Anonym (Tvivlaren) skrev 2015-07-26 02:47:51 följande:
Spännande att läsa om allas väldigt varierande erfarenheter. Jag står inför samma val och tycker det är dösvårt! Är över 30, har inga barn sen tidigare, har längtat efter barn länge och vill egentligen inte göra abort! Men graviditeten var inte planerad, haft ett distansförhållande i flera år med mkt drama och upp och nedgångar men där min kille saknar sexlust helt, han känner ingen passion för mig! Senast vi sågs hade vi sex en gång- första gången han kom i mig
På 4 år!!! Och jag blir såklar gravid direkt... Fick mig verkligen att se nyktert på vårt förhållande, det är inte bra, även om han alltid är jättegullig mot mig och vi har en otroligt stark koppling så vill jag inte leva utan passion. Så jag vill inte göra abort, jag vill nog inte leva men en man som inte känner någon form a attraktion för mig, men jag vill inte heller starta som singelmamma med första barnet... Vad göra???
Om du verkligen inte vill göra abort, kan ni inte ha barnet och vara föräldrar till det och vänner till varandra?
det finns ju dom som saknar attraktion till varandra men som ändå skaffar barn tillsammans för att dom är bra vänner och båda vill ha barn och känner det är bättre att ha det med en vän än att vänta till något som kanske aldrig händer
bara för att ni inte har ett romantiskt förhållande behöver inte det betyda att du blir ensam med barnet, om han nu vill ta sitt ansvar och skapa en relation till barnet om du väljer att behålla
eran romantiska relation låter inte bra, men eran relation på annat sätt kanske är en jättebra grund för att bli föräldrar?
om du gör abort kanske du hittar någon du får allt med
eller så skaffar du barn själv
eller så väljer du bort barn
eller så blir du ofrivilligt barnlös
det är omöjligt att säga
om du behåller kanske ni blir jättebra föräldrar och vänner
eller så tar inte han ansvar och du blir ensamstående
eller så tar inte han ansvar men du hittar en annan partner att uppfostra barnet med
det är också omöjligt att säga
(sen finns det massor av andra scenarier)
det är upp till dig vad du vill göra och vad du vill chansa på (precis som med allt i livet)
vad säger han förresten?
Lycka till oavsett!