• siggie

Hur är era 4-års tjejer?? Trots, kaxighet???

Har en liten dam på 4,5 år som är världens jobbigaste just nu! Allt är bara tvärtemot vad jag säger, även om det är sånt hon själv vill! Bara nej nej nej! Även om hon alltså menar ja.....Och kaxig till tusan ibland! "Är du dum eller?".......och andra trevliga fraser är inte så ovanliga.....Hela hon känns så otroligt motstridig så det måste vara jättejobbig för henne själv, men även urjobbigt för oss föräldrar som inte alls vet hur vi ska hantera detta beteende....fler som har en krävande 4-åring hemma????

• Svar på tråden Hur är era 4-års tjejer?? Trots, kaxighet???
  • siggie

Hej alla! Ja visst är de härliga, våra trotsiga 4-åringar!!?? Flört Det där med ambivalenta känslor måste ju vara riktigt jobbigt fr dem också, att inte kunna ta ett beslut som de verkligen vill bara för att en del av hjärnan bara måste säga emot mamma......"jag vill följa med och handla men jag känner mig tvungen att säga nej, och sen ja, och sen nej.."

• siggie
    Svar på #14
    3tjejer skrev 2008-03-17 10:10:03 följande:
    Vi var ärligt oroade över storasysters hörsel ett tag men efter 4-års kontrollen visste vi att hon inte har fel på hörseln, men rätt ofta inte lyssnar. Eller säger "va" eller "va sa du" innan man ens hunnit svara färdigt. Om jag låter bli att svara på det så visar det sig nästan alltid att hon hört ordagrant vad jag sagt. Själv tycker jag nästan att det är jobbigare när lillasyster börja trotsa för jag känner lite som att jag är faktistk färdig med det där. Men det är ju inte hon, hon har ju bara börjat.
    HAHA!! EXAKT så hade vi det också ett tag! Jag trodde också på fullaste allvar att dottern hade grava hörselproblem, så korkad man känner sig i efterhand!! Nu har det där med "va?" upphört men andra mindre trevliga saker har tagit dess plats......
Svar på tråden Hur är era 4-års tjejer?? Trots, kaxighet???