• Anonym

HUR kan medicinsk abort finnas som alternativ???

För å lugna dig lite till då.
    Jag gjorde min abort hemma.
    Sjukhuset sa att jag fick inte vara själv. Men jag ville absolut vara själv, var helt förstörd.
    Fick ont i magen, det kom ut, jag blödde i kanske.. 2-3 veckor efteråt.
    Det som var absolut värst med allt var värktabletterna jag fick med mig. ALDRIG i helvete att jag skulle ta dom igen! Dom mådde jag RIKTIGT dåligt av.

• Anonym

Jag upplevde den medicinska aborten bra faktiskt.Gjorde inte speciellt ont,visst blödde man en del men inte överdrivet. Fick ett väldigt bra bemöttande inne på gyn,trevlig personal.Fick lämna blodprov 2 veckor efter så att dom verkligen såg att allt gått som det skulle. Men min vän som inte fött barn innan upplevde det väldigt annorlunda än mig,hon tyckte att det gjorde superont,men har man fött barn innan så är man nog mer beredd på att det faktiskt kan göra ont och att man blöder en del efter. Min bm på gyn förklarade för mig vad som skulle hända,att blodklumparna som kom ut var slemhinnan som lossnade osv.Annars kanske jag hade trott att det var embroyt som var så stor när det kom ut,det trodde min kompis nämligen.

• Anonym

Vad är det för smärtstillande du har fått?
    Dom jag fick var, för mig, på tok för starka.
    Jag är en sån som aldrig har testat droger över huvudtaget, och blev livrädd när jag kände mig helt borta och kroppen domnade bort. =S

• Anonym

Hej gjorde en medicinskt i december 08 å fick ta tavletterna på sjukan å sen åka hem å 2 dagar efter själv stoppa upp dom 4 slidpiller jag fick med hem, fick ävem smärtstillande (dom behövde jag aldrig ta)
    allt gick jätte bra för mig hade knappt ont blödde mkt första 3 dagarna sen efter 1 vecka hade jag bara bruna flytningar
    så jag har bara positiva egenskaper av medicinskt.

• Anonym

jag har gjort två aborter och båda medicinska och har inte varit några problem.. lite små ont i magen men inte alls så farligt..blödde första gången i två veckor andra gången 1 vecka..

• Anonym

Jag har gjort medicinsk abort, kirurgisk skulle aldrig komma på frågan.
    Det gick bra och smärtfritt.  Jag har flera vänner som gjort medicinsk abort, och inget har något negativt att säga. Jag tycker det är en bra metod!

• Anonym
    Luloo skrev 2009-01-29 18:43:31 följande:
    jag har gjort en med. abort, och det resulterade i en skrapning, tack vare dålig personal så tog min abort 3 månader... INGET JAG REKOMENDERAR NÅGON OCH GÖRA!
    Jag vet två som fått göra skrapning efter kirurgiska aborter, plus en som fått en allvarligare komplikation, men jag skulle för den sakens skull gå ut och inte rekommendera den abortmetoden.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-01-29 18:50:00 följande:
    Jag vet två som fått göra skrapning efter kirurgiska aborter, plus en som fått en allvarligare komplikation, men jag skulle för den sakens skull gå ut och inte rekommendera den abortmetoden.
    skulle inte, skulle det stå.
  • Anonym

Man ska nog akta sig för att dra slutsatser och gå ut med "rekommendationer" enbart efter egna erfarenheter...

• Anonym
    Luloo skrev 2009-01-29 18:51:43 följande:
    jag blödde i 2,5 månad, och det var inget trevligt alls, dödade bara fostret och inte stötte ut det...., min mammas vänninas dotter förblödde när hon tog den, men ska man ha den, lita på din kropp och känns nått fel så hör av dig
    Men hur många har förblött i Sverige av abort? Typ 1?  Och det var inte på sjukhus utan hemma.
Svar på tråden HUR kan medicinsk abort finnas som alternativ???