• kajsaliten

Förlossningsdepression

tjolahopp81 skrev 2008-09-23 20:48:11 följande:
    Hej!Jag jobbar på dagarna nu och sambon är hemma med dottern. Jag är så trött när jag kommer hem att jag inte har samma ork att sitta vid datorn tyvärr, men denna tråd betyder så mycket för mig så därför tar jag mig nu tid att skriva lite här... Häromdagen kände jag av lite av förl.depr. igen (f-n också!). Vi blev informerade av chefen om en veckolång arbetsresa som ska ske till våren. Jag jobbar som förskollärare så jag är inte van att åka på tjänstersa Jag kände direkt att hjärtat började galoppera och jag grubblade över hur jag ska kunna lämna dottern en hel vecka. Ju mer jag tänker desto mer slår hjärtat och desto mer "går jag in i mig själv". Tänkte också tillbaka på senaste gången jag flög (det är första gången nu som jag vågar skriva öppet om detta...); jag fick då en rejäl panikångestattack som jag bara ville fly ifrån. Det var en fruktansvärd upplevelse som jag inte önskar någon. Jag hörde hjärtat slå långt upp i öronen fort, fort, fort. Kände knappt att jag fick luft så jag krånglade hit och dit och upp och ner med armarna, ville bara ut från det trånga flygplanet där jag satt fastspänd.Därför tror jag att jag vet vad ni, främst Hugo Boss och kajsaliten, känner när ni skriver om er ångest. Det ÄR fruktansvärt och man undrar hur man ska orka och kunna överleva. Men man gör ju faktiskt det trots allt! Tror jag måste ta upp det här nästa gång jag träffar min läkare på spädbarnsteamet så att jag inte behöver gå och grubbla på det mer. Kan det vara så att medicinen inte hjälper fullt ut tror ni?Jag tycker det är så synd att vi inte bor nära varandra. Vi hade kunnat stötta varandra dag som kväll (natt), hjälpas åt med smått och gott och pusha varandra.Stor kram
    jag håller med, det skulle vara underbart o m vi hade bott nära varandra allihop! en sån tur att internet finns dock - skulle inte klara mej annars, ärligt talat!