• SnyggEric

Israel/Palestina

Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 

Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Svar på tråden Israel/Palestina
  • Free Spirit
    teek taak skrev 2007-10-28 19:18:56 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-28 19:02:21 följande:Oki nu förstår jag bättre. Ja olivträden för palestinierna är lika värt en människoliv. Att rycka ur trädet från marken är som att mörda en familjmedlem för palestinier. Anser du att det är rätt av israel att mörda palestinier, tortera dem, fängsla dem, neka dem återvända till sitt land, bomba sönder deras städer och byar, jämna deras hus med marken, klassa dem som andra klassmedborgare är humant och demokratiskt?
    Syns du det er rett av araberene å gi sitt liv som selvmordsbomber for å bevisst ta uskyldige liv til kvinner, menn og små barn? Skytte på befolkningen med rakketer, kaste stein og mer..????? Bare for at dei er Jøder og ik har rett til å bo i Israel og ha sitt land og leve i fred?
  • teek taak
    Chutzpah skrev 2007-10-28 19:21:54 följande:
    Det var nyhetsartiklarna som jag sparade. och ja, jag har ett extremt ovanligt bra minne, så sluta med sarkasmer..
    Det var ingen sarkasm utan jag menade det verkligen. Eftersom det var nyhetsartiklar så vill jag att du lägger fram källan. Det är inte sakligt att inte hänvisa till källor.
  • Chutzpah

Inte sakligt att inte hänvisa till källan.

Säger DU det? *fniss*

• teek taak

Free Spirit skrev 2007-10-28 19:22:54 följande:

Syns du det er rett av araberene å gi sitt liv som selvmordsbomber for å bevisst ta uskyldige liv til kvinner, menn og små barn? Skytte på befolkningen med rakketer, kaste stein og mer..????? Bare for at dei er Jøder og ik har rett til å bo i Israel og ha sitt land og leve i fred?
    Nej de försvarar inte sitt land för det handlar om judar. Det fanns judar redan innan staten etabilerats. Det handlar om att försvara sitt land och sitt folk även om självmordsbombning inte är rätt enligt mig så tror jag de använder sina kroppa som vapen istället i brist på det när israel har en högteknologiskt vapen.
  • Chutzpah

Ja men du, eftersom jag är så sionisthjärntvättad (som du påstod i flera inlägg härom dagen) så anser att det är min rättighet att skriva statistik utan hänvisning (då jag har hittat på alltihop, p g a hjärntvätt).

OBS!! sarkasmer.... INTE sanning. Så kom inte och vrid allting.

• teek taak
    Chutzpah skrev 2007-10-28 19:25:05 följande:
    Inte sakligt att inte hänvisa till källan.Säger DU det? *fniss*
    Bevisbördan ligger på dig. Inte på mig. Har du ingen källa att lägga fram avfärdas de info du lagt in, så svårt är det inte
  • teek taak
    Chutzpah skrev 2007-10-28 19:27:08 följande:
    Ja men du, eftersom jag är så sionisthjärntvättad (som du påstod i flera inlägg härom dagen) så anser att det är min rättighet att skriva statistik utan hänvisning (då jag har hittat på alltihop, p g a hjärntvätt).OBS!! sarkasmer.... INTE sanning. Så kom inte och vrid allting.
    Fast du bad mig inte komma med sarkasmer trots jag inte gjort det men du gör det nu. Trevligt!

Jag skrev inte att du var zionisthjärntvättad, var god och citera var jag skrev det. Sen så ber jag dig snällt att hålla dig on topic. Jag vill inte tråden spårar ur, sarkasmer eller inte.
  • Free Spirit
    teek taak skrev 2007-10-28 19:26:33 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-28 19:22:54 följande:Nej de försvarar inte sitt land för det handlar om judar. Det fanns judar redan innan staten etabilerats. Det handlar om att försvara sitt land och sitt folk även om självmordsbombning inte är rätt enligt mig så tror jag de använder sina kroppa som vapen istället i brist på det när israel har en högteknologiskt vapen.
    Som våpen?? Vel, dei tror at dei skal komme til paradis for å få en haug med jomfruer om dei gjør dette for Allah. Så det velger å være martyrer.

Så er det i Irak med, mange fra Arabiske land kommer til Irak i samme ærend og tro. For å ta så mange liv som muligt.

Finst ingen ære i slikt!!
  • teek taak

Free Spirit

Vad de kommer att få är icke intressant. Vill du svara på min fråga nu?

• Free Spirit
    teek taak skrev 2007-10-28 19:32:27 följande:
    Free Spirit Vad de kommer att få är icke intressant. Vill du svara på min fråga nu?
    ik interessant?? Klart det er det for det går ik i døden uten å få vinning på det hele..
Svar på tråden Israel/Palestina