• Magrat

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

När man googlar hittar man intressanta saker:
    www.knoddenoknyttet.se/product_info.php&currency=SEK&products_id=407
    Står träkam, men det är borstar?
    Kanske vore något för dottern? Billig var den i alla fall...

• Magrat

sagogryn skrev 2008-06-30 14:27:07 följande:

Smiter in med en fråga; Finns det något schampo/balsam med naturliga ingredienser som man kan köpa, om man nu vill använda schampo någon gång?
    Jag har skaffat Weledas babyshampoo, det har sockertensid som tvättämne, inga starka sulfater. Det har jag som "reserv" för dottern, för ev gäster, eller om jag någon dag skulle få hjärnsläpp och vilja prova shampoo igen.
    www.bodystore.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi&artnr=A4754&artgrp=1126&Avd=3&visa=1-36&Sort=Beskr&Visn=Std2

Balsam tillverkar jag eget, men du kan använda Faith in natures eller Urtekrams produkter. Rent generellt är det serier som påstår sig vara miljövänliga.
  • Magrat

Jag har alltid tänkt på mitt hår som spikrakt. Ibland påminner mamma om att jag hade lite lockar som liten, men hår förändras ju med tiden, så det har jag bara viftat bort.
    Men jag har nog en aningens självfall kvar ändå, bara det att längden drar ut de veka vågor som finns - men numer kan de anas! Det känns som ett bevis på att håret mår bra.
    Tog en bild i morse och la in i mitt galleri, visst är det skillnad mot för ett halvår sedan?

• Magrat
    Miss T skrev 2008-07-02 22:19:24 följande:
    Fast finns det några schampoo som är sulfatfri,silikonfri och även skonsamt för håret? Är det bara den där Weleda som Magrat tipsade om?
    Jag har letat rätt mycket, och det jag har kommit fram till är att man har tre alternativ:
    1. Weledas babyshampoo.
    2. BiLeins shampoo (som är jättedyrt och - tror jag - bara finns hos vissa frisörer).
    3. Gör ditt eget.
    Om någon annan har fler förslag vill jag också gärna veta. Bra att ha alternativ.
  • Magrat

Biba skrev 2008-07-02 21:58:17 följande:

Var påväg att beställa och kom fram till att man skulle fylla i sitt visa kortnummer och allt det där.. blev lite nojjig.. är det säkert? är det via everydayminerals.com ni har beställt?
    Jag har beställt provkit och lämnat Visa-nr. Jag har gjort det via andra bolag också eftersom det är smidigast när man beställer från andra länder.
    Det har gått bra för min del i alla fall.
    Man kanske ska tänka på att inte ha alla pengar man äger på kontot som är kopplat till kortet man använder, dock...
  • Magrat

Whintra skrev 2008-07-02 23:23:54 följande:

Vill tillägga: ACOs baby mousse schampoo Men det luktar dock inget vidare...
    Och det var väldigt basiskt har jag för mig. Hur gick det, har du fått efterskölja med ÄCV eller citron?
  • Magrat
    Miss T skrev 2008-07-02 23:56:47 följande:
    Ok, tack för du sa det. Nu slipper jag skutta runt Götet och leta. Letar efter ett till killen. Vet inte om han känner för att använda ett barnschampoo.  Ska kolla efter recept på schampoo, får se om det är lönsamt!
    Jag har en jättebra idé: Köp Weledas och en tom flaska från crearome (eller annat ställe). Häll över shampoo i tomma flaskan och säg att du gjort det själv.

Weledas är jättebra om man nu ska ha en produkt. Det är riktigt krämigt och väldigt drygt.
    Jag har ibland tagit av den som tvål till dottern i duschen när hon haft mycket solkräm jag vill tvätta bort på kvällen eller bara varit allmänt smutsig. En droppe räcker till hela kroppen för henne.
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård