jag förbereda taaaaal inför imorgon! :/

• crabban

Japp, nu är det talade talet talat! Känns alltid så bra efteråt tycker jag. Jag fick ämnet "ett växande vittnesbörd". Ganska tacksamt med tanke på att det finns så mycket att hitta om det. Satt vid köksbordet igår och räknade till inte mindre är 14 böcker, hehe.. hittade många bra citat och berättelser. Verkade vara uppskattat också :) !

Ja, det är ju nackdelen med att tillhöra en så stor församling. Jag fick nog också bara tala en gång när jag bodde där. Det var dagen innan julafton så det var inte tomt i bänkraderna i alla fall :) Fast det är det ju aldrig i VF.

Kul att du älskar att hålla tal! De som gör det brukar också vara väldigt bra talare. Får hoppas att det blir din tur snart då..

Förstår Leffes resonemang med delning av församlingen. Men har du tänkt på en sak? Kungsbacka börjar också bli stort, precis som _Utby_. Så... mm... jaa.. vi får se!

Jag UNDRAR vem du är, jag. Vet ju inte ens hur gammal du är. Du borde ju kunna räkna ut vem jag är faktiskt. Måste ta en titt till på din presentation och se om den blivit lite mer uttömmande. Det var den inte sist jag kollade ;)

• crabban

Hej nyfiken!
    Jag svarar eftersom jag är online :)
    Nej, det gör vi inte i Sverige och inte i något annat land heller. Det avskaffades helt år 1890. Om man skulle tillämpa månggifte så skulle man inte få tillhöra kyrkan.
    Däremot finns det utbrytargrupper i USA som praktisera månggifte och som kallar sig mormoner men inte tillhör alltså inte Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga.

• crabban

Hello girls..

Gissa vad jag ska göra ikväll? Klä ut mig till 1800-talstant! Helt frivilligt! Haha, de kommer skratta ihjäl sig.. Och ni kanske kan gissa varför jag gör det? Ska ni fira nåt? I kapellet ikväll ska det ätas majsbröd och kött och potatis och så ska vi gå en tipspromenad som jag har förberett (med de klurigaste frågorna som gick att hitta). Ska bara konstruera en utslagsfråga också så är jag klar sedan. Tänkte ta en burk med linfrön men hejdade mig när jag insåg hur jobbigt det är att räkna...

Hjälpföreningen fyller år, hipp hurra!

• crabban

Isorfidien
    Fråga: får du ta med dig alla tårtor hem då? Vilken tid ska jag komma?

• crabban

Titta, Isorfidien är online!

• crabban

Japp, här är vi! Försöker laga mat på samma gång :) Ska strax iväg och jobba.. *gäsp*
    Du får gärna tipsa mig om vilken maträtt det blev.. kan behöva bli lite nyttigare. Ska börja träna igen nästa vecka och allt! Bara man slipper bli förkyld som alla andra verkar ha blivit.. :/

• crabban

Tjejer, ni ska använda ICQ!! SÅ mycket bättre ;) Fast det kanske ni har, också?

Hoppas du kryar på dig Isorfidien och att du får sova lite inatt så du orkar med morgondagen!

Svar på tråden *Hej alla! Vad trevligt att ni kunde titta in på inlägget.