Hur tolkar man tabellerna över hCG??
Det ligger väl mellan de nivåerna i den veckan. Stor variation är alltså vanligt.
Det ligger väl mellan de nivåerna i den veckan. Stor variation är alltså vanligt.
Jo, tex, i v 4 så ligger HcG nivån någonstans mellan 4 mIU/ml och 426 mIU/ml. Allt där emellan är alltså normalt.
Hade du över 1200 mIU/ml så är det alltså helt ok för att vara i v 5 (4+4). Allt över 19 mIU/ml anses inom normala värdena. (Därmed inte sagt att något är fel om man är över eller under. Över kan tex tyda på tvillingar)
Hade vul 5+2, då syntes bara hinnsäckarna, och möjligen kunde man ana en liten prick. Så mer än så tror jag inte du får se.
Copy cat, precis. Jag väntar tvillingpojkar.
Loulou, nej det sjunker inte. Men har du jättelågt i v 4 kan det ju stiga bara lite till v 5. Normalt fördubblas värdet på ett par dygn. Det låter iof lite konstigt att det skulle anses vara normalt med 4 en vecka senare, men men, det är väl baserat på någon genomsnittlig undersökning.
Loulou, helt kört är det nog inte ändå. Det kan ju bero på hur koncentrerad urinen var, typ och känslighet på provet, och sådant om det var ett vanligt kissa-på-pinnen-prov. I mitt fall var det blodprov så jag fick ju exakta siffror, och de var högre än normala och mer än dubblades på två dagar.