Åka berg- och dalbana?
Kan man åka berg- och dalbana och andra karuseller i början av graviditeten? Jag är i vecka 7 och har inte haft problem med smärtor eller blödningar. Kan vilda karuseller öka risken för missfall?
Kan man åka berg- och dalbana och andra karuseller i början av graviditeten? Jag är i vecka 7 och har inte haft problem med smärtor eller blödningar. Kan vilda karuseller öka risken för missfall?
Jag kan berätta att jag bestämde mig för att åka. Visst suger det i magen när man åker berg- och dalbana men det var jättekul och jättehärligt. Skyltarna betyder ju att man inte ska åka om man har stor mage eftersom man spänns fast över magen. Min mage är fortfarande helt platt och ingenting tryckte mot den.
Jag har lite dåligt samvete idag när jag läser en del svar här, men jag har inte ont eller så, så det bör inte ha hänt någonting. En del har ju till och med frågat sin BM som sagt att det är ok, det hade de ju inte sagt om det fanns någon risk!
Att knappt våga åka bil som gravid, som Momsie, tycker jag låter hel galet. Det är inget sjukdomstillstånd att vara gravid!