Magrat skrev 2008-06-27 14:13:42 följande:
Jag tänkte också i början att jag bara skulle testa. Var nyfiken på hur man skulle kunna få håret rent med bara vatten. Sen att jag jublade över att ha härliga oljor isf mineraloljebaserade krämer med parfym till dottern var också en faktor. Jag anser inte att jag blivit någon fanatiker på något sätt, men om man tittar i badrummet hemma så finns det bara tvål kvar. Allt annat är oljor eller egenhändigt gjorda lotions och deo. Tja, tandkrämen också, men jag har i alla fall bytt till Urtekram och kör varannan gång utan fluor. Jag kanske är fanatisk i alla fall?
Samma här!
Jag var nyfiken och mammaledig så jag tänkte att skulle det verkligen inte funka så riskerar jag iaf inte att komma "Äcklig" till jobbet
Men det fungerade över förväntan och jag bara "råkade" komma in på ämnet men min granne igår.
Hon sade något i stil med:
-Men det syns inte, och såg förvånad ut när jag sa att jag inte använt varken schampo eller tvål sedan oktober
Jag har även "råkat" komma in på det lite lätt på ÖF ibland
*upps*
Men jag har börjat lite lätt med att rekommendera bara småsaker som olivoljescrub o.dyl. och sen avancerat om någon varit intresserad av mer.
Har faktiskt inte så många olika oljor för att vara helt ärlig.
Har lite kokosolja som dock inte används till något i nuläget.
Använder främst olivolja, ricinolja och bikarbonat till kropp och ansikte.
Samt min ständiga följeslagare scrubhandsken!
Håret håller jag fortfarande på och letar "rätt produkter" till.
Allt jag provat hittils har fungerat jättebra men då sambon blir hungrig av att jag luktar "pizzasallad" av ÄCV:n så har jag börjat glida in på citron istället.
Ska köra med ägg + honung och citronskölj nu nästa gång (vilket blir idag eller imorgon) så får vi se hur det funkar och när det finns tid).
Ska dock köpa upp mig lite på eteriska oljor så jag kan byta doft ibland