MalinI skrev 2008-05-20 15:19:55 följande:
Mmm precis. Sen får väl alla 18 åringar tag på litervis med sprit/öl/vin iaf för att dricka hemma. Finns ju bättre och sämre krogar. Var spiknykter en gång på krogen och lite flamsig och fick ingen alkohol av bartendern för att han tyckte jag hade druckit för mycket. Tills han andades på mig och insåg att jag var spiknykter. Men det är ju oftast åt andra håller. Sälj, sälj sälj.
Ja exakt. Har aldrig sett att man inte fått köpa sprit när man väl kommit in. Dock endel som inte kommer in för de är för fulla innan. Men väl där inne brukar de vara väldigt frittfram. Endel blir väl utkastade men då måste man vara extremt berusad eller väldigt jobbbig (såklart olika beroende på vakterna).
Har sett tex en tjej som satt och vinglade i en soffa, kunde alltså inte ens sitta upp rakt. Vakten lyste lite på henne, fråga henne något och gick där ifrån. Så sådär "under uppsikt" tycker jag då verkligen inte att krogen är.
Men framförallt är problemet att de ger en väldigt konstig signal. Är man myndig såär man! Då bör man få dricka hemma likväl som på krogen.