• FruSen

Hur är era 4-års tjejer?? Trots, kaxighet???

*vink vink* jag har också en sådan liten "ängel" hemma. 

Hon är tvärs över gällande i princip ALLTING hemma, jag vet knappt var jag ska ta vägen ibland. 

Hon har dessutom börjat "glömma" saker som hon gjort per automatik förr - som tex att spola i toaletten. Hon sätter sig och kissar, torkar sig och går därifrån! VARENDA gång så måste man påminna! Såhär har hon inte alls gjort förut utan något som börjat nu på sista tiden..? 

Och "JAG BESTÄMMER!!" är en av paradreplikerna här hemma. 

Känner verkligen hur tålamodet och föräldraskapet bara spolas ner i toaletten dag ut och dag in. Är föräldraledig med tvillingar på 8 månader som nu (såklart) också kommit in i en extremt mammig period och jag kan knappt lämna dom ifrån mig. Detta påverkar ju såklart och jag räcker bara inte till!! 

När hon sedan trotsar och bråkar och jävlas (?!) så försvinner den bra föräldern i mig och jag skickar upp henne på rummet en stund tills hon (och jag) fått lugna ner oss. Då sköljer samvetet över och dottern sitter uppe på sitt rum och gråter och tycker att "visst kan vi väl vara kompisar mamma???" 

Och vi pratar och tröstar och kramas och vi ska vara snälla osv osv, och efter en halvtimma så är hon den lilla sura ungen igen som bara vägrar allting. Får hon inte spela surfplatta för femhundrasjuttioelfte gången idag så exploderar hon och är skitarg och hemsk för att i nästa stund bli en bebis som ska bäras på och gosas med och själv är man så urlakad att jag bara "NEJ! Mamma orkar inte ha tre bebisar i huset, det är alldeles för många" 

Maken kom hem igår och visade upp sitt första gråa hårstrå... Jag har redan en miljon känner jag!

• FruSen

Inte ens tävlingar fungerar här längre... Skrikandes

Det gjorde det förr, men inte nu... 

Svar på tråden Hur är era 4-års tjejer?? Trots, kaxighet???