• Glass

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

mrs Elliott skrev 2008-06-13 19:11:43 följande:
    Varannan dag i drygt en vecka och nu idag bara med balsam.
    aha. ok, då vet jag
    Jag har ingen sidfot...
  • Glass

Jag är i valet och kvalet nu...

Tvättade ju med Wo för en vecka sedan. Blev inte nöjd, emn efter lite havretvätt så ordnade det till sig.
    Nu är det fortfarande likadant. Inte rent, men inte heller för fett...
    Jag "borde" ju tvätta det, men det känns lite onödigt ändå...

Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    Antitrend skrev 2008-06-15 16:50:13 följande:
    Och jag gick med 3 decimeter jämnlångt, sen länge no poo:at kanonfriskt hår och bad att få det "lätt uppklippt"...Jag lämnade salongen med sönderslicat hår MINUS 16 cm, fast vi pratade LÄNGE och lungt om vad jag ville uppnå.*sur och ledsen*
    åh stackare!
    Vägrade du betala? Det borde man göra...
    Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    Antitrend skrev 2008-06-15 17:43:25 följande:
    Nej... Men jag funderar på att gå tillbaka. Det hade varit en sak om jag klippt lite...Men mitt hår var en halvmeter (skulle ha skrivit 5 dm däruppe), helt jämnlångt och jag ville bara klippa upp det utanpå lite. Få in lite luft...Kan man gå tillbaka?Hon som klippte mig har tyvärr slutat, men salongen borde kanske ge mig pengarna tillbaka så att jag kan gå och försöka rädda det lite...?Jag kan sätta in före och efterbilder om ni vill. Tog foto dagen innan nämligen.
    gärna bilder.
    Vet dock inte om det går att gå tillbaka, om frisören bara hyrde en stol där så har ju salongen inget med det att göra, kan jag tänka mig...
    Jag har ingen sidfot...
  • Glass

Tvättade håret med ägg idag. Min första äggtvätt. Enkelt, smidigt och det blev rent. Jag fattar inte att det kan bli rent, men det blev det, skoj!
    Får se hur länge det håller sig 

Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    Miss T skrev 2008-06-15 19:26:18 följande:
    GlassJag har också provat ägg för länge sen. Det blev jättebra! Men efter ett par 2-3 ggr började klia i hårbotten. Någon här sa att det kan va proteinöverskott. Det gick över när jag slutade med ägg. Man kanske inte kan anv hel tiden men bra för håret eftersom det är som inpackning. Har för mig att metoden var lite bökigt så jag valde att prova annat.
    aha, ja det kanske inte är så bra att bara tvätta med det. Jag tror att ingen metod är den perfekta i dt långa loppet, så jag kommer nog att variera mig lite. Co ibland, ägg ibland och wo och rasul då andan faller på.

Krånglig tycker jag dock inte att den var. Hällde ner två ägg i en tom flaska, skakade om den, hällde i mitt torra hår lät det sitta i en kvart, det rann ingenting, så det funkade perfekt. Sen skäljde jag av det lutad över badkaret. Lättare än co, då jag tycker att man måste skölja i tre evigheter för att bli av med allt balsam...
    Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    Miss T skrev 2008-06-15 19:39:50 följande:
    Hmm... Ok, det var inte alls lika "hemsk" som jag mindes. Är faktiskt lite sugen på ägg de senaste dagarna men det är inte dags för tvätt än. Om jag minns rätt hade jag i lite honung och rosmarin i äggen också. Luktade mindre ägg.
    ja mindre ägglukt hade man uppskattat
    Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    Uncovered skrev 2008-06-17 19:25:16 följande:
    Hej! Jag skulle vilja sluta tvätta håret med shampo, men mitt hår blir fett så snabbt..tips?
    ja, sluta att tvätta det med schampo. Då torkar du inte ut håret och det kommer att bli mindre och mindre fett.
    Jag har ingen sidfot...
  • Glass

jag är imponerad!

Tvättade ju med ägg i söndags och först idag så börjar mitt hår bli lite trist, men det är inget som inte går över med en rejäl borstning och i morgon får jag kanske ha i lite havregryn på vissa ställen.

Fantastiskt!

Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    Miss T skrev 2008-06-22 10:53:06 följande:
    Måste fråga er om råd. Min kille har mjäll,enligt honom. Så han använder Head&Shoulder. Men jag har upptäckt stora "flingor" i hans hår, ser ut som mjäll men jättestora. Jag tror det är hans hårbotten som flagnar. Kan det stämma? Varför det? Vad ska vi göra? Finns det nån mild schampoo, för jag vet att han inte vill börja med no ´poo. Det gör så ont i mig när jag ser hans hår o hårbotten sådär. Kliar inte det?
    min make hade mjäll/ torr hårbotten.
    Jag stoppade honom i badkaret och sedan masserade jag in ävc i hans hårbotten. Lä det sitta ett tag och sen så gjorde jag en rejäl oljainpackning som också fick sitta ett tag.
    Han var inte alls nöjd, men gillade all massage så han stod ut.
    Detta var över 3 månader sedan och hårbotten är fortfarande fin!
    Efter detta så slutade han med schampo för min skull, eller rättare sagt han hade inga argument för att inte testa det så han testade det och han är nöjd, helnöjd!
    Jag har ingen sidfot...
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård