Frida och Pricken skrev 2008-09-11 20:37:51 följande:
kajsaliten:Du kommer ABSOLUT att kunna älska din dotter, det är jag säker på! Just nu tror jag att du är stressad och rädd för att din sambo ska börja jobba på måndag, eller? Prata med din sambo om det och ring till BVC redan i morgon och tala med din BVC-kontakt. Att känna denna ångest och rädsla när man för första gången ska vara ensam med sitt barn är inte konstigt, det gör vi nog alla mer eller mindre. Jag känner igen det där med att vara räd för att hon ska vakna, när jag var dålig kunde jag tycka att min dotter var vackrast i världen och helt underbar, när hon sedan rörde på sig så räckte det för att jag skulle få en klump en klump i halsen och hjärtat började slå snabbare...
tror du det, att jag kommer att kunna älska henne? jag är jätterädd just nu...precis som du säger är jag livrädd för att min sambo ska börja jobba på måndag, att ha henne inpå mej från 8.30 - 17 känns helt oövervinneligt:(
vaknade för första gången sedan hon kom till oss med ångest. morgnarna har varit positiva tidigare; fulla av tillförsikt. men inte nu... kanske beror det på att jag trodde hon sovit fram till 3 inatt; men det var min sambo som lät mej sova (jag låg i extrarummet med öronproppar, bvc-s förslag) o lilltjejen hade varit vaken från 23-03 o gråtit. sambon matade henne med flaska (även det bvc-s förslag för att även han skulle kunna trösta henne o ge mej lite mer frihet)men hon vägrade låta sej tröstas med den. så kl 3 gav jag henne bröstet...o hon somnade efter 30 min amning=endast JAG JAG JAG kan trösta henne!!! jag somnade själv sedan till kl 6, låg o funderade o försökte andas,ammade igen. nu är kl 9, hon kommer snart vakna...jag väntar på att bvc ska ringa upp, ringde o lämnade meddelande på telsvararen. så jag har tagit steget iallafall - att be om hjälp. nu är det bara att försöka stå ut...
tack för att den här tråden finns!