Får man ha hemligheter för sin partner?
Ja det får man! Sen finns det ju hemligheter och HEMLIGHETER - de senare är ju sådana som även påverkar partnern och det BÖR man inte ha ..
visst hemligheter men det får inte vara så att man undanhåller något för den andre..
mina hemligheter med mina vänninor är bara mina.. men jag har inte hemligheter för min man som involverar honom på ngt sätt.. känns som lögner då...
vet inte kanske är för ärlig?
Ja, inom vissa gränser
Jadå..
ja klart men inga lögner
Ja, självklart.
klart man får ha hemligheter, inte en chans att jag skulle berätta allt för en partner
ett tveksamt ja.
Nja, till en viss gräns. beror ju på vad det är för sorts hemlighet oxå.
Nja. Nej egentligen inte. Man behöver inte berätta allt men man bör inte smussla och ha något dolt, det mesta borde kunna redas ut för att ha en så ren och fin relation som möjligt. tror jag.
Klart man får ha hemligheter. Hur ska man annars kunna köpa en present eller komma med en överraskning?
Sen finns det ju gränser och olika sorters hemligheter. Hemligheter som skulle såra den andre är inga bra hemligheter och ekonomi bör man vara ärlig om.
Jodå, visst får man det!
Nej. inga direkta hemlisar så. Däremot så kommer jag aldrig berätta vissa saker av det som hänt i mitt liv innan han mötte mig. Annars i dagens läge så berättar jag allt som händer och så
Man mår bättre av att inte veta allt i ett förhållande.
Ja,, fast det beror på, inga hemligheter i form av hemliga älskarinnor och otrohet, men visst kanske man inte vill berätta allt om sitt liv och saker som gör ont att prata om, eller dumheter man gjort för många år sedan.
Vet inte om man kallar det hemlisar, men man måste ju få ha sina egna tankar funderingar och förflutna liksom.
Om det är något som på minsta sätt berör oss båda så ska det fram.
Som ÅsaKj skrev - annars får han ju veta julklappar och sådant innan...
Men som sagt var - det beror på vad det gäller.
Min man har ett kassaskåp som jag inte får titta i. Eller jo, men bara efter att han varit inne i rummet först och kontrollerat att han tagit bort det han inte vill jag ska se.
Sen när vi stängt skåpet så går han runt med nyckeln i fickan. Han har den tom vid sin sängplats när han sover.
Men han bedyrar att han inte har några hemligheter.
Alltså.
Jag och mitt trasiga jävla äktenskap.
Ens partner behöver inte alltid veta allt! Men stora lögner är väl kanske ingen bra idé?.