Inlägg från: TheSunset |Visa alla inlägg
  • TheSunset

Åka berg- och dalbana?

pajas01 skrev 2007-06-02 19:44:14 följande:
    för det är om du har en stooor mage för då kan dem inte sätta fast dig ordentligr.. om en bm och läkare sägar att de är helt iok och du inte kommer att usätta dig för risk varför itne löjligt
    varför ens riskera nått...det e ju g-krafterna det handlar om...
    ♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • TheSunset
    pajas01 skrev 2007-06-02 19:51:29 följande:
    fast de är inte farligt.. har pratat om detta och ah det är itne det som utlöser ett missfall... självklart ska man ju känna vad man tycker.. kroppen vet ju va den inte vill.. och säger ifrån via ett illamående.. men att de är en risk för barnet nej.. det är en risk om du har en stor mage för att du inte kan bli fastspänd och då inte fyller kravet för att åka...
    Jag skulle iallafall aldrig åka...OM karusellen tex behövde bromsa in hastigt eller nått.
    Visst det är inte vanligt men jag personligen skulle aldrig åka...kan hålla mig undan det några månader tills bebisen e ute.

Men alla tycker ju olika...Känner du ts att du vill åka så e det upp till dig,..Det e bara du som kan bestämma.
  • TheSunset
    theosen skrev 2007-06-02 23:00:32 följande:
    fast jag tror nog lite på att om det händer nåt sånt så finns det en mening med att det händer. Jag vet inte alls. Men jag orkar ju verkligen inte låsa in mig om jag blir gravid.... När jag var gravid , för ett par år sen, så blev jag påkörd av en bil bakifrån. Man kan ju aldrig helgardera sig , menar jag.Men detta är ju bara mina peronliga åsikter
    Ja men du valde väl inte att bli påkörd...
    Men du väljer att åka..

Skillnaden e att du kan välja här.

Fattar inte vad som är så viktigt med att åka karusell.
    Dom finns kvar sen oxå.

Men det e tur att alla ser olika på saker och ting.
Svar på tråden Åka berg- och dalbana?