hur jag hinner? ja jag har inte så mkt annat för mej. Vi går kanske en runda på dagen och ibland en på kvällen då sambon kommit hem. Det är nyttigt att gå o frisk luft, och nej, hon tycker INTE det e jobbigt, tvärt om. Är hon uttråkad eller rastlös hemma e det ofta en promenad som hjälper. hon tycker det e jätte kul att va ute o sitta i vagnen o titta på sakerna runtomkring. så det e det minsta problemet.
seperationsångest vet jag att hon har då o då, då får hon så mkt närhet hon vill ha, ja det får hon annars oxå såklart.
Men ja, kvällarna då o att hon vill sova så tidigt, det e ju positivt oxå då man får egen tid på kvällen. Men d e just det när man e ute. men får prova med välling i vagnen kanske
Snarkofagen skrev 2007-06-11 09:37:58 följande:
Det låter ju som våra sovstunder ungefär. Det är väl ganska normala sovtider, vad jag förstått på andra barn i samma ålder. Och sen gör ju värmen sitt till också. Hmm, du är ute 1-2 gånger om dagen, hur hinner du? Observera att detta inte är någon kritik, det är mina egna jämförelser med mig. Det kanske är jag som är mossig som sitter inne mycket. Vi är hemma på förmiddagen till efter tuppluren. Det hör till ovanligheterna att vi beger oss ut innan kl 12. Det kanske är det som är jobbigt för henne? Att packas in och ur en vagn flera gånger varje dag? OBS! Nu gissar jag bara, det här är en hobbypsykologs tankar Gnälligheten just nu kan säkert bero på sjukdom, som du skriver, och även på att hon vill sitta, stå, gå. Hon har förstått att det finns en annan dimension av livet. Hon kanske även börjar få lite separationsångest, hon förstår att du lämnar rummet men vet inte när du kommer tillbaka. Att hon inte somnar i vagnen kan kanske bero på att just kvällsrutinen är så himla stark för barnen. Det är gos, mys, bad och välling. Och att somna i sin vagn och missa allt det där mysiga - nej tack! Fortfarande hobbypsykologens tankar... Fortsätt försöka så kanske hon somnar i vagnen när ni är ute på kvällen. Kanske ge välling? Brukar ju vara en knock-out.