• Glass

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Snowymoons superinpackning!av Styrkekram | Fre 18 apr 20:09
    4 delar balsam
    1 del honung
    1 del aloe vera gel

Är den denna ni menar?
    Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    Miss T skrev 2008-05-19 19:12:34 följande:
    Japp!
    Aha, jag fick för mig att det var en med olja och sånt i så jag fattade inte attd et var den här
    Tack!
    Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    ladydahmer skrev 2008-05-20 10:57:02 följande:
    ett bra tips är att dagen före du gör superinpackningen, dränka in håret i olja. dubbel effekt!

Bra idé!

Ibland så har jag faktiskt i min älskade jojobaolja i hårtopparna och kramar upp lockarna och sen så kommenterar folk mina fina lockar och frågar vad det är för gele eller skum  som jag har börjat använda. En del har till och med fräckheten (?) att säga att det var på tiden att jag började styla mitt hår lite och att det är fint...

Jag har ingen sidfot...
  • Glass

mina armhålor blir rena med vatten och en tvättlapp i frotté

Vill ju också vara med och ha åsikter i ämnet

Jag har ingen sidfot...
  • Glass

för att undvika stopp av rasulleran så borde det räcka med att spruta ner i avloppet med duschen efter att man är klar. Då sköljs det bort och stelnar inte. Fast jag använder ju rätt lite rera så det är kanske därför som det funkar. Annars så får man väl bada om man har badkar, så får sig rören en rejäl genomsköljning

Oljan ja, jag brukar ta någon droppe diskmedel med lite hett vatten och hälla i avloppet. Det löser ju upp fettet. Funkat hittills, men jag oljar inte mycket.

Det som är viktigast, tror jag, är att man försöker göra det ofta så att det inte hinner börja byggas upp ett stopp.

Jag har ingen sidfot...
  • Glass

Nu har jag testat wo...

Ska berätta från början, jag brukar ju köra co, men har nu använt rasul några gånger. Inget som helst system utan kanske ungefär varannan gång och då en gång i veckan eller mer sällan. Blekte ju håret för ett tag sedan så dt är ju torrt nu, det brukar vara fett och det blir det ju också.... Skot samma
    Idag badade jag och gjorde en wo i badet. Låg och höll tidningen som jag läste i ena handen och masserade med den andra. Håret kändes strävt tillslut, vilket ju aknske kan vara ett tecken på att det är rent. Sen sköljde jag med ävc för att avsluta det hela rätt.
    Hu siter jag med en handduk om håret och får nog inte se om det funkar förrän imorgonbitti.

Kan wo funka för er med fett hår och funkar det om det är smutsigt?
    Mitt hår var smutsigt, eller ja, det var fett och hade varit fett några gånger, vilket jag avhjälpt med havretvätt.

Jag vet inte om jag tror på idén, inte för mitt hår, men det hade ju varit bra om det funkade, jag tycker att co är bökig eftersom jag inte verkar kunna sköjla ur håret ordentligt....

Jag har ingen sidfot...
  • Glass

nu är jag vaken.

Håret är... det är inte rent, det är inte mjukt det är inte perfekt, men det funkar väl. JAg behöver inte tvätta det idag, så jag ska borsta igenom det ordentligt och se om det blir bättre,

Är det någon med fett hår som kan använda bara wo?
    Det där frågade jag kanske redan igår...

Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    Miss T skrev 2008-06-09 10:16:17 följande:
    GlassJag har fett hår och tvättar håret 3ggr i veckan. Två ggr är med WO. det brukar bli rent om jag masserar o sköljer noga. Det brukar hålla sig i 2 dagar, sen på 3e dan börjar det se fett ut. Oftast gör jag en grovtvätt lördag. Sen håller jag ut till på tis, då gör jag en WO efter träningen. Redan på tors är det träning igen (med WO tvätt). Mitt hår "hinner inte" bli fett mellan tis - lör.Jag försöker komma på ett sätt att minska antal tvätt men vet inte hur...  
    oj, du tvättar det så ofta...
    JAg tvättar bara en gång eller var tionde dag eller så, men blöter det någon gång och kör mycket havretvätt och borstning.

mitt hår blev inte så himla rent av wo:n men det var ju mer än en vecka sedan som jag tvättade det så det kanske inte är så konstigt då...
    Jag har ingen sidfot...
  • Glass

muffinstönt, de sista dagarna så är inte håret så skoj, men jag har rätt hög tröskel innan jag anser att jag behöver tvätta det

Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    mrs Elliott skrev 2008-06-13 17:19:49 följande:
    Jag är helt lost på det här men under veckan har jag bara tvättat håret med tvättnötslösning..först blev det fett som f-n,sen blev det lite bättre,Igår blev det vågigt och glansigt ,men fortfarande ganska "fett" i hårbotten .Idag använde jag balsam och tvättnötter .Det ser typ ut som att jag har dubbelt så mycket hår som innan.Jag har vågigt hår som lätt blir flygigt i topparna och fett i hårbotten.Nu ser det ut som i en gammal film,typ vågigt och glansigt:) tjoho!
    hur ofta tvättar du med nötterna?
    Jag har ingen sidfot...
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård