hej på er, här kommer några rader från mej. hari nte skrivit på några dagar, sambon har varit hemma o vi har umgåtts hela tiden. vår flicka är med oss såklart, min sambo ärunderbar med henne - jag önskar jag kunde vara det också:(
jag gör så gott jag kan...jag kämpar på. har ätit fluoxetin i 6 dgr nu,undrar när man börjar känna nån skillnad? hm....
men jag mår sååå mkt bättre av att inte vara ensam iallafall! då kan jag tillåta mej själv att lätta på paniken, att inte känna att ALLT ANSVAR LIGGER HOS MEJ! o då kanske kärleken till lillan, den där obeskrivliga kärleken; kommer!?! jag känner sån ömhet för henne...hon är så fin! jag kan inte rå för att det ibland känns som en dröm allting, som en mardröm jag vill vakna från. hon är vacker vår tjej! o värd en bra mamma!
ser att vi är fler i denna tråd nu; välkomna ni nya! hoppas ni snart kommer må bättre också - har ni inte sökt hjälp; gör det!
vill bara säga nåt till dej bobbenn
Bobbenn skrev 2008-09-27 21:55:05 följande:
Tack. Jo jag förstår men för mig innebär det att sluta amma. Vet det låter sjukt men det känns som det enda som knyter mig och dottern samman just nu
det är samma sak för mej - amningen känns jätteviktig! för mej att knyta an till min dotter alltså - det är bara jag som kan amma, bara jag! jag känner mej viktig när jag gör det...o ibland känns det nästan mysigt också; att se att hon njuter.
samtidigt kan det vara väldigt obehagligt, att ha henne så fysiskt nära...gud, jag är verkligen sjuk i huvudet! borde ju njuta av det...
var på besök på mitt gamla jobb idag söndag med hela familjen, har inte varit där sedan i början av maj då jag blev sjukskriven pga för tidiga sammandragningar. det var underbart!! att få träffa alla igen, uppleva den tillåtande stämningen där o känna sej trygg...kunde ärligt säga att jag hade det jobbigt, o fick inga konstiga blickar av nån. bara förståelse! har väl att göra med att det är i kyrkan jag jobbade:) - det var iallafall väldigt positivt för mej!