Inlägg från: Anonym (what???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (what???)

HUR kan medicinsk abort finnas som alternativ???

Hej! Man läser SÅ mycket negativt och rena skräck upplevelser om medicinsk abort här på FL. HUR kan den medtoden tillämpas? Och HUR i hela friden kan människor få göra den HEMMA???

Vad är DIN upplevelse av medicinsk abort???

Ska nämligen göra en själv och har panik iom vad jag läst här.....

• Svar på tråden HUR kan medicinsk abort finnas som alternativ???
  • Anonym (what???)

Anonym skrev 2009-01-27 19:47:58 följande:

jag har gjort en men inte hemma utan på mvc och i mitt fall så gick det bra.Visst det gör ju ont med det får man räkna med.Men jag skulle nog aldrig vilja göra det hemma
    Ok. Vad skönt att det gick bra för dig. Har trott att detta har varit ett skonsamt alternativ för kroppen och INTE en ren skräck och smärtupplevelse.

Självfallet innebär det smärta o rädlsa, sorg att genomgå en abort, missförstå mig rätt, men av dömma av mycket som skrivits bla här på FL så verkar det helt orimligt!!!!

En del vittnar om störtblödningar i flera månader, oerhörd smärta, embryon/foster som INTE kommit ut osv..

Blir ju livrädd
  • Anonym (what???)

*puffar*

FLER som vill dela med sig????

• Anonym (what???)

Anonym (xxx) skrev 2009-01-27 19:58:35 följande:

Jag har gjort en hemma för bara 19 dagar sedan. jag tycker att dte var åthelvete för enkelt för att vara en abort. Jag tog första tabletten på torsdagen, på lördag stopade jag in 4 slidpiller, 1 supp och två voltaren. Sen låg jag stilla i 1,5 timme för att inte alla piller skulle trilla ut och sen satte jag på mig en binda och gick på en långprommenad. Det kändes lite, men inte ens som en mensvärk när man var yngre, utan mer som att "jo det händer nog nåt" Det kom ut två klumpar den eftermiddagen och blödde lite och jag hade lite träningsverk i magen efter. Utöver det mådde jag kanon och jobbade och tränade som vanligt på måndagen.
    ÄR det sant???!! Det låter otroligt.
    Hoppas att det blir på det viset för mig med.
    Hör så många skräckhistorier här på FL och började undra hur den här metoden överhuvudtaget kunde användas!!!
    Tack för ditt svar!!
  • Anonym (what???)

Anonym skrev 2009-01-27 19:59:48 följande:

ja det förstår jag därför hade jag inte velat göra det hemma nu blev jag inte erbjuden det men nu när jag hör att man kan så nä för tänk om nått blir fel.Därför tror jag dom som gjort det hemma upplever det fruktansvärt för man e rädd och osäker när man e hemma och ingen kunnig i närheten.När jag kände att det var på väg ut så satte jag mig på toa och där hade dom förberätt med en påse och när det hade kommit ut kollade dom så allt kommit med som det skulle.Kändes skönt att höra att allt var ok
    Jag ska vara hemma. MEN jag ska ha min bästa vän med mig som är utbildad sjuksköterska. Fanns inte tid på sjukhuset förrän om flera veckor och jag vill inte vänta. Tycker att det känns tryggare hemma, är lite rädd för sjukhus. Fast man blir ju nervös förstås.
  • Anonym (what???)

Tack så mycket för alla berättelser!!!!

De flesta verkar ju ha gått bra. Andra mindre bra...

Får ta det som det kommer helt enkelt.

Tack alla! Kram.

• Anonym (what???)

Tusen tack för era berättelser!!!!
    Känner mig mycket lugnare nu när jag ser att majoriteten är "nöjda" med medicinsk abort.

Var på sjukhuset idag och tog första tabletten. Fick med mig de andra hem och de ska tas på fredag.

MOLLY!!!!!! Gör också i Sundsvall!!!!
    Ja hemma, fast har varit i kontakt med kvinnokliniken där, jag tycker de är superbra.

Tack igen! Kram.

• Anonym (what???)

anonym 3 år sen!!!!!! Ok!!
    Tycker att de är oerhört proffsiga och har ett fint bemötande.

Tack ALLA för att ni delar med er.

Tog som jag tidigare sagt första tabletten idag.
    Börjar få som lite molande mensvärk redan nu. Men det kanske är normalt?

• Anonym (what???)

Anonym (xxx) skrev 2009-01-28 19:06:29 följande:

Ja, du kan börja blöda lite redan idag.
    Ok, kan det "komma ut" redan idag eller händer inte det innan man tagit vagiatorerna? De sa att jag skulle vänta till fredag morgon innan jag tog de samt de smärtstillande tabletter som jag fick...

Kanske bäst att ta på sig en binda och lägga en handduk i sängen i natt... Fan vad skraj jag blir, är ensam hemma nu..
    Kanske man ska ringa efter en kamrat redan nu?

Eller vad tror ni? Kommer det igång nu eller är det lite "för arbete"?

Tack o kram.
  • Anonym (what???)

Anonym skrev 2009-01-28 19:40:21 följande:

Vad är det för smärtstillande du har fått? Dom jag fick var, för mig, på tok för starka. Jag är en sån som aldrig har testat droger över huvudtaget, och blev livrädd när jag kände mig helt borta och kroppen domnade bort. =S
    Jag har fått något som heter tradolan 100mg. Dyklofenak o alvedon. Hoppas att de fungerar!!!

Återigen TACK för ert stöd och era berättelser!!!

Kram.
  • Anonym (what???)

Hej! Idag har jag gjort min medicinska hemabort
    Hade min bästa vännina med mig.
    Tog smärtstillande (tradolan,dyklofenak o alvedon) samt 4 vagiatorer vid halv 11. Gick sedan och la mig o vilade till klockan 12.

Blev väldigt trött och påverkad av tabletterna.

Sen steg jag upp och gick på toan, då drog det igång.

Blödde ganska kraftigt och efter några timmar kom det ut klumpar som var väldigt koagulerat.

Jag satt på toan nästan hela tiden, kändes säkrast så.

Gyn ringde två gånger och var jätte-trevliga och hjälpsamma.

Gick HELT smärtfritt har haft kraftigare mensvärk i mitt liv, har inte ett dugg ont nu och blöder inte alls särskilt mycket nu. Helt otroligt, jag trodde aldrig att det skulle gå så här bra! Säkert med anledning av smärtlindringen.

Spydde dock en gång för jag var så yr av tabletterna.

Nu känns det i kroppen att det är över. Helt lugnt och stilla på något sätt.

Ska ta ett gravtest om en månad för att försäkra mig om att det verkligen har kommit ut helt.

Tusen tack för allt stöd och alla berättelser!
    Jag ser att alla inte haft samma tur och det är jättehemskt, jag lider med er!

KRAM!!!

Svar på tråden HUR kan medicinsk abort finnas som alternativ???