Jag vet inte hur hårt ditt läppglans blir (jag har aldrig använt candelliavax) men i mitt recept har jag skrivit att man kan variera mängden bivax för olika hårdhetsgrad. Om man vill ha ett mjukt läppglans i läppglanshylsa som man tar på med appliceringspensel bör mängden bivax vara ca 3-5%. För hårdare läppglans i cerathylsor kan man öka på till 20%. Mer bivax än så tycker jag blir för hårt och vaxigt. Man får experimentera helt enkelt vad man själv tycker blir bäst
Pepparmint och mandarin är eterisk olja medans kokos, hallon, choklad m.fl är naturliga aromer. Iallafall om du köper från Crearome, såhär står det på deras sida om aromerna:
"Naturlig arom, framställd av ekologiska råvaror. Kontrollerad av EcoCert. Doftsätt dina vattenbaserade produkter, crèmer, lotioner, geléer mm. (Fettbaserade produkter fungerar bäst med bivax i receptet). Aromerna passar också ypperligt för smaksättning av livsmedel och godsaker."
Miss T skrev 2008-07-12 22:33:30 följande:
Whintra igenDet är lite olika mängder olja och vax mellan din och min recept. Är ditt mjukt som de flesta läppglans tex loreal o isadoras med applicerinspensel? Hur mjukt är det jämfört med då mitt recept? Vad menar du med naturlig aroma? Är eterisk olja det?